Skocz do zawartości

[BMW EXX] Test zmywacz filtra cząstek stałych .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że w ostatnim czasie mam problem z moim filtrem DPF w BMW E91. Jako że wcześniej jeździła po niemieckich autostradach, teraz przy mojej jeździe miejskiej i od czasu do czasu wyjazd trochę dalej, postanowiłem sprawdzić pewien preparat, który ma wyczyścić mój filtr DPF.

Podczas robienia testu nie używane był żadne specjalistyczne urządzenia do pomiaru ciśnienia w układzie, tylko proste narzędzia do diagnostyki i usuwania błędu.

Więc, specyfik kosztuje ok 100zł a wygląda tak:

http://imageshack.com/a/img838/8186/nqgt.jpg

Więc żeby nie pobrudzić sobie za bardzo rąk i z braku dostępu do kanału postanowiłem pojechać do znajomego mechanika, który dysponuje podnośnikiem.

http://imageshack.com/a/img842/5693/va24.jpg

http://imageshack.com/a/img542/5694/jprh.jpg

Ale po zbadaniu sprawy od spodu, nie wyglądało to za ciekawie. Jako że BMW posiada pod spodnią częścią mnóstwo osłon, dojście od spodu jest dosyć utrudnione.

Więc niestety trzeba się za to było zabrać od góry.

http://imageshack.com/a/img849/223/m0ct.jpg

Jako że do puszki z filtrem DPF oraz katalizatorem wchodzą trzy rzeczy, którymi są Sonda Lambda, Czujnik temp spalin, oraz czujnik ciśnieniowy, jest z czego wybierać przez co wstrzykniemy nasz preparat . Z dzisiejszego doświadczenia powiem wam że najłatwiej jest wstrzyknąć go przez czujnik ciśnieniowy do którego prowadzi wężyk a zdejmuje się go przy puszcze z metalowej rurki. Jeżeli chodzi o czujnik temp. oraz sondę odkręcenie jest bardzo trudne.

Na zdjęciach biała rurka to zaaplikowany wężyk ze specyfiku.

http://imageshack.com/a/img42/5853/a0qf.jpg

http://imageshack.com/a/img534/1034/wrta.jpg

Producent zaleca aby wstrzyknąć na raz cała puszkę.

http://imageshack.com/a/img36/1291/hmvf.jpg

http://imageshack.com/a/img838/6229/10q0.jpg

Po zrobieniu całego zabiegu, wszystko zostało zmontowane. Maska zamknięta, odpalamy silnik i w drogę. Już po odpaleniu silnika dało się zauważyć wydobywający się szary dym z rury wydechowej.

http://imageshack.com/a/img19/2198/kw3o.jpg

Wyjechałem na drogę szybkiego ruchu i jechałem na trzecim biegu z obrotami w granicach 3 tys. obr/min.

Przez pierwsze 2-3 kil było widać unoszący się dym, później już nie było widać.

http://imageshack.com/a/img836/1107/pypf.jpg

Po zrobieniu ok 30km, pojechałem do warsztatu podłączyłem komputer i ...

Gów** filtr dalej zapchany. Mi ten specyfik niestety nie pomógł, kontrolka nie gaśnie, błędu nie da się wykasować, po prostu nie ma różnicy.

 

Możliwe że mój filtr jest już trochę za bardzo przytkany i po prostu jedno zaaplikowanie nie pomoże nie mam pojęcia. Test jest zrobiony dla osób, które chciały się z tym bawić i miały wątpliwości. Oceńcie sami czy warto, u mnie po prostu nie zadziałało, a może waszym zdaniem zrobiłem coś źle, proszę o komentarze mojego testu.

 

Moim zdaniem chyba przy mojej częstszej miejskiej jeździe dobrym posunięciem będzie usunięcie filtra.

Edytowane przez kubsonen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wężyk wsuwałeś do końca (tak daleko, jak się da)? To ważne by preparat wtryskiwać bezpośrednio na wkład filtra. Można jeszcze próbować obracać wężyk w czasie wtryskiwania preparatu, by pokryć większą powierzchnię.

Przed jazdą próbną usnąłeś błędy z systemu auta? I po jeździe błąd powrócił?

Z tego co pamiętam, to DIS zaleca przy wypalaniu PDFa utrzymywać obroty w okolicy 2500 i prędkość stałą ok. 70 km/h w czasie wypalania.

Spróbuj też wymusić wypalanie filtra (coś o tym było chyba w opisie użytego preparatu, ale głowy nie dam).

Pytam, bo sam jestem ciekawy. Ja używałem innej metody na DPFa (DIS + środek do obniżenia temperatury wypalania sadzy dodawany do paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A ja dzis spróbowalem tego preparatu WURTH i podziałało. Autko miało juz muła po próbie wypalnia wymuszonego które nie przeszło do konca miałem cisnienie 50-70mbar zeszło ze 150 :) ale złapał bład niedrożnosci 480A i juz nie dało sie dopalic. Wykreciłem czujnik tem. DPF i wpusiłem całe opakowanie tego wurth-a postał akurta z tym płynem z pól godziny bo w miedzyczasie jeszcze wymieniłem koncówke drązka. Pózniej przejechałem sie obserwujac tem. i czy aktywne jest wypalanie i odziwo poszło miałem niebieska chmure za mna i po 10km cisnienie spadło do 15mbar na jałowym, błedów brak. Po tem jeszcze pojezdziłem troszke żeby procedura wypalania sie zakonczyła, przeciagnałem kilka razy do 180km/h i jak wróciłem cisnienie 7-8mbar. Był jakis problem u mnie z tym wypalaniem bo procedura czesto była przerywana jak DPF osiagał 530st, chwile spadała i znowu rosła do 530 ale kilka takich cykli i efekt taki ze wypalanie zakonczone sukcesem.


Dodam ze autko ma 210tys w moich rekach od 10 lat :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.