Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem nowy na forum, to mój dziewiczy post...więc proszę o wyrozumienie.

Ostatnio mam problem z przełączaniem PB na gaz, towarzyszą temu dziwne zjawiska :

Może zacznę od specyfiki auta: e36 320i gaz sekwencja STAG200, 95'. Nie zaobserwowałem odchyleń w przyspieszaniu itp. A więc tak:

 

Parę dni temu podczas stania w kolejce do myjni (samo z siebie, stałem na biegu jałowym) wskazówka temperatury zaczęła odchylać się mocno w prawo, trwało w takiej pozycji ja wiem...z 20-30 sec po czym wróciło do normy do pionu, wracając do domu i jeżdzac kolejne dni do pracy nie zauważyłem takich odchyleń do dziś...po zajęciach postanowiłem wyjechać na obwodnicę mojego miasta (do pracy mam ze 3-4km, zawsze nawet w zimne dni autko przełączało się na gaz mniej więcej w 1/2 max 2/3 trasy do pracy - mam ustawione na 25 C - obecnie auto się nie przełącza na tej trasie) po to by sprawdzić czy auto w ogóle przełączy się na gaz. Po paru km - około 4-5 (dioda od gazu ciągle migała) strzałka znowu zaczeła się przesuwać w prawo, postanowiłem zresetować gaz - wyłączyłem i włączyłem poprzez przycisk na konsoli gazu, i strzałka natychmiast wróciła do normy. Następnie po kilkunastu sekundach autko przełączyło się na gaz, przejechałem tak z 5 km do domu bez żadnych uchybień. Dodam dodatkowo, że mam wrażenie pomimo usawionej temp. nadmuchu na 26 C i przekręconej na maxa na czerwono regulacji ciepło/zimo, że nadmuchiwane powietrze jest dosyć chłodne, czuć delikatnie ciepło ale wcześniej grzał na pewno lepiej ( temp. na dworzu +3C). Tu moje pytanie, czy jest ktoś w stanie określić z czym mogę mieć problem? może ktoś miał podobną sytuację, czy po prostu oddać auto do mechanika ? Jest się czym martwić?

 

Z góry dzięki za pomoc, będę starał się na bieżąco odpowiadać na ewentualne pytania.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko wskazuje na to, że zapowietrzony jest układ.

Sprawdź poziom płynu i czy nie ma jakiś wycieków. No i spróbuj odpowietrzyć układ.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

dzięki,

 

po pracy tak zrobię, co do płynu jest w normie, aczkolwiek jakiś czas temu miałem z nim problem, było nawet podejrzenie pęknięcia uszczelki głowicy, ale okazało się że ciekło z pompy wody - pompa została wymieniona na nową. Przez jakiś cza miałem wrażenie, że ciągle ciutkę ucieka płynu, ale w końcu sam się pogubiłem. Z tego co piszesz to rzeczywiście może być przyczyną, wcześniej (jak uciekał płyn) gaz też późno się przełączał lub nie przełączał się wcale. Po pracy po drodzę podskoczę na chwilkę do mechanika niech może zerknie okiem.

 

Korzystając jeszcze z okazji od razu podpytam. Świeci mi się kontrolka od poduszek powietrznych. Miewam, że to przez zmianę foteli... wymieniłem cały komplet welurów na skórę. Pamiętam że w ori. fotelu pasażera była podłączony jakiś przekaźnik/płytka, ale już w fotelu skórzanym takiego podłączenia (płytki) nie mam. W fotelu kierowcy ani w jednym ani w drugim nic nie było. Miewam, że owy przekaźnik powinienym odczepić od starego fotela i podłączyć do nowego ?

 

P.S. Widzę, że jesteś z Płocka, kupowałem pół roku z Waszego miasta bmw od Darka, może kojarzysz bo on też wielki maniak bawarek.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spróbuj odpowietrzyć, bo jak jest parownik zapowietrzony to nie rozpręży gazu i dlatego nie przerzuci.

Były przypadki gdzie parownik się rozszczelnił i puszczał gaz w układ chłodzenia.

Co do siedzenia to najwidoczniej brakuje u Ciebie maty zajetości.To trzeba rozebrac siedzenia żeby przełożyć.Załóż emularor i bedzie ok.

A tej osoby nie kojarzę.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Co do maty zajętości możesz przełożyć ale sporo zabawy będziesz miał z tym. Jak CICHY525 napisał.. Najlepiej zamów z allegro emulator maty (~17zł) i kontrolka znika :)

 

Odnośnie gazu i zapowietrzonego układu pytałeś czy to poważna sprawa jak najbardziej TAK!

Jak najmniej jeździć takim autem a jak najszybciej to zrobić trzeba, gdyż przy zapowietrzonym układzie nie masz chłodzenia silnika takiego jakie powinno być. Mimo tego że masz poziom płynu ok to po odpowietrzeniu będziesz musiał dolać płynu, wkoncu pozbedziesz sie zbednego powietrza z ukłądu które to daje złudne odczucie poziomu płynu.

 

ostatnio odpowietrzałem pewna e46 320 i tam mimo poziomu "dobrego" po odpowietrzeniu weszło ponad 3 litry :shock: Gdzie w układzie miesci się 5-6.. także spory niedobór był :/ Jeżdżąc tak łątwo można przegrzać silnik :(

 

A gaz zwyczajnie sie nie przełącza bo parownik nie jest ogrzewany odpowiednio.. gdy parownik nie jest ogrzewany to nie ma mozliwosi zeby auto pojechalo na gazie, mogl bys na sile odpalic auto na gazie ale wtedy parownik bedzie zamarzal i nici z jazdy. Znam to, temat kilkakrotnie mi spotkany :)

 

Co do odpowietrzania musisz tego pilnowac bo bmw maja to do siebie że lubią łapać powietrze do układu.. przynajmniej mi się tak juz przy kolejnej zdarza i na tym pkc. mam paranoje :)

 

P.S. Sprawdź dodatkowo wisco, czy czasami tez padnietej nie masz, skoro niedawno kupiles auto ona tez moze byc wysluzona i za jakis czas zacznie Ci sie podobny problem robic i ponownie nie bedzie wiadomo co to jest ;)

 

Pozdrawiam, powodzenia :)

Zerknij na moje cudeńka:


Bestia --> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=247992


Beatka http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=191848


___

"Tylny napęd jest jak sex - Po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz*ę" ;)

Opublikowano

Dzięki chłopaki,

 

tak ja pisałem podskoczę po robocie do mechanika, niech zajrzy, na pewno też odpowietrze. Jeżeli mechanik zasugeruje jeszcze coś innego, lub problem się rozwiąże dam znać i podzielę się rozwiązaniem, może ktoś będzie miał kiedyś podobny problem.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.