Skocz do zawartości

525i problem z obrotami i chyba napięciem


xavier666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem od kilku dni z moją E-39.

Silnik 2,5 benzyna, 125tys.km przebiegu. Dałem ją do serwisu, wymienili mi olej, świece, filtry, płyn w chłodnicy i ogólnie to wszystko.

Po paru dniach zaczął mi się problem z wolnymi obrotami. Nierównomiernie chodzi, wcześniej nigdy tego nie było. Dodatkowo zauważyłem iż światła (postojowe, drogowe) w aucie przygasają i wracają do normy - dyskoteka.

Czasami sie stabilizuje i wraca do normy, po czym po jakimś czasie znów to samo.

Zaczyna mnie to męczyć - dziś trzykrotnie "zdechł" na światłach. Obroty spadają do zera.

Mechanik stwierdził że to wina sond lambda, ew. katalizatora.

Czy ktoś z Was miał podobne przejścia?

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek rady.

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Miałem podobny problem z moim śmigiełkiem (E39 520i), tyle że u mnie elektryka nie wariowała, albo wariowała na tyle słabo, że tego nie zuważyłem podczas próby podbijania gazem obrotów, żeby utrzymać silnik przy życiu stojąc na czerwonym świetle :x . Okazało się, że źródłem tego problemu była uszkodzona membrama odpowietrzająca, po wymianie jak ręką odjął :D

Łukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety... to nie pomogło.

dla ciekawych - oto miejsca montowania sond lambda - poglądowo dla zaawansowanych kierowców

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1471&hg=11&fg=50

u mnie niestety jest coraz gorzej.

ostatnio doszło do tego przy zimnym silniku gaśnie do krzyżówkę - wqurzające to jest niesamowicie.

Obroty falują jak morze, a czasami sie uspokaja i jest ok.

Odnośnie dyskoteki światłami - winowajcą sie okazuje pasem który napędza alternator - po poruszeniu na postoju sie uspokaja i jest ok. Opinia - do wymiany - nie wiadomo ile już ma przejechane.

Nie wiem jak z serwisami u Was, ale w Poznaniu wszyscy zawaleni robotą - smorawiński - next środa,autoland - następny tydzień, jedynie na przeźmierowie udało sie na poniedziałek.

Walczę w dalszym ciągu...

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu wyjaśniła sie sprawa z obrotami.

winowajcą okazał sie silniczek krokowy - po przeczyszczeniujego i przepustnicy prawie wszystko jest ok, ale mechanik stwierdził, iż bejcia dostaje za dużo paliwa na niskich obrotach i sie lekko zalewa paliwkiem.

podobno winowajcą mogą być sondy lambda - dlatego też chce je wymienić.

problem z tym, iż mam zamontowane sondy 5-cio przewodowe, a cholernie ciężko dostać zamienniki.

gdzie je można dostać? ew. czy można użyć 4-przewodowych? 523i 2,5L benzin '96.

Poradźcie coś? Co może się stać jak założe 4-ro przewodową zamiast 5-cio?

Jakie są zamontowane u Was?

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.