Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam problem od kilku dni z moją E-39.

Silnik 2,5 benzyna, 125tys.km przebiegu. Dałem ją do serwisu, wymienili mi olej, świece, filtry, płyn w chłodnicy i ogólnie to wszystko.

Po paru dniach zaczął mi się problem z wolnymi obrotami. Nierównomiernie chodzi, wcześniej nigdy tego nie było. Dodatkowo zauważyłem iż światła (postojowe, drogowe) w aucie przygasają i wracają do normy - dyskoteka.

Czasami sie stabilizuje i wraca do normy, po czym po jakimś czasie znów to samo.

Zaczyna mnie to męczyć - dziś trzykrotnie "zdechł" na światłach. Obroty spadają do zera.

Mechanik stwierdził że to wina sond lambda, ew. katalizatora.

Czy ktoś z Was miał podobne przejścia?

 

Z góry dzięki za jakiekolwiek rady.

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Opublikowano

Witaj,

 

Miałem podobny problem z moim śmigiełkiem (E39 520i), tyle że u mnie elektryka nie wariowała, albo wariowała na tyle słabo, że tego nie zuważyłem podczas próby podbijania gazem obrotów, żeby utrzymać silnik przy życiu stojąc na czerwonym świetle :x . Okazało się, że źródłem tego problemu była uszkodzona membrama odpowietrzająca, po wymianie jak ręką odjął :D

Łukasz
Opublikowano

niestety... to nie pomogło.

dla ciekawych - oto miejsca montowania sond lambda - poglądowo dla zaawansowanych kierowców

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1471&hg=11&fg=50

u mnie niestety jest coraz gorzej.

ostatnio doszło do tego przy zimnym silniku gaśnie do krzyżówkę - wqurzające to jest niesamowicie.

Obroty falują jak morze, a czasami sie uspokaja i jest ok.

Odnośnie dyskoteki światłami - winowajcą sie okazuje pasem który napędza alternator - po poruszeniu na postoju sie uspokaja i jest ok. Opinia - do wymiany - nie wiadomo ile już ma przejechane.

Nie wiem jak z serwisami u Was, ale w Poznaniu wszyscy zawaleni robotą - smorawiński - next środa,autoland - następny tydzień, jedynie na przeźmierowie udało sie na poniedziałek.

Walczę w dalszym ciągu...

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Opublikowano

w koncu wyjaśniła sie sprawa z obrotami.

winowajcą okazał sie silniczek krokowy - po przeczyszczeniujego i przepustnicy prawie wszystko jest ok, ale mechanik stwierdził, iż bejcia dostaje za dużo paliwa na niskich obrotach i sie lekko zalewa paliwkiem.

podobno winowajcą mogą być sondy lambda - dlatego też chce je wymienić.

problem z tym, iż mam zamontowane sondy 5-cio przewodowe, a cholernie ciężko dostać zamienniki.

gdzie je można dostać? ew. czy można użyć 4-przewodowych? 523i 2,5L benzin '96.

Poradźcie coś? Co może się stać jak założe 4-ro przewodową zamiast 5-cio?

Jakie są zamontowane u Was?

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.