Skocz do zawartości

Shax89

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Shax89

  • Urodziny 03.03.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i 97'
  • Lokalizacja
    Elbląg

Osiągnięcia Shax89

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Shax89

    E39 nie działający licznik

    Panowie, posprawdzałem bezpieczniki, kilka powykładałem i ponownie powkładałem i cały licznik znów poprawnie działa - ciekawe tylko czy z rana przy przymrozkach znów nie będzie powtórki...
  2. Shax89

    E39 nie działający licznik

    Cześć, Koledzy, dziś z rana, mała zaskoczka - przestał mi działać mały komputer (nie pokazuje temp, obrysu auta, nic), nie działa prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury. Światła działają, nawiewy i reszta też. Czy mają Koledzy jakieś pomysły ? Z góry dziękuję za pomoc !
  3. Shax89

    [E39] Ringi w lampach depo

    Cześć, Temat dla osób które podobnie jak ja chcieli uruchomić/wymienić żarówki, ale nigdzie nie mogli znaleźć odpowiednich podpowiedzi. Więc podzielę się swoimi. jakiś czas temu przeszukiwałem różne fora, ponieważ chciałem co nieco dowiedzieć się o ringach w lampach depo. U mnie nie świeciły w ogóle. Dziś naszła mnie ochota żeby zainteresować się tematem i pozwoliłem sobie na zgłębienie tematu. Otóż tak - 1 ring = 5 żaróweczek (razem na 2 lampy 20szt) T5 W1,2W - ja kupiłem z allegro za 2,5szt ledowe COB. Lampy wcale nie trzeba rozklejać jak gdzieś czytałem, lampa klosz trzyma się na zatrzaskach, po czym po otworzeniu możemy wyciągnąć cały sznurek przypominający ten z choinki z gniazdami pod zaróweczki. Cała wymiana trwała może z 15 min. Poniżej zdjęcia. jeżeli zdjęcia by się nie wkleiły to poniżej linki: https://www.fotosik.pl/zdjecie/11960be61c0d47f0 https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2d2a302ea3ce3a7 https://www.fotosik.pl/zdjecie/e72aadf117597280 https://www.fotosik.pl/zdjecie/bf73e301e670a83d https://www.fotosik.pl/zdjecie/9930dec1590e80af Podchodziłem dość sceptycznie, raczej nastawiony, że wyjdzie średnio, ale efekt końcowy mnie bardzo zaskoczył. Na żywo wyglądają na prawdę dobrze. Mam nadzieję że komuś pomogłem rozwiać wątpliwości i pomogłem.
  4. Shax89

    E39 zawieszenie m technik

    Dzięki chłopaki ! Rzeczywiście Monroe to w sumie nie taka głupia opcja. Ceny przystępne i chyba na nie się zdecyduję, chyba że (o ile na prawdę jest to możliwe) pomyślę nad zwykłym standardowym zawieszeniem (też jakiejś sensownej firmy). Czy na prawdę bez problemów podejdą standardowe amorki i sprężyny ? Coś gdzieś czytałem, że mogą być problemy, że mają jakieś rożne przekroje itd... stąd moje zamieszanie. Czy komuś z Was zdarzyło się zamontować standardowe amorki i sprężyny do wersji z zawieszeniem m technik w oryginalne S704 ? Dzięki!
  5. Shax89

    E39 zawieszenie m technik

    Witam, Panowie szukałem, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Chciałbym wymienić tylne i za pewne za jakiś czas przednie amortyzatory + sprężyny. Po vinie okazuje się że mam zawieszenie m technika s704. Zawieszenie jest trochę sztywne ale do zniesienia tu moje pytania ; 1) czy są jakieś przyzwoicie cenowo i jakościowo zamienniki? 2) czy jest możliwość założenia standardowych amortyzatorów i sprężyn lub jakiś mix? Proszę o pomoc w dobraniu przyzwoitego zestawu w dobrej cenie. Autem planuje pojeździć jeszcze ze 2 lata ma 30 tys km więc nie chciałbym przesadzać z kwotami. Dzieki
  6. Shax89

    Szyberdach sie nie zamyka

    tak jak napisałem, trzymaj guzik aż szyber ustanie i przytrzymaj tak jeszcze po 15s - zarówno dla zamknietego jak i otwartego. Myślę, że pomoże. Przy okazji sprawdz sobie czy nigdzie ci nie cieknie i nasmaruj smarem prowadnice ;)
  7. Shax89

