Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy miesiąc temu znany serwis w W-wie wymienił mi klemę ibs , akumulator,badanie całej elektroniki.

Usługa nie była tania ale miałem nadzieję ze to koniec problemów.

Dziś samochód znowu zgasł a ładowanie 15,00v

Co dalej robić ,ręce opadają ???? :mad2:

Opublikowano
Regulator pewnie padł,wymień dla pewności cały alternator.Może być używka tylko ze świeżego autka(rocznika).Wartości w Amperach niech będą podobne.

 

 

Przebiłeś 1 oponę kup od razu 4 :duh:

Nie wpędzaj chłopaka w koszty.....kup regulator i po problemie.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano

Dzięki koledzy

Tak też zrobię ale najpierw powalczę z serwisem ponieważ zleciłem im badanie i zdiagnozowanie całej elektroniki za co pobrali 300zł.

Opublikowano
Regulator pewnie padł,wymień dla pewności cały alternator.Może być używka tylko ze świeżego autka(rocznika).Wartości w Amperach niech będą podobne.

 

 

Przebiłeś 1 oponę kup od razu 4 :duh:

Nie wpędzaj chłopaka w koszty.....kup regulator i po problemie.

To jest tylko złudna oszczędność. :nienie: Tak się przypadkowo okazało u mnie.Przechodziłem przez to.

Regulator koszt nie pamiętam dokładnie koszt około 300 zł,plus oczywiście wymiana.A to już takie proste nie jest.Stary po fakcie próbowałem wymontować i oczywiście uszkodziłem szczotki/połamały się.Na szczęście bawiłem się po tym jak sobie zafundowałem zakupiony na Alleg.. za 300 zł cały alternator z auta 3 letniego.Pasował bez problemu i bardzo prosta wymiana w odróżnieniu od regulatora.

Przekonał mnie do wymiany alternatora właśnie sprzedawca Regulatora :mrgreen: .Widocznie zabezpieczał się na wypadek nie trafnej mojej diagnozy i oznajmił że nie tylko może być popsuty regulator.Może być uszkodzona jakaś cewka,łożysko lub inna elektronika w alternatorze.

Stwierdziłem i słusznie (już 2 lata minęło bez problemu)że wymienię cały alternator,tym bardziej że cena ta sama.A i sam jak wspomniałem sobie go wymieniłem.

Także wybór należy do ciebie. :norty:

Opublikowano
Regulator pewnie padł,wymień dla pewności cały alternator.Może być używka tylko ze świeżego autka(rocznika).Wartości w Amperach niech będą podobne.

 

 

Przebiłeś 1 oponę kup od razu 4 :duh:

Nie wpędzaj chłopaka w koszty.....kup regulator i po problemie.

To jest tylko złudna oszczędność. :nienie: Tak się przypadkowo okazało u mnie.Przechodziłem przez to.

Regulator koszt nie pamiętam dokładnie koszt około 300 zł,plus oczywiście wymiana.A to już takie proste nie jest.Stary po fakcie próbowałem wymontować i oczywiście uszkodziłem szczotki/połamały się.Na szczęście bawiłem się po tym jak sobie zafundowałem zakupiony na Alleg.. za 300 zł cały alternator z auta 3 letniego.Pasował bez problemu i bardzo prosta wymiana w odróżnieniu od regulatora.

Przekonał mnie do wymiany alternatora właśnie sprzedawca Regulatora :mrgreen: .Widocznie zabezpieczał się na wypadek nie trafnej mojej diagnozy i oznajmił że nie tylko może być popsuty regulator.Może być uszkodzona jakaś cewka,łożysko lub inna elektronika w alternatorze.

Stwierdziłem i słusznie (już 2 lata minęło bez problemu)że wymienię cały alternator,tym bardziej że cena ta sama.A i sam jak wspomniałem sobie go wymieniłem.

