Skocz do zawartości

E46 320ci 2000 - czujnik położenia wałka rozrządu


Bugs10

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dostałem czujnik oryginalny (używany)- zamontowałem.

 

Auto dobrze wkręca się na obroty ale zostały mi jakieś błędy - nie są cały czas ale po wykasowaniu błędów już nie pojawia się błąd żadnego z czujników wałka rozrządu (ani wydechowy ani ssący)

 

załączam screeny z INPY po wymianie czujnika:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/31/y035.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/30/eybc.png

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/132/8xf4.png

 

C tu można jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jutro tez mam podjechac po uzywke oryginalna, zobaczymy czy cos sie zmieni ,jesli tak to bede mial pewnosc ,ze to jest to,bo 4stow za nowke w ciemno nie usmiecha mi sie kupowac. gratki ,ze wszystko sie ulozylo dobrze z twoja beemka;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

227 i 228 oznaczają wyjazd adaptacji paliwowych poza dopuszczalny zakres. Przyczyną może być nieszczelność w kolektorze ssącym, uszkodzony/brudny przepływomierz itp.

 

też się nad nieszczelnością zastanawiam bo jakiś magik kleił i to izolką tą gumę od przepływki (chyba od przepływki - ta elastyczna guma z przodu rzuca się w oczy pierwsza) i widzę, że jest tam jakaś dziura. Muszę tą elastyczną część kupić i wymienić.

 

Narazie innych błędów nie zarejestrowałem.

 

No i źle powiedziałem. Mam uszkodzoną rurę ale tą zaznaczona na obrazku. Czy to jest istotna rura - jak ona się nazywa żeby wymienić (zdjęcie poglądowe z netu)?

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/844/mcv4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. wymienilem dzisiaj czujnik na uzywke oryginal i odpukac jest okey ,zadnego bledu czujnika juz nie ma;] a wracajac do zamiennika "febiego" probowalem go dzisiaj zwrocic lecz niee chcial przyjac i musze wypisac protokol reklamacyjny, ponadto zastanawial mnie fakt ,ze na czujniku bylo wytarte jakies nr , gosciu wytlumaczyl mi ,ze ten czujnik to oryginal siemensa a febi to tylko pakowacz, ponadto na koncowce do wpinania mam bmw wytloczone. czy na waszych zamiennikach tez cos takiego mialo miejsce? czy faktycznie akurat mialem szczescie i trafilem na oryginal? bo w sumie okazalo sie ,ze ten czujnik jednak nie byl padniety i nic nie psuł ,bo chodzilo o wydechowy ,a ten zamiennik to ssacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli po raz kolejny orginal to orginal

Kolego błędy 227 i 228 w 100% dotyczą POMPY PALIWA walczyłem z tym przeszło 1,5 roku. wymieniłem dużo rzeczy jedyne co pomogło to wymiana pompy paliwa zresztą walczyło ze mną kilka osób wynik ten sam!!!

viewtopic.php?f=69&t=206010&start=330

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiaj byłem moim autem w pracy no i niestety nie chodzi tak jak bym tego chciał.

 

Jak przyjechałem do domu podłączyłem pod kompa i sprawdziłem błędy, Wykazał 3 errory

 

227, 228, 65

 

Jeden czujnik wymieniłem wydechowy i już tego błędu nie ma, Poniżej załączam filmik z nagranymi danymi z INPA. Mi one nic nie mówią ale może ktoś kto się zna mógłby si wypowiedzieć. Dodam że jest nagrane na wolnych obrotach na biegu jałowym, przy czasie 1,26 około) lekko prze gazowałem. Coś z tych wykresów można wyczytać.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DzqQ3dzQusw&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roberto23wawa mogę wymienić z marszu przynajmniej 5 innych przyczyn przez które wyskakiwały błędy 227 i 228 w bmw z silnikami M54. Akurat pompa paliwa nie zdarza się tak często.