    Szyberdach sie nie zamyka

    cześć, słuchaj, ja miałem niedawno taki objaw - podczas zamykania, szyber dojeżdzał do końca i odbijał w efekcie czego był lekko otwarty gdzies 2-2.5cm. Nigdzie nie podjeżdzałem na żadne kompy itd. Po prostu: 1)wsiądź do auta - przekreć kluczyk na 2 pozycję (jeżeli to nie da rady to spróbuj na 3 - zapłon - bo nie pamiętam już) 2)wcisnij przycisk otwierania szyberdachu, niech go otworzy do końca i trzymaj ten przycisk jeszcze z 15s (ja słyszałem takie ciche cykniecie 3)potem przycisk do przodu - zamykanie szyberdachu, cały czas trzymaj aż się zatrzyma i po zatrzymaniu także przytrzymaj z 15s (tu znów powinno być cyknięcie) 4)gotowe Teraz u mnie bez problemu otwiera się i zamyka automatycznie. Spróbuj - może pomoże - daj znać jak będzie gitara :)
  8. Dzięki, szybe mam nówkę, sprawdzalismy czy jest szczelna po montażu i jest. Też obstawiam te kanaliki na dniach zajrzę i je udrożnię jakimś drutem.
  9. Witam, Panowie, szukałem, to co dałem radę zrobiłem, ale chciałbym się Was jeszcze podpytać: 1) Od pewnego czasu nie działa mi nawiew - 0 reakcji - totalna cisza. Dziś wymontowałem jeża (który jak się okazuje był już naprawiany metodą domową). Zabrałem się zgodnie z poradnikami do wyeliminowania poszczególnych potencjalnych uszkodzonych elementów. Dmuchawę podłączyłem na krótko - dla kogoś kto niezbyt wie jak to sprawdzić to już opisuje - odłączamy wtyczkę od jeża, na wstępie eliminujemy pin do którego prowadzi cienki kabel - nie bierzcie tego pina pod uwagę. Następnie przygotowałem 2 kawałki przewodu z jednej i drugiej strony z wystającym drutem który pogrubiłem zginając go na pół - żeby z lekkim oporem wszedł w piny. I teraz tak - 1 przewodem łączymy 1 PIN górny na SKOS z pinem dolnym, a 2 przewód analogicznie 2 PIN górny na SKOS z pinem dolnym - wtedy automatycznie dmuchawa powinna się załączyć ( o ile jest sprawna). U mnie całe szczęście sprawna. Ale do sedna, wyrywałem sobie włosy w poszukiwaniu bezpiecznika 75/76 - wszyscy opisują zgodnie, że są pod schowkiem pasażera - owszem jest ale u mnie był tylko 1 chyba nr 75 - ten 50A czerwony. Obok jakby było miejsce na 2 bezpiecznik - ale go po prostu tam nie było ani nigdzie w pobliżu (a zdemontowałem cały schowek i dokładnie przejrzałem całą wnękę) Tu moje pytanie - czy to możliwe, że mam 1 bezpiecznik , a nie jak wszyscy opisują 2 t.j nr 75 50A i 76 40A ??? 2) zauważyłem że (nie wiem w sumie od jakiego czasu) mam mokre dywaniki przednie (mam nadzieję że woda mi nie stoi pod całą wykładziną, niby rękę wsadzałem i nic nie czułem). Strzelam że problem leży raz że w szyberdachu - mam też czasami mokre przednie słupki (i widać zacieki) - więc strzelam że być może przypchane kanaliki + ewentualnie uszkodzony wąż pomiędzy odpływem szyberdachu a słupkiem ?? Tu też od razu powiem że mam problem z szyberdachem bo otwiera go gdzieś do 1/3 i dalej lipa. Można go otworzyć jakoś w inny sposób ręcznie by zobaczyć co mu dolega ? Jeszcze co do wody - uszczelnienie drzwi pod boczkami - ta piankowa zasłona delikatnie mówiąc jest złapana w kilku miejscach, większość odstaje - czy kleił to ktoś na jakąs masę klejąco-uszczelniającą? Może coś doradzicie ? Z góry dziękuję za podpowiedzi. pozdrawiam
  10. Witam, Mam problem w swojej 728, po około 15min jeździe zapala się na raz kontrolka ABSu i kontroli trakcji. Nadmienie także, że przy małych prędkościach - 20-30 km gdy hamuję czuję odbijanie pedału gazu - można by rzec ze czuję absy. Czy mógłby ktoś nakreślić w czym może leżeć wina, co należało by naprawić? Z góry dziekuję i pozdrawiam!
  11. Witam, Dosłownie przed sekundą próbowałem odpalić autko. Przekręciłem do pozycji I - pozapalały się wszystkie światełka, włączyło radio, nawiew itp , chcąc przkręcić dalej po prostu nie udało się. Tak jakby zapłon I się zablokował. Mogę wyjąć kluczyć a wszystko i tak działa tak jak na pozycji I - byłem zmuszony odłączyć akumulator. Jakieś sugestie, pomysły Kolegów? Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie - czy po prostu czeka mnie wymiana całej stacyjki... Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam! Lektura na przyszłość. viewtopic.php?f=68&t=120678
  12. Shax89

    jak zdjac boczki w e36?