Także wybór należy do ciebie. :norty:

 

Zgodzę się z tym, że lepiej kupić używany alternator niż nowy regulator, ale pod warunkiem że jest z pewnego źródła

Wyjdzie taniej i nie trzeba gdybać czy diagnoza była w 100% trafna

 

Nie zgodzę się natomiast z tym, że wymiana regulatora jest skomplikowana

Jedna nakrętka i trzy śruby plus wypięcie wtyczki

Regulator ma sprytną blokadę szczotek na czas montażu, wystarczy przesunąć ich osłonę

 

Do tego dochodzi jeszcze blachowkręt i jedna nakrętka

Aku trzeba odłączyć

 

pozdrawiam

Opublikowano
Zastanawia mnie co ma IBS do gaśnięcia auta. Ładowanie na poziomie 15V przy temperaturach poniżej zera to całkowicie normalny objaw - od tego właśnie inteligentna klema jest aby regulować napięcie ładowania w zależności od temperatury akumulatora. Będzie cieplej to napięcie ładowania będzie niższe. Szukałbym problemu gdzie indziej, nie w alternatorze, regulatorze czy klemie. Diagnostyka po zgaśnięciu wyrzuciła jakieś błędy?
Opublikowano

Błędów było sporo np.dynamic drive światła ,wyświetlacz na szybie itp.przy każdym błędzie napięcie 16,5v co oznacza chwilowe odcięcie prądu i zabezpieczenie modułu przed spaleniem i stąd te błędy .Wcześniej przez 2,5 roku miałem jeden błąd po wymianie filtra paliwa, a teraz to się dzieje .

Przyznam też że ładowałem aku prostownikiem i to po tym zaczęła się cała historia

W obecnej chwili jeżdżę z odpiętym ibs i wszystko ok. poza klemą.ładowanie cały czas 14.00-14.10

Opublikowano

16,5V to objaw uszkodzonego regulatora, parę osób już to opisywało.

A odłączenie ibs obniża napięcie jednak możesz mieć niedoładowany akumulator, profilaktycznie poszukaj dobrego elektryka i niech on sprawdzi czy napięcie nie ma tętnięń ( czy na przykład lampki od oświetlenia Ci nie pulsują?).

Sam regulator można kupić w serwisach Boscha - tam gdzie naprawiają rozruszniki i alternatory, wymiana jest dość prosta.

Opublikowano

Cyt.

Zgodzę się z tym, że lepiej kupić używany alternator niż nowy regulator, ale pod warunkiem że jest z pewnego źródła

Wyjdzie taniej i nie trzeba gdybać czy diagnoza była w 100% trafna

 

Nie zgodzę się natomiast z tym, że wymiana regulatora jest skomplikowana

Jedna nakrętka i trzy śruby plus wypięcie wtyczki

Regulator ma sprytną blokadę szczotek na czas montażu, wystarczy przesunąć ich osłonę

 

Do tego dochodzi jeszcze blachowkręt i jedna nakrętka

Aku trzeba odłączyć

 

pozdrawiam

 

No cóż może nie uważałem(bo już miałem nowy Alter w aucie) przy demontażu i właśnie ta blokada szczotek u mnie zawiodła i po prostu jedna szczotka się wykruszyła.

Było to 2 lata temu i chyba tak to pamiętam. :wink:

Opublikowano
Dzięki koledzy szukam nowego alternatora ,ewentualnie regulatora jeżeli takiego nie znajdę. :cool2:
Opublikowano

Panowie byłem u elektryka podłączył oscyloskop czy coś takiego nie pamiętam dokładnie jak to się nazywało.

Badanie wykazało że alternator i regulator napięcia działają ok. żadnych przepięć skoków itp.

Jedynie po podłączeniu ibs wszystko wariuje i skoki są spore .

Zalecenie elektronika wymiana klemy ibs .

