Skocz do zawartości

e46 320d problem


mlkzmc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moim bmw e46 320d 136km. Dzisiaj na trasie podczas wyprzedzania samochód zaczął dymić na szaro i obroty silnika zaczęły "falować" od 0 do odcięcia i z powrotem. Po zjechaniu na pobocze po kilku falowaniach zgasł i nie chce odpalić. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie pechowo jak koszt regeneracji przekracza wymianę przez pierdołę wpada się w nie małe koszty znajomemu tylko w innym samochodzie urwała się świeca żarowa i pocharatała cylinder taniej wyszło właśnie zmienić silnik niż remontować A pomiędzy 2.0 a 3.0 to już zależy od tego co oczekujesz od samochodu 3.0 pali sporo więcej mi pali około 7.5 mam 2.0 a koledze w 3.0 pali około 12 tylko że x drive i automat. jakbyś chciał zmieniać na 3.0 to trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami bo sprzęgło które nie jest tanie z 2.0 może sobie nie radzić z większym momentem bo jest spora różnica pomiędzy 2.0 280 NM a 3.0 390 NM lub 410 NM w zależności od wersji jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba dodatkowo porobić przy zmianie na większy jest on oczywiście żwawszy i przyjemniejszy ale droższy w utrzymaniu Także jak chcesz jeździć ekonomiczniej i nie jeździsz na zabój to polecam 2.0 oczywiście jemu podczas wyprzedzania też nie brakuje a jeśli lubisz depnąć i jesteś gotów na większe koszta związane z utrzymaniem i wymianą to polecam 3.0 :) bardzo przyjemnie pracuje :) Edytowane przez Jakub03071993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie sądzisz chyba, że m57/m57n pasuje p&p w miejsce m47? :shock: chyba jednak, skoro mówisz o możliwości zostawienia sprzęgła :roll: do wymiany skrzynia, wał, dyfer, komp, hamulce..poszukaj, już ktoś to przerabiał.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o możliwości zostawienia sprzęgła tylko o tym że koszty wymiany wzrastają o wiele taki był sens mojej wypowiedzi dlatego napisałem że jest do wymiany parę innych rzeczy a że sprzęgło jest najdroższe z tego wszystkiego to je zaznaczyłem w wypowiedzi żeby był konkretniejszy obraz tych kosztów mogłeś to źle zrozumieć bo ciężko jest opisać wymianę silnika krótko i zwięźle z resztą pytanie było który bardziej warto a nie jak się wymienia :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię o możliwości zostawienia sprzęgła tylko o tym że koszty wymiany wzrastają o wiele taki był sens mojej wypowiedzi dlatego napisałem że jest do wymiany parę innych rzeczy a że sprzęgło jest najdroższe z tego wszystkiego to je zaznaczyłem w wypowiedzi żeby był konkretniejszy obraz tych kosztów mogłeś to źle zrozumieć bo ciężko jest opisać wymianę silnika krótko i zwięźle z resztą pytanie było który bardziej warto a nie jak się wymienia :)

Ciężko opisać, a jeszcze ciężej to przeczytać. Bez znaków przystankowych to jest potok słów, które trudno poskładać w logiczną całość.

 

A do autora postu - rozumiem, że diagnoza wskazuje na turbinę. Czy taka sama diagnoza jest dla silnika?

Jeśli tak to nie kombinuj z M57. Remont, sprzedaż i przesiadka na większy.

To chyba najpewniejsza droga.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie również silnik. Pewności jeszcze nie ma bo samochód czeka u mechanika na swoją kolej. Co do remontu to zastanawiam się jednak nad kupnem drugiego kompletnego silnika, przypuszczam, że będzie to rozwiązanie tańsze niż remont obecnego. Zostanę jednak przy 2.0.

 

Ps. Jeśli miałem zmienione mapy spalania tak, ze auto miało 160KM to po zmianie silnika będę musiał robić to ponownie czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.