Skocz do zawartości

Dziwne rezonowanie


Zor0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu mam pewien problem. W moim BMW e90 2008r 318d rezonuje jakiś element z przodu. Dzieje się tak przy 1400 obrotów, powyżej 1500 obrotów dźwięk ginie, czy ma ktoś jakieś pomysły? Dzisiaj byłem u mechanika i stwierdził, że to łącznik na tłumiku - wymieniłem - faktycznie był do wymiany ale dźwięk dalej pozostał. Dziękuje z góry za wszystkie pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze pokrywa silnika.. u mnie siedzi dobrze , sprawdzilem i mam trgania i dziwne dzwieki nadal.. nie udalo mi sie tego problemu odnalesc :)

aha czasem go nie ma a czasem ten dzwiek jest.. zazwyczaj jak sie rozgrzeje auto dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powód może być banalny - jak napisał kolega wyżej - pokrywa silnika. Zdejmij osłonę (nr 1) i przejedź się, może problem zniknie. U mnie przyczyną takiego rezonowania (inny silnik i obudowa, ale podobnie) był styk obudowy silnika i tylnej osłony (tj. element 1 i 4 - niedokładnie spasowane).

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/x/a/247.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od pewnego czasu mam pewien problem. W moim BMW e90 2008r 318d rezonuje jakiś element z przodu. Dzieje się tak przy 1400 obrotów, powyżej 1500 obrotów dźwięk ginie, czy ma ktoś jakieś pomysły? Dzisiaj byłem u mechanika i stwierdził, że to łącznik na tłumiku - wymieniłem - faktycznie był do wymiany ale dźwięk dalej pozostał. Dziękuje z góry za wszystkie pomysły.

 

Mam podobnie. Brzmi to jak puzon i pojawia się wyłącznie pomiędzy 1800-2000 obrotów. Zarówno na wchodzeniu do góry jak i odpuszczaniu. Na rozgrzanym silniku, czasem głośniej, a czasem ciszej. Co dziwne, poza zakresem 1800 -2000 jest całkowicie ok. Poprawialem osłonę ale pomogło tylko na chwilę. Trochę to wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Okazało się, że rurka plastikowa, która wchodzi z przodu do plastikowej obudowy (po prawej stronie), ta obudowa jest mocowana zaraz przy grillu, na niewielki luz około 1mm i przy tych obrotach zaczyna drgać w tej plastikowej obudowie. Rozwiązanie - 2 warstwy taśmy izolacyjnej czarnej w celu zniwelowania luzu - jak ręką odjął.

 

http://imageshack.com/a/img62/278/640o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Okazało się, że rurka plastikowa, która wchodzi z przodu do plastikowej obudowy (po prawej stronie), ta obudowa jest mocowana zaraz przy grillu, na niewielki luz około 1mm i przy tych obrotach zaczyna drgać w tej plastikowej obudowie. Rozwiązanie - 2 warstwy taśmy izolacyjnej czarnej w celu zniwelowania luzu - jak ręką odjął.

 

http://imageshack.com/a/img62/278/640o.jpg

 

 

Mam tak obklejone taśmą. Niestety u mnie to nie działa.

Czy problem występuje z innymi silnikami ? Z tego co widzę mamy tu grupę wsparcia dla 318D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.