 

I tu pozwole się z tobą nie zgodzić. Poczytaj ten link który wrzuciłem gdzie w kilka osób z tym walczyliśmy... jedyne rozwiązanie które nam pomogło to wymiana pompy paliwa :D przypadek nie sądzę. Wiele osób kierowało naszą uwagę na inne elementy: odma, przepustnica, korkowiec, nieszczelny dolot, katalizatory, sondy... i inne i nic nie pomogło. Wymiana pompy POMOGŁA i jeśli występują te błędy polecam wymianę pompy paliwa bo to w sumie najprostszy i najszybszy element do sprawdzenia i wyeliminowania ( nie mówiąc najtańszy). Wszyscy mówią, że się nie psuja itd ale prawda jest taka, że jak w moim przypadku po prostu nie dawała odpowiedniego ciśnienia !!! i zamiast mgiełki wtryskiwacze robiły kropelki :D ( głupio to zabrzmiało wiem... :wink: ), a była z pierwszego montażu rok produkcji 09.2000 w mordę przeżyła 13 lat i jeszcze jako tako dawała rade.. ale wywalało już kontrolkę silnika. Więc kolego jesli masz falowanie obrotów, gaśnięcie silnika... za duże spalanie proponuje wymień pompę koszt ok 250 zł wymianę zrobisz sam.. albo zapłać 100 w warsztacie i masz z głowy.

BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Pojawia mi się na kompie błąd czujnika położenia wałka rozrządu (intake) - zamówiłem go i wymienię.

 

Znalazłem też dziurkę w gumie łączącej filtr powietrza i przepływomierz (słychać jak syczy w tym miejscu). Muszę ją wymienić.

 

Mam nadzieję, że tym sposobem zlikwiduję przyczynę pojawiających się błędów sond lambda. Mam też inny poważny problem z zawieszeniem ale to stworzę inny wątek o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

W moim bmw wywaliło błąd P0343 Czujnik położenia wałka rozrządu A - Bank 1 obwód nieprawidłowy sygnał za wysoki, czy wobec tego muszę wymienić czujnik a jak tak to jaki.

 

BMW E46 318I 2003r 2.0 Benzyna/LPG Sedan Silnik. N42 - Jest tego dużo na allegro i nie mogę się zorientować jaki by pasował,

 

Wiecie może również jaka może być ewentualna cena naprawy w warsztacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki to tylko oryginalne. Zadzwoń do forumowego sprzedawcy "Maćka" to po nr VIN Ci dobierze a ceny nie gorsze jak na "aledrogo" a towar pewny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz czujnik i jak podłącze miernik pod kabel, na którym wysterowany jest impuls(żółty), to pokazuje na odpalonym 2,5V, a na zgaszonym 5V, czyli tyle ile powinno być. I teraz właśnie się zastanawiam, czy to jest ok, czy nie i na odpalonym również powinno być 5V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z dwoma warsztatami zajmującymi się tylko i wyłącznie BMW i zalecają montaż tylko i wyłącznie czujnika oryginalnego, czujnik zamienny nie sprawdza się przez co auto może działać jak przed montażem bądź będzie osłabione. Także dzięki wszystkim za pomoc

 

Koszt wymiany to 70PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem uszkodzony jeden czujnik i komputer pokazywal blad wlasnie czujnika. Postanowilem kupic zamiennik Febi za kilkadziesiat zlotych. Po zamontowaniu go w aucie nie bylo zadnej reakcji. Tak jakbym wogole nie zmienil czujnika. Kupilem oryginalny ale uzywany i jak reka odjal. Wszystko wrocilo do normy :)

 

Czujniki tylko ORI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jednak nie czujnik.

 

Napisałeś też że może to przestawiony rozrząd. Ja miałem przestawiony minimalnie (nie pamiętam o ile) ale na kompie błędów nie miałem żadnych. A wyszło to jak uszczelniałem vanosy,

Fakt że po ustawieniu prawidłowym dostał kopa i lepiej jeżdził ale na kompie nic nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.