Reasumując jestem w punkcie wyjścia.???? :mad2:

Opublikowano
Od kiedy zaczęły się problemy? Nie miałeś czegoś zalanego? Bo sygnał z ibs idzie chyba do ECU - poprawcie mnie jeśli się mylę. Może tam jest problem lub rzeczywiście padnięty jest nowy ibs.
Opublikowano

Dziwne żeby nowa klema IBS padła...

Jeżeli wymieniałeś klemę to też masz gwarancję na nią.

Pojedz tam gdzie kupiłeś i niech wymienią na nową, zareklamuj ją.

No chyba, że kupiłeś używaną klemę i zaraz ją szlak trafiło

Albo może byłeś na akcji serwisowej w BMW i wymienili tylko tam jakąś obudowę tej klemy? Bo coś takiego było z tego co pamiętam...

A jak podpięcie pod komputer ? Co pokazuje ?

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano

Klema i aku były kupione i zamontowane w aso BMW R..... w Warszawie 30-12-2013

Dzwoniłem już i obawiam się tylko że oni wymienią następne części i znowu kilka tysi i miesiąc spokoju.

Z tą reklamacją to bywa różnie.

Zastanawiam się nad klemą z allegro :mad2:

Opublikowano
Klema i aku były kupione i zamontowane w aso BMW R..... w Warszawie 30-12-2013

Dzwoniłem już i obawiam się tylko że oni wymienią następne części i znowu kilka tysi i miesiąc spokoju.

Z tą reklamacją to bywa różnie.

Zastanawiam się nad klemą z allegro :mad2:

 

 

Na każdą nową oryginalną część jest prawo gwarancji. Więc masz prawo do reklamacji tym bardziej, że była wymieniana.

Używana na allegro nie wiadomo ile będzie pracować. Dziwne żeby nowa klema padła. Mi jedni podłączyli do kompa i wywaliło klemę, drugi mierzył urządzeniem jakimś i wyszło, że klema. Więć najlepiej podjedź do kogoś i zobacz co tam pokazuje komputer... Bo wymienisz kleme na drogą a okarze się ściema i będzie to regulator albo jeszcze coś innego. Ale również na 90% obstawiam winę regulatora napięcia...

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano

Byłem u kolegi który ma inpa i dies i wychodzi błąd klemy ibs .Po skasowaniu zaraz wskakuje z powrotem.

Jutro dzwonię do BMW POLSKA z pytaniem o gwarancję na klemę i usługę .

Opublikowano
Byłem u kolegi który ma inpa i dies i wychodzi błąd klemy ibs .Po skasowaniu zaraz wskakuje z powrotem.

Jutro dzwonię do BMW POLSKA z pytaniem o gwarancję na klemę i usługę .

 

Ja to nawet bym nie dzwonił nie pytał się tylko podjechał i kazał wymieniać na nową...

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano

Jestem tylko ciekaw czy naprawa gwarancyjna tej klemy może zostać wykonana w innym serwisie?

Nie mam zaufania to tego na literę R w Warszawie.

Opublikowano
Jestem tylko ciekaw czy naprawa gwarancyjna tej klemy może zostać wykonana w innym serwisie?

Nie mam zaufania to tego na literę R w Warszawie.

 

Czy Ty sie czegos boisz, ze nie chcesz wymienic nazwy serwisu?

Opublikowano
No to daj im szanse i pojedź do nich bo niepotrzebnie kombinujesz nie podając nazwy serwisu a z drugiej strony nie zgłaszasz do nich usterki tylko szukasz pomocy w innych warsztatach. Oczernilbys ich jakbyś podał nazwę serwisu nie dając im szansy zdiagnozowania problemu i napisał, ze sa oszustami i nie potrafią naprawiać samochodow. Powodzenia w reklamacji.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy jestem po wizycie w BMW Rawski, po kolejnej diagnozie całej elektroniki jestem w szoku zero błędów żadnego znaku po zgaśnięciu auta itp.

Klema ibs ok. ładowanie 14,7-14,9 .Teraz to zgłupiałem, samo się popsuło samo się naprawiło.

Temat kończymy. :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.