Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich mam problem z moim bmw 325I bezyna rok 2006 chodzi dokładniej i świecąca lampkę silnika na żółto,pod maska widac kilka kabli nadpalonych,wrecz stopione calkowicie nie mam pojecia od czego oni sa. mam zrobione 3 fotki miejsca tych kabli dla zobrazowania problemu,tyle ze nie wiem jak moge je tu zamieścić może ktos mi pomoze i wytlumaczy tak lopatologicznie.
Opublikowano
czy przypadkiem niedawno kupiles auto ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
konkretniej mi chodzi o mozliwe koszty naprawy i co spowodowalo ta usterke.poprzedni wlasciciel sie zarzeka ze tego nie bylo wczesniej gdy kupowalem nie swiecila sie kontrolka silnika dopiero sie pojawila po 2 tygodniach. sam tego nie chce naprawiac,bo żaden ze mnie mechanik,ale w poniedzialek mam umowiony serwis,nie wiem na jakie koszty mam sie szykowac.ktos moze sie orientuje co to za kable.? :(
Opublikowano
podepnij pod kompa i podaj bledy ale nie bedac specjlaista wyglada mi na sklejke... :cry:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tam sa kable od ogrzewania odmy oraz przewodow do i odprowadazajacych z odmy.

Jest jeden kabel od ogrzewania kolektora w miejsu polaczenia z przewodem odpowietrzajacym.

Idzie tam tez cala wiazka do rozrusznika ale ona jest gruba i raczej wyglada mi to na przewody od grzalek odmy.

Kolejna mozliwosc to "slepe" przewody od 3 stopniowego kolektora. Twoje auto go fabrycznie nie ma ale na amerykanskich forach twierdza ze kazde auto ma wiazke mimo braku 3 stopniowego kolektora. Teoretycznie powinne byc 2 wolne wtyczki u ciebie. Zdjecie kolektora to okolo dwoch godzin jak robisz to pierwszy raz.

 

Pozdrawiam

 

P.S na 80 % para przewodow od lewej na zblirzeniu to ogrzewanie kolanka laczacego przewod wentylacyjny z odmy do kolektora.

 

Jak wlozysz telefon miedzy zeberka i zrobisz ostra fotke to ci powiem dokladnie od czego sa te przewody.

Opublikowano
dzieki za wiadomosc,juz wrzucam kilka fotek. moze orientujesz sie koszty naprawy tego,sam nie bede sie podejmowal,bo jak wspomnialem wczesniej zaden ze mnie mechanik,bardziej to potrafie zepsuc. aaa..zauwazylem robiac te zdjecia ze silnik jest mocno goracy,a przejechalem zaledwie z pracy do domu jakies 2km mozliwe zeby przez ten czas az tak sie nagrzal.
Opublikowano
czy moglo to byc spowodowane przykładowo przez goracy silnik.? robiac teraz zdjęcia az ciężko bylo mi tam dlon włożyć by zrobić fotki tak bije od niego konkretnie ,a przejechałem zaledwie 2-4km dodam ze miastem wiec nie byla to szybka jazda. wcześniej nie widząc jeszcze tych kabli mechanik mi podlaczal pod komputer to takie błędy mu pokazało 2C9C,2C9D,2C9E,2C9F dodam ze kompletnie nie mial pojecia co to moze byc. bylem u drugiego to stwierdzil ze to czujnik tlenu,ale po minie jego tez stwierdzilem ze chyba strzela z diagnoza.mam w poniedzialek do serwisu BMW ale boje sie ze tam to mnie skasuja konkretnie juz za samo otworzenie maski.:(:(
Opublikowano

oceniac temp silnika po odczuciu reka :duh:

 

wlacz opcje ukryte w bc i sprawdz sobie temp silnika. Chyba jak kupujesz samochod to i stac Cie zeby go naprawic a nie srac sie ze trzeba zaplacic..

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano

Kable od dolu zdjecia to kable od ogrzewania kolanka. Kolanko jak i kolektor zostaly niestety stopione.

Kable od gory zdjecia to kable od zaworu DISA. Jesli masz 325i to teoretycznie tego zaworu nie powinno tam byc wiec,albo ktos dokonal konwersji , albo byla poprostu taka wersja a ja o niej najzwyczajniej nie slyszalem.

Chodzi o konwersje na 3 stopniowy kolektor z 330i, ty masz jak najbardziej 3 stopniowy kolektor , tak wynika ze zdjec.

Koszt zdjecia i zalozenia kolektora w warsztacie nieautoryzowanym to okolo 400-500 PLN + koszty uszczelek i wezy od odmy bo czesto sie urywaja. Te koszty w zaleznosci ile wezy sie urwie to 150 do 500 PLN jak urwiesz wszystkie weze.

 

Wyglada jakby zrobilo sie zwarcie gdziesz przy podlaczeniu przewodu z kolankiem.

Zaczol sie palic plastik ktory opalil izolacje z przewodu wiszacego nad kolankiem.

Wydaje mi sie ze problemem jest dolny przewod a gorny zostal opalony w wyniku mini pozaru.

Gdyby stopienie bylo spowodowane przez goracy silnik kolektor stopiony bylby na calej dlugosci a nie punktowo.

 

Wedlug mnie stopienie nie jest zwiazane z bledami bezposrednio. Zdarza sie ze zwarcie w instalacji powoduje bledy innych nie zwiazanych odbiornikow ( u mnie zwarcie w dotykowej klamce powodowalo blad blokady kierownicy ).

Mozliwe ze bledy sa ale naprzyklad wystepuja niezaleznie.

Wymienilbym najpierw kolanko, prawdopodobnie kolektor patrzac jak jest stopiony , oraz uszkodzona czesc instalacji elektrycznej.

 

Kody bledow:

 

2C9C output heater O2-sensor before catalyst

2C9D output heater O2-sensor before catalyst bank2

2C9E Control heater sensor after cat

2C9F Control heater sensor after cat (bank2)

 

 

Pozdrawiam

Szymon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.