Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika e39 530d (193km)


BartekW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu faluje mi samochód na biegu jałowym aż cała buda się trzęsie. Wymieniłem wczoraj filtr powietrza i filtr paliwa i dalej jest to samo. Nagrzałem go do 90 C jeździłem po mieście i co 2-3 światła pracował nie równo. Nie wiem co jest grane

Filmiku z pracy mojego silnika. Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dzwięk to pewnie jakiś plastik trzeszczy na zimnym silniku , jak jest rozgrzany wszystko jest ok .

Chodzi mi o falujące obroty , na obrotomierzu również mi faluję wskazówka tak delikatnie ...

tak jak mówiłem:

"Od jakiegoś czasu faluje mi samochód na biegu jałowym aż cała buda się trzęsie. "

Słyszałem że może być odma zapchana ?

Dołączam 2 filmiki

1. Samochód ok 90 C przegazowałem do 4 tys obrotów , silnik nie faluję

http://

 

2. Gaszę silnik zapalam i znowu faluję

http://

 

Jakies pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dzwięk to pewnie jakiś plastik trzeszczy na zimnym silniku , jak jest rozgrzany wszystko jest ok

 

Żaden plastik. Główne koło pasowe wydaje te dźwięki i właśnie cichnie po rozgrzaniu. Co do falowania miałem identyczną sytuację w swoim aucie... Czasem pracował równo, a czasem po przegazowaniu zaczynały falować... Później to już wogóle nonstop falowały i zauważyłem, że przewód od filtra do pompy CR jest cały sparciały więc go wymieniłem. Niestety poprawiło się tylko troszke, że znów czasem falował czasem nie. Usterki nie rozwiązałem i sprzedałem tak auto. Ponoć głównym winowajcą bywa nastawnik ciśnienia na pompie CR lub czujnik ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia, ale większość ludzi stawia na nastawnik... Niestety jest hazard bo nastawnik nie pokaże błędu i wymienia się w ciemno, a kosztuję troszkę bo chyba coś ok. 500zł? Odpinając wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia samochód dostaje awaryjne parametry i praca się wyrównywała więc trzeba obstawiać problemy w sterowaniu ciśnieniem paliwa. Możesz spróbować odpiąć tą wtyczkę i zobaczyć czy sie poprawi jednak jeździć tak nie można.

 

viewtopic.php?f=72&t=224137

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domowo można zrobić taki test:

Po nocy przestanej na pakringu i najlepiej, żeby było zimno spróbuj odpalić auto. Jeżeli za pierwszym razem po 2-3 obrotach nie odpali, tylko trzeba będzie więcej go pokręcić to może być pompa wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam 2.5d i też czasem miałem takie falowanie podobne do Twojego tez jak przegazowałem to był spokój i ktoś mi kiedyś napisał żeby przeczyścić styki kostki czujnika na listwie common rail (od ściany grodziowej się znajduje) ja u siebie dobrze wyczyściłem prysnąłem jakimś preparatem do zaśniedziałych styków i jest dobrze co jakiś czas jak coś tam robię pod maską to go przeczyszczę i nie faluje mi narazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok znalazłem rozwiązanie w moim bmw

http://image.ceneo.pl/data/products/13402589/i-stp-formula-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-wtryskow-diesla-250ml.jpg

Wlałem cała butelkę 250 mln do ok 50 l ropy . Po spaleniu paliwa (600km) wszystko działa jak w zegareczku :) Nic nie faluję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.