Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem.Nie mogę się połączyć z z airbagiem przez komputer,próbowałem 2 różnymi i to samo ,z resztą opcji się łączy bez problemu.Airbag się palił już przy kupnie auta ,ale wtedy normalnie się łączył i pokazywał błąd maty pasażera.Pózniej wymieniłem fotele i były inne kostki, dziś w koncu zabrałem się za te kostki wszystko zostało dobrze podłaczone ,ale nie ma połączenia z airbagiem przez komputer.Auto miało dzwona miesiac temu[airbagi nie wypaliły bo był błąd poduszek],być może przez to nie chce się teraz połączyć.Od czego zacząć??Co może być przyczyną?Dzięki za pomoc....

Gdzie dokładnie znajduje sie modul airbag w e39 3.0d?

Opublikowano
Moduł poduszek znajduje się pod tunelem środkowym. Czasem padają same z siebie. W mojej byłej 530d też nie mogłem się z nim połączyć i np. jak były mrozy to mi sie kontrolka zapalała dopóki ciepło w środku nie było. Trzeba by podmienić na sprawny i sprawdzić czy się połączy.
Opublikowano
Moduł poduszek znajduje się pod tunelem środkowym. Czasem padają same z siebie. W mojej byłej 530d też nie mogłem się z nim połączyć i np. jak były mrozy to mi sie kontrolka zapalała dopóki ciepło w środku nie było. Trzeba by podmienić na sprawny i sprawdzić czy się połączy.

 

Dzięki za pomoc.Gdzie dokładnie pod tunelem jest ten moduł??Dużo rozbierania?Rozumiem że jak Ci sie sama kontrolka od airbaga zapalała i pozniej gasła to nie trzeba kasować będu poduszek?same sie kasują ,jak np abs i asc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Airbag nie jest samodiagnozowalny, musisz błędy kasować ręcznie.

Sterownik masz zaraz za tylną kratką nawiewu, jak ją wyciągniesz to będziesz go widział.

Wprawa ręka i jesteś w stanie wyjąć go bez odkręcania tunelu. :wink:

Opublikowano
Airbag nie jest samodiagnozowalny, musisz błędy kasować ręcznie.

Sterownik masz zaraz za tylną kratką nawiewu, jak ją wyciągniesz to będziesz go widział.

Wprawa ręka i jesteś w stanie wyjąć go bez odkręcania tunelu. :wink:

 

Dzięki wielkie.W poniedziałek będę to robił,dam znać jak efekty...

Opublikowano
Dostałem się do modułu air bag.Ale jak go sprawdzić czy jest dobry?Ma ktoś rozpiskę kostki która wchodzi do modułu??
Opublikowano

od 09.1998 do 03.1999

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E39_PA12D.htm

 

od 03.1999 do 09.2000

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E39_PA12E.htm

 

Chociaż nie wiem jak Ci to ma pomóc sprawdzić moduł :wink: Pewnie jedynie podmiana na dobry, albo oddanie do kogoś kto się zajmuje naprawą bo wiem, że robią te moduły.

Opublikowano
od 09.1998 do 03.1999

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E39_PA12D.htm

 

od 03.1999 do 09.2000

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E39_PA12E.htm

 

Chociaż nie wiem jak Ci to ma pomóc sprawdzić moduł :wink: Pewnie jedynie podmiana na dobry, albo oddanie do kogoś kto się zajmuje naprawą bo wiem, że robią te moduły.

 

Dzięki CHUDY ,jutro będę podmieniał i dam znać...

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko jak podmieniasz, to lepiej żeby się numery sterowników zgadzały, inaczej możesz narobić biedy.

Mój mechanior, któremu zleciłem naprawę poduszek, powiedział że sterowniki o innych numerach, a takiej samej wtyczce mogą mieć inaczej wyprowadzenia, czyli np zamieniony będzie pin zasilania z pinem np od napinacza.

Do mojej pasował sterownik ze starego X5, ale i tak wymaga przekodowania, bo x5 miało 10 poduch, a ja mam tylko 6, więc pozostałe trzeba wyłączyć.

Ogólnie masakra z tymi poduchami, w e46 przechodziłem z tym mękę, teraz i w mojej się zaczęło.

Opublikowano
To prawda, że sterowniki trzeba kodować, ale myśle że jeżeli podepnie dobry to połączy się z nim komputerem i wtedy będzie miał pewność, że jego jest zły. Kurcze @Shadow69 od Ciebie to tylko samochody kupować bo wszystko co było możliwe do zrobienia Ty już przerabiałeś :mrgreen:
Opublikowano
Tylko jak podmieniasz, to lepiej żeby się numery sterowników zgadzały, inaczej możesz narobić biedy.

Mój mechanior, któremu zleciłem naprawę poduszek, powiedział że sterowniki o innych numerach, a takiej samej wtyczce mogą mieć inaczej wyprowadzenia, czyli np zamieniony będzie pin zasilania z pinem np od napinacza.

Do mojej pasował sterownik ze starego X5, ale i tak wymaga przekodowania, bo x5 miało 10 poduch, a ja mam tylko 6, więc pozostałe trzeba wyłączyć.

Ogólnie masakra z tymi poduchami, w e46 przechodziłem z tym mękę, teraz i w mojej się zaczęło.

 

Chyba pier... te poduszki i wyłączę tą kontrolkę...