Skocz do zawartości

E61 Wymiana oleju dymamic drive


tomek1708

Rekomendowane odpowiedzi

dynamic czy activ to chodzi na jednym ukladzie i na jednym oleju(i napewno sie tam zaglada) wiec chce to ogarnac, nie chodzi mi spuszczenie calego ukladu ale conajmniej z przekladni bo olej napewno stracil swoje wlasciwosci.

PS. A DD sa to aktywne swiatla,aktywny uklad kier i aktywny uklad stablizacji

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam. Posiadam Dynamic Drive S229 i aktywny układ kierowniczy S217 i chciałbym wymienić płyn we wspomaganiu. Rozumiem że te układy posiadają jeden zbiorniczek płynu tak? Jak go najlepiej wymienić? BMW zaleca płyn CHF 11 S opakowanie to 1l. Ile jest konieczne do wymiany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam układ w swojej e60, nie ma tam płynu tylko olej hydrauliczny dokładnie CHF11S (dość drogi) 1 litr to ma pojemność sam zbiorniczek wyrównawczy, cały układ ma prawdopodobnie ponad 2 litry oleju czyli, przewody hydrauliczne, 2 bloki hydrauliczne pierwszy blok przy przednim nadkolu, drugi blok przy tylnym nadkolu przy baku, oraz 2 hydrauliczne stabilizatory, ja robiłem to tak:

 

wyciągnąłem strzykawką i przewodem cały stary olej ze zbiorniczka (trochę ponad 1 litr) wlałem nowy, odpaliłem auto i poleciałem pod tylny stabilizator poluzować zaworek odpowietrznika, stary olej zlatywał ze stabilizatora a w międzyczasie dolewany był nowy do zbiorniczka, jak zaczął zlatywać nowy jasnozielony olej po paru chwilach zakręciłem go i tyle. (zużyłem równe 2 litry oleju) i myślę, że wymieniłem około 90% objętości na nowy.

 

Nowy olej ma jaskrawo zielony kolor

Stary olej miał odcień podchodzącą pod czerwień, bordo i był od nowości w moim aucie.

po ponad 2 latach od wymiany olej ma dalej kolor jasnozielony więc łatwo sprawdzić czy ktoś wymieniał czy nie, wystarczy korek okręcić i wytrzeć w białą chusteczkę, jeżeli delikatnie potłuści na odcień zielony olej był wymieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, są 2 takie odpowietrzniki na tylnym stabilizatorze (przedni nie ma)

 

zasada podobna do wymiany płynu w układzie hamulcowym, wężyk taki sam, gumowy przezroczysty, olej wlewałem do bańki z olejem a jak przepuszczałem olej ze stabilizatora to przez gumową rurkę od odpowietrznika do słoika aby obserwować co leci i w jakiej ilości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.