Skocz do zawartości

e39 523 problem z podswietleniem


buli24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z podswietleniem tzn dzialaja mi tylko wyswietlacz od klimy wyswietlacz radia i wyswietlacz kilometrow reszta nie jest podswietlona tzn praktycznie wszystkie przyciski nawet caly licznik nie jest podswietlony

czy to jest zwiazane z jakims przekaznikiem bo bezpieczniki wszystkie jakie sa to sa dobre czy raczej zaroweczki beda przepalone ale tak wszystkie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś z kumplem kupiliśmy auto co taż nic nie było podświetlone

nawet gość w aukcji uprzedzał że niema podświetlania więc pewnie nie przejdzie przeglądu ...

tylko my od niego wyjechali to od razu naprawiliśmy tą wielką awarię wystarczyło rozjaśnić potencjometrem

nie mówia że tego nie sprawdziłeś ale jak bezpieczniki dobre to bym wtyczkę od ściemniacza spioł na krótko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi się, że gdzieś misi być coś jakby szyna zbiorcza z której są wyprowadzone przewody do podświetlenia, i może coś tam nie łączy?

Pod schowkiem są takie kostki/rozgałęźniki w których łączą się np k-bus p-bus, może jest tam tez od podświetlenia?

Wątpię żeby z LCM z jednego pinu wychodziło np. 15 kabelków do podświetlenia, bo jakby nie patrzeć tych elementów jest w aucie sporo, przyciski szyb x4, zegary, radio, klimatronik, diody w podsufitce, przyciski szyberka, pamięci foteli, "listwa wypasu" pod klimatronikiem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zawiń na jakiś szrot i pytaj czy dadzą podmienić, niektóre funkcje aby działały mogą wymagać przekodowania, ale samo podświetlenie powinno ożyć, jeśli to wina tego modułu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podświetlanie to bardzo mały pobór prądu więc żeby uwalić moduł komfortu zwarcie by musiało być takie że deska rozdzielcza by się stopiła

raczej gdzieś nie styka

sprawdź maga złączkę jaka jest po lewej od kierownicy za małym schowkiem

drugie takie pudło ze złączkami masz przy prawym progu pod dywanikiem (prawa noga pasażera)

tu jest bardziej prawdopodobne zaśniedzenie czy nawet ugnicie kabli a wierz mi że stamtąd prąd rozchodzi się do oświetlenia całego auta łącznie z lampkami na podsufitce czy oświetleniem bagażnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś jest przerwa w obwodzie podświetlenia i tyle. Trzeba szukać :?

Będąc elektrykiem, podał bym na jakiś plusowy przewód od podświetlenia czegokolwiek co ci nie świeci stały plus i zobaczył czy obwód się zamknie na resztę nie podświetlonych rzeczy i czy zadziała, bo może rzeczywiście jest gdzieś zwarcie i coś poszło. Zrobił bym to poprzez mały bezpiecznik najlepiej aby dmuchać na zimne w razie zwarcia. Jak zadziała to 100 procent gdzieś jest przerwa w obwodzie. Najlepiej jakby miało się schemat instalacji auta to w ogóle moment można by było dojść do przyczyny usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik za 20 zetów w łapkę, WDS i heja na przód!

Podawanie napięcia, nawet przez bezpiecznik, to niezbyt dobry pomysł. Można coś uwalić, nawet małym prądem, podając omyłkowo na niewłaściwy obwód.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik za 20 zetów w łapkę, WDS i heja na przód!

Podawanie napięcia, nawet przez bezpiecznik, to niezbyt dobry pomysł. Można coś uwalić, nawet małym prądem, podając omyłkowo na niewłaściwy obwód.

 

Dlatego napisałem BĘDĄC ELEKTRYKIEM a nim jestem i na elektronice też się znam.

Dobry elektryk wie jak do tego podejść i nie ma omyłkowo na niewłaściwy obwód, takie coś to tylko laik może zrobić nie mający bladego pojęcia.

Mam nadzieję że sobie z tym jakoś kolega poradzi.

Na pocieszenie powiem tak: Dobrze że nie Renault, tam to elektronika potrafi szwankować i jest pogmatwana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Rozwiązałem problem braku podświetlenia zegarów: inpa pokazała jakieś błędy w LCM III, błędy po ich skasowaniu już nie powróciły i podświetlenie zaczęło działać, pewnie z jakiegoś powodu LCM III zgłupiał i stąd był ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.