Skocz do zawartości

Włącznik świateł do jazdy w dzień


yahu

Rekomendowane odpowiedzi

@artur300

IZ drugiej strony rozsądnie jest jeździć na 30% drogowych, szczególnie jak się ma ksenony, bo żarówki nie są tanie - też tak jeżdżę.

 

Mnie bardzo ciekawi jak to jest mozliwe aby mozna było :D jeździc na swiatlach ksenonowych na 30% ich mocy???

 

Tez nie wierzylem ale bi-xeon to jedno a swiatla drogowe - dlugie to drugie :) Mamy te i te. Nie zastanawiales sie po co w reflektorze obok soczewki sa zwykle swiatla ? To sa wlasnie swiatla dlugie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie znam sie na tyle aby wchodzic w dyskusje ale z tego co wiem to biksenon-to jedna żarówka o podwojnym działaniu ,czyli poprzez zasłanianie czesci zarówki sa swiatła pozycyjne a po odsłonieciu swiatła drogowe.

Kiedy chciałem własnie w sowim aucie poprzez obnizenie mocy zarowki miec w ten sposob swiatła do jazdy dziennej ,dowiedziałem sie ze przy ksenonach nie ma takiej opcji-one moge swiecic tylko na 100% mocy...

Jesli jest taka opcja mozliwa to chyba wtedy kiedy jest zwykly ksenon i zwykła zarówka a nie bi-ksenon..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jezdze na xenonach, bi-xenon to koszt 70zl/zarowke :) Wzialem wstawilem najtansze scierwo MAXGEAR i dziala od roku :) Dzienne (te 30% drogowych(długich)) zakodowalem sobie for fun :)

 

Czasami chińskie ścierwo potrafi w szybkim tempie uwalić przetwornicę i wtedy koszt robi się poważniejszy.

 

Każdy pojazd wyposażony w lampy ksenonowe (także biksenony) musi być wyposażony w dodatkowe światła drogowe halogenowe z prostego powodu - żarnik ksenonowy zapala się powoli i przez to nie może być wykorzystywany do sygnałów świetlnych (tzw. błyskania długimi), a jest to wymagany prawem element oświetlenia samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Według mnie jest inaczej, przynajmniej w moim samochodzie, X3 2006 nadwozie przed liftingiem, pojedynczy ksenon nieskrętny.

 

Przy aktywowanych światłach do jazdy dziennej przy poszczególnych pozycjach włącznika świateł jest poniższe zachowanie:

A - w dzień świecą światła do jazdy dziennej, czyli żarówka od długich (drogowych) na chyba 30% mocy, ksenony wyłączone, tylne światła pozycyjne wyłączone. Jeśli czujnik zmierzchu wykryje zmierzch to automatycznie zapalają się światła mijania (ksenony) i tylne pozycyjne. Tak dzieje się też np. w tunelach. Po wyjeździe z tunelu wraca do świateł do jazdy dziennej

0 - światła do jazdy dziennej, tylne pozycyjne wyłączone

1 - światła postojowe przód i tył

2 - światła mijania (ksenony)

 

Przy nieaktywowanych światłach do jazdy dziennej:

A - w dzień światła wyłączone, po zmierzchu światła mijania (ksenony) i tylne pozycyjne

0 - światła wyłączone

1 - światła postojowe przód i tył

2 - światła mijania (ksenony)

 

Opisuje z doświadczenia ponieważ po zakupie samochodu miałem światła dzienne nieaktywowane, później je aktywowałem.

 

Jak można aktywować taką opcję. Czy jest to możliwe tylko za pomocą komputera.Mam lampy skrętne ale te lampy mam dokupione więc system skrętu nie działa. Jak sprawdzić czy mam taką opcję. Auto mam z USA standardowo był bez xenonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.