    Cześć, dorzucę też trochę od siebie, ponieważ ostatnio wymieniałem całe wnętrze na skóry (efekt - minus 15 na dworzu [BAD] na wierzchu = grypa + żółądkówka = nowe wnętrze, zadowolenie ). Opiszę sposób demontażu całego wnętrza, żałuję, że nie porobiłem zdjęć, ale trudno. Wersja dotyczy e36 sedan, kanapa niedzielona: 1) Boczki - pod uchwytem są 2 zaślepki w kolorze plastiku, wyjmujesz je i masz 2 śruby typu TORX (nie pamiętam rozmiaru) - odkręcasz, zawczasu odkręć cypelek zamykania drzwi (tj nakrętkę), zdemontuj korbkę otwierania szyby (jeżeli masz manualne) - zdejmujesz z korbki zaślepkę - podważ czymś cienkim - i tam też będzie 1 śruba typu TORX. To wszystkie połączenia śrubowe. Teraz zdemontuj obwódkę plastikową klamki - przesuwasz mocno w lewo i spokojnie wyciągasz - trzyma się na 4 zatrzaskach także uważaj żeby nie połamać. Następnie proponuję wziąć coś płaskiego - ja wziąłem płaski śrubokręt i owinełem go szmatą żeby nie zarysować plastiku. Delikatnie od dołu podważasz boczek aż usłyszysz wyskakującą spinkę, dalej możesz włożyć rękę i intuicyjnie delikatnie odsuwać boczek do siebie - aż wyskoczą wszystkie spinki - jest ich 8 - plus małe zaczepy przy szybie - nie ma z tym wielkiego problemu. Tak jak koledzy pisali, możesz zaopatrzyć się w dodatkowe spinki, mi udało się wyciągnąć wszystkie w całości, ale lepiej chuchać na zimne. Przednie boczki analogicznie, należy dodatkowo tylko wyczepić elektryczne sterowanie lusterek. 2) Tylna kanapa - demontaż trwa kilka sekund - oparcie i siedzisko trzyma się wyłącznie na zaczepach - najpierw energicznie ciągniemy kanapę do siebie aż wyskoczy z zaczepów, następnie kanapę unosimy energicznie do góry - też powinna wyskoczyć bez problemu. Jeżeli chodzi o zagłówki - najpierw ściągamy oparcie, unosimy panel (ten tylni w którym zamontowane są głośniki) i powinniście dojrzeć połączenie które trzyma owe zagłówki. 3) Fotele - fotele generalnie trzymają się na 4 złączach - 2 nakrętki i w śruby ( rozmiar 16) zaopatrzcie się w klucz nasadkowy (klucz rurkowy nasadkowy możecie znaleźć w bagażniku w schowku klapy tam gdzie znajdują się oryginalne klucze) - zaczynamy załóżmy od przodu - odsuwasz maksymalnie fotel do tyłu, będziesz miał 2 nakrętki ( możesz mieć na nich nakładki więc je po prostu ściągnij i będziesz miał nakrętkę), po odkręceniu przednich śrub odsuwasz fotel maksymalnie do przodu i podnosisz siedzisko maksymalnie do góry. Będziesz miał 2 śruby, bez różnorakich rodzajów kluczy nieprzyjemnie się je odkręca, przeszkadzają boki słupków itp, ale chwila upartości i na pewno dasz radę. Po odkręceniu 4 śrub fotel ostrożnie odchyl/wyciągnij na zewnątrz (jak wolisz) ponieważ zostaje do odkręcenia jeszcze pas bezpieczeństwa - jest on przykręcony do zewnętrznej ramy fotela na śrubkę typu TORX - jednak jest to duży TORX 35 lub 40 a nawet może 45 - nie pamiętam dokładnie. Wystarczy odkręcić tego torxa i ewentualnie odczepić siedzisko od maty zajęcia fotela, bądź grzania siedzeń i fotel masz zdemontowany. Mam nadzieję, że pomogłem zainteresowanym Pozdrawiam
  13. Dzięki chłopaki, tak ja pisałem podskoczę po robocie do mechanika, niech zajrzy, na pewno też odpowietrze. Jeżeli mechanik zasugeruje jeszcze coś innego, lub problem się rozwiąże dam znać i podzielę się rozwiązaniem, może ktoś będzie miał kiedyś podobny problem. Pozdrawiam
  14. dzięki, po pracy tak zrobię, co do płynu jest w normie, aczkolwiek jakiś czas temu miałem z nim problem, było nawet podejrzenie pęknięcia uszczelki głowicy, ale okazało się że ciekło z pompy wody - pompa została wymieniona na nową. Przez jakiś cza miałem wrażenie, że ciągle ciutkę ucieka płynu, ale w końcu sam się pogubiłem. Z tego co piszesz to rzeczywiście może być przyczyną, wcześniej (jak uciekał płyn) gaz też późno się przełączał lub nie przełączał się wcale. Po pracy po drodzę podskoczę na chwilkę do mechanika niech może zerknie okiem. Korzystając jeszcze z okazji od razu podpytam. Świeci mi się kontrolka od poduszek powietrznych. Miewam, że to przez zmianę foteli... wymieniłem cały komplet welurów na skórę. Pamiętam że w ori. fotelu pasażera była podłączony jakiś przekaźnik/płytka, ale już w fotelu skórzanym takiego podłączenia (płytki) nie mam. W fotelu kierowcy ani w jednym ani w drugim nic nie było. Miewam, że owy przekaźnik powinienym odczepić od starego fotela i podłączyć do nowego ? P.S. Widzę, że jesteś z Płocka, kupowałem pół roku z Waszego miasta bmw od Darka, może kojarzysz bo on też wielki maniak bawarek. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.