Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przebieg symboliczny :norty:

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAGG21060DG24432

Kod typu GG21

Typ 750I (EUR)

Typoszereg E E38 ()

Seria 7

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M73

Pojemność skokowa 5.40

Moc 240

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N8SW)

Data prod. 1996-05-10

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące

S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Kolumna kierownicza regul. elektrycznie

S295A LM RAEDER/STERNSPEICHE 96 Obr. BMW, st. le. Exclusivstyling

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S537A STANDLUEFTUNG Wentylacja na postoju

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S806A 3.BREMSLEUCHTE Trzecie światło stop

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Jak dobrze zamontowana instalacja to problemu nie będzie bo większość do v12 zakłada jedną instalację a Tu są dwie na każdą głowicę osobna z osobnym reduktorem gazowym. Tylko napisał że reduktor z zderzaku czyli może być jeden a to nie wydoli. Nie ma tak mocnego reduktora.
Opublikowano
dzwoniłem i mówił ze są 2 tylko obawiam sie troche gazu wg w kazdnym samochodzie i nie wiem czy słusznie
Opublikowano
Generalnie gaz w V12 oznacza kłopoty, porządna instalacja na której powinien ten silnik chodzić kosztuje tyle, za ile wycenione jest to auto, więc wątpię żeby sprzedający takową kupił. Na Twoim miejscu poszukałbym 540i e39 :wink:
Opublikowano
oznajmił ze jest tam jedna z najlepszych instalacji na rynku hehe no nie wiem trzeba byłoby sie bardziej chyba przyjrzeć :norty:
Opublikowano
Generalnie gaz w V12 oznacza kłopoty, porządna instalacja na której powinien ten silnik chodzić kosztuje tyle, za ile wycenione jest to auto, więc wątpię żeby sprzedający takową kupił. Na Twoim miejscu poszukałbym 540i e39 :wink:

Śmieszny jesteś.. Przecież tam się montuje 2x instalację jak do R6 a taka instalka kosztuje ok 3-3,5k a nie 11 tys. To nie te czasy.

Opublikowano
Ty też jesteś śmieszny... 3-3,5 tys. zł. to minimalny koszt przyzwoitej instalacji do silnika R6, instalacja z naprawdę górnej półki to koszt 4-4,5 tys. A jeżeli uważasz, że do V12 wystarczy od tak sobie wsadzić 2 instalacje od R6, to gratuluję znajomości tematu :wink: :mrgreen:
Opublikowano

No właśnie do v12 wkłada się 2 instalację taką jak do R6.

Nawet jak widzisz masz tam dwa przyciski w środku auta. 2 reduktory 2 kompy i listwy wtryskowe sterowene osobno na każdą głowicę osobnym kompem.

Za 6-7k normalnie włożysz tam dobrą instalkę.

Opublikowano
Wtrąciłem się do tematu, bo akurat jak szukałem instalatora do swojej 520i, to w jednym zakładzie w którym byłem montowali instalację do 750i e38. Z ciekawości zagadałem z właścicielem zakładu na ten temat i mówił m.in. że te 2 instalacje są na końcu podłączane pod jakiś jeden sterownik czy komputer czy jakoś tak, który tym wszystkim zarządza i wychwytuje ewentualne błędy, itp.). Poza tym upchnięcie 2 instalacji pod maską z V12 też nie należy do łatwych i prostych zadań :wink: Gdy zapytałem go o koszt całej instalacji na gotowo usłyszałem cenę 9.000 zł. (fakt, nie jest to 11 tys. jak cena z ogłoszenia, ale jak ktoś wystawia za 11 tys. i bardzo chce auto sprzedać, to za 9 tys. je sprzeda :wink: )
Opublikowano

Nie jest łatwą sprawą i partacze ładują stożkowe filtry i zakładają tam reduktory bo się robi więcej miejsca. Tam gdzie on ma reduktory trzeba więcej zabawy, ale to jedno z dwóch miejsc gdzie można wsadzić reduktory bez przerabiania na stożki dolotu.

 

Bo tak instalatorzy robią :cool2: Widzą 7er z największym silnikiem to głupieją i wołają cene z kosmosu. I na takiego się nadziałeś :cool2: Teraz ceny są niższe a silnik w 7er nie należy do skomplikowanych. Jest to stara wolnossąca jednostka która nawet nie posiada zmiennej fazy. Tam chyba potrzebny jest słabszy reduktor niż w 2.8 R6 tylko idą dwie sztuki.

Bo jak by nie patrzeć są to dwa silniki 2,5 R6. Gazownik Cię trochę w błąd wprowadził

Opublikowano

A nie czasami bardziej 2,8? :wink: tam montowali instalację BRC, więc koszt 9 tys. wydaje mi się realny, skoro do mojej 520i ze skromnymi 150 KM cena instalacji wyniosłaby 3.700 zł. A są jeszcze droższe :norty:

Co do tego nieskomplikowania silnika to troszeczkę bym polemizował :wink: wiadomo, że w porównaniu do obecnych agregatów V12, to ten w e38 jest z innej galaktyki, ale i tak wielu mechaników nie daje sobie z nim rady, czemu akurat się nie dziwię z racji małej liczby na drogach. I na pewno przyznasz mi rację, że koszt utrzymania i obsługi tego silnika nie jest na średnią krajową w pl :wink: :mrgreen:

Opublikowano

Obsługa silnika to co innego. O tym nie rozmawiamy.

 

Zagazowanie 528i nie kosztuje jak kiedyś 4-5tys i dobra instalacja na dobrych gratach wyniesie trochę powyżej 3tys. Pewnie że można kupić nawet i za 4-6k ale nie ma sensu.

 

A co masz skomplikowanego w tym silniku? Bo prócz upchania tam instalacji to porządny instalator nie będzie miał jakiś problemów.

Gorzej jak partacze robią tam jedną instalkę na jednym reduktorze takim który w papierkach wyrabia, ale jak wiadomo w realu jest inaczej.

Opublikowano
Do 528i czy 530i instalacja BRC wyniesie ok. 4.000-4.200. Wiem, można taniej, ale podejrzewam że zdajesz sobie sprawę, że BMW "tanich" rzeczy nie lubi. Dlatego cenę 9.000 zł. za instalację do V12 uważam za całkowicie realną. Takie jest moje zdanie, jeżeli uważasz inaczej - każdy ma prawo do swojego zdania i podejścia. Ja kupowałem BMW ze świadomością, że nie będę na nim oszczędzał :wink: może to też kwestia mojego pedantycznego podejścia do samochodu :wink:
Opublikowano

Tylko do takiej 530i będzie mocniejszy jeden reduktor niż w 750i a widzę, że tego pod uwagę nie bierzesz. Do tego masz tam podwójny vanos. W 750 masz prosty silnik nie wysilony.

Ja założyłem na porządnych gratach instalkę za 3,3tys zrobiłem już niecałe 90 tys bez żadnego kłopotu. Instalka sprawuje się wyśmienicie.

Ja też nie oszczędzam na samochodzie bo to mija się z celem, ale też nie wydaję pieniędzy na marne. :cool2:

Opublikowano

Biorę to pod uwagę, ale ja bym na reduktorze nie oszczędzał przy montowaniu instalacji do V12.

Co do różnicy cen, to może wynika też to z miejsca zamieszkania. Poza tym z opisu wynika, że masz 520i (tak jak ja :wink: ) i instalacja wyszła Cię 3,3 tys. (mnie tyle samo), ale już do 530i gdy pytałem cena była 3,7-3,8 tys. (mocniejsze wtryskiwacze, inny reduktor, itp.) i nie była to instalacja BRC, bo za tą mi zaśpiewali do 530i 4,3 tys. z tego co pamiętam.

 

Ale nie zaśmiecajmy tego wątku dywagacjami o lpg, bo w innym celu został on założony przez autora :wink:

Opublikowano
chopaki fakt faktem no samochód z ogłoszenia jest chyba za taką cene ze trzeba byłoby bardzo uważnie sie mu przyjzec :mrgreen:
Opublikowano

Pewnie, że trzeba się przyjrzeć. Jak kupujesz auto do jazdy na codzień i potem chcesz je za x lat sprzedać to śmiało możesz się przyjrzeć i kupuć jeśli stan będzie zadowalający.

Jak chcesz klasyka i trzymać go kilkanaście lat to raczej odpuść.

 

TO że wstawił gaz za ileś tysięcy to on tego nie odzyska bo niektórzy tak myślą chyba.

 

Czasy się zmieniły i ceny instalacji tak samo. Jeśli chodzi o samo montowanie reduktorów i gratów nie wygląda to źle bo dużo ludzi ma wszystko na wierzchu wywalony reduktory nie w tych miejscach gdzie w v12 powinny być. I bobi pamiętaj że tutaj liczy się instalacja do R6 x 2 ale odejmujesz koszt jednej butli z drugiego zestawu. Jakiś czas temu jeden człowiek na e338 chciał zakładać gaz do v12 i sam osobiście przy okazji przeglądu się pytałem ile taka zabawa kosztuje. I robił już kilka szt e38 z tym silnikiem. A jest to dobry mechanik. Sam u niego montowałem gaz i wiele ludzi w mieście.

Opublikowano

Dlatego musimy wziąć poprawkę na miejsca naszego zamieszkania i ceny, no i przyznasz mi pewnie rację, że BRC jest droższa od instalacji, której cenę podał Ci Twój instalator, bo podejrzewam że była ona na innych podzespołach?

Co do odzyskania pieniędzy za założony do auta gaz to nic takiego na myśli nie miałem, wiem jaka jest sytuacja na rynku i jak niektórzy do tego podchodzą. Często nawet auta z gazem są tańsze od tych bez gazu. Dlatego montując gaz od razu wliczyłem go w koszty paliwa a nie w wartość samochodu :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.