Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Od mniej więcej roku co jakiś czas pojawia się u mnie problem z temperaturą silnika. Przez 3 lata wskazówka temperatury stała idealnie pionowo niezależnie od tego czy był mróz -25 stC czy upał 35 stC i stanie w korkach.

 

Rok temu zaczęło się zdarzać że wskazówka podczas jazdy w korkach zaczęła się wychylać do trzeciej kreski. Wtedy włączał się wiatrak elektryczny i temperatura spadała. Zdarzało się to od czasu do czasu. Po jakimś czasie (w listopadzie) wymieniłem visko na nowe oryginalne oraz płyn chłodzący również oryginalny BMW. Zaraz potem zrobiły się chłody i mrozy i wydawało się że problem zniknął.

 

Jednak teraz kiedy zrobiło się trochę cieplej okazuje się że nadal nie jest tak dobrze jak było przez pierwsze 3 lata. Zdarza się że w korkach wskazówka przekracza połowę i zatrzymuje się między środkową a trzecią kreską (znaczy się wymiana viska pomogła bo do trzeciej kreski nie dochodzi). Co więcej podczas wyjazdu do Austrii na autostradzie zauważyłem że dzieje się to samo podczas jazdy ze stałą prędkością 120-130 km/h (a więc nie męczyłem za bardzo silnika) :shock: . Wskazówka wychyla się i wraca do pionu. I tak w kółko.

 

Teraz w skrócie:

- visko - ma 5 miesięcy, oryginalne BMW (zakładam że sprawne)

- płyn chłodzący - ma 5 miesięcy, oryginalny BMW, jest dobra ilość

- termostat - ma 2 lata, oryginalny BMW

 

Pytanie:

Podobno może to być kwestia czujnika temperatury silnika. Co sądzicie o tej teorii? Ile kosztuje taki czujnik (oczywiście interesuje mnie tylko oryginał BMW)? Czy dużo roboty jest z jego wymianą?

A może macie inne pomysły?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
witaj ze\ tego co napisałes wsztskie te rzeczy sa oki czyli termostat wisko i płyn!!!! ale najczescie przyczyną jest złe odpowietrzenie układu chłodzacego!!!!mimo ze poziom jest okiej płynu układ jest zapowietrzony i dlatego tak ci sie dzieje!!!czujnik nie jest tu przyczyna tego ze wskaowka ci wchodzi na trzecia kreske!!!w kazdym bmw jest problem tego typu jesli uklad jest zapowietrzony!!! proponuje kilka krotne odpowietrzanie układu!!!!pozdrawiam!!!!!
Opublikowano
moze i zapowietrzony ale ja bym skupił sie albo przyjrzał chłodnicy może jest przytkana,zobacz czy jak sie nagrzeje to cała jest ciepla(prawie goraca),może byc tez tak ze termostacik za późno sie otwiera(przy wyższej temperaturze) i stad masz te wachniecia temperatury i powroty wskazówki
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za pierwsze wskazówki.

 

ale najczescie przyczyną jest złe odpowietrzenie układu chłodzacego!!!! [...] w kazdym bmw jest problem tego typu jesli uklad jest zapowietrzony!!! proponuje kilka krotne odpowietrzanie układu!!!!
To jednak chyba jednak nie jest problem zapowietrzonego układu. Przed chwilą rozgrzałem silnik, ustawiłem temperaturę grzania w środku na max, dmuchawę na max i zacząłem odpowietrzać. Od razu po odkręceniu śróbki do odpowietrzania na chłodnicy leci płyn, żadnych bąbelków powietrza.

 

 

ja bym skupił sie albo przyjrzał chłodnicy może jest przytkana,zobacz czy jak sie nagrzeje to cała jest ciepla(prawie goraca),
Sprawdzę i to. Też o tym myślałem...

 

 

Może ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
czujnik temperatury silnika jest wkręcony w blok tuż pod kolektorem ssącym w silniku są tam dwa czujniki a od temperatury jest lewy czyli pierwszy od chłodnicy nie pamiętam ale chyba niebieski!! koszt nowego nie w ASO to 19zł
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dziś zajrzałem do mechanika na przegląd wiosenny żeby ustalić co po zimie trzeba w samochodzie zrobić.

Powiedziałem mu też o moim problemie z grzaniem. Okazało się że między chłodnicą klimy a chłodnicą jest taka ilość syfu że w zasadzie prawie nie ma przepływu powietrza. Trzeba chłodnice zdjąć i dokładnie je wyczyścić.

 

Mam nadzieję że to pomoże. Jak nie - będę szukał dalej.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.