Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

przymierzam się do sprawdzenia układu podciśnienia i wymiany wszystkich wężyków podciśnienia w moim E91 320d M47TU2. Gdzieś mam nieszczelność i chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników o kilka spraw:

 

1. Za jakie układy w moim konkretnym modelu samochodu i silnika odpowiada podciśnienie?

 

- wspomaganie hamulca ( mam problem z twardym pedałem hamulca po wyłączeniu silnika ),

- sterowanie EGR,

- klapki wspomagające gaszenie samochodu ( gruszka ),

 

Powyższe wiem bo widziałem u siebie. Pytanie co jeszcze? Sprzęgło (wysprzęglik) ? poduszki pod silnikiem?

Mam w samochodzie webasto. Czy podciśnienie bierze jakikolwiek udział w działaniu webasta? Turbina?( chyba nie w tym modelu )?

 

Będę wdzięczny jeśli ktoś będzie w stanie uzupełnić powyższą listę....

 

2 Jakie wężyki podciśnienia zakupić? Z tego co się zorientowałem do niektórych układów potrzeba wężyka 3,5 x 2 ( czyli 3,5 mm średnicy, 2 mm grubość ścianki ). Jakieś konkretne firmy polecacie czy standardowe? Może ma ktoś listę jakie parametry wężyków do konkretnych układów... :)

 

3. jakieś metody na w miarę nie inwazyjne ściąganie starych ( ciasnych ) wężyków i zakładanie nowych ?

 

4. Czy jest metoda by w warunkach garażowych sprawdzić czy poprawnie działają elektrozaworki podciśnienia ?

 

5. Jakie powinno być ciśnienie jakie wytwarza pompa podczas normalnej pracy?

 

6. Jest jakieś oprogramowanie ( DIS lub inne tego typu ), które pozwala zdiagnozować działanie poszczególnych elementów układu podciśnienia?

 

To chyba tyle pytań na początek.. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

 

Pozdrawiam!

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Twardy hamulec po wyłączeniu silnika to norma w każdym aucie. Jak ma być miękki skoro pompa nie pracuje? Jak się nabije ciśnienia to już zostanie "w pedale" i dopiero po uruchomieniu silnika nastąpi zmiekniecie hamulca.
Opublikowano
W żadnym aucie z mechanicznym wspomaganiem układu hamulcowego (serwo) nie będzie miękkiego pedału hamulca po zgaszeniu silnika. Serwo multplikuje siłę przyłożoną do pedału, wobec czego bez jego działania siła ta jest kilkukrotnie niższa. Pompa nie jest wybitnie mocna, dlatego też serwo ma dużą powierzchnię (membrana). Siła=ciśnienie x p.powierzchni (powinna być kropka, bo to żaden wektor, ale ciężko tu wstawić). Jeśli silnik jest zgaszony, to działasz tylko własną siła i przełożeniem pedału hamulca na tłoczysko pompy hamulcowej (poprzez mechanizmy serwa, ale bez wzmocnienia).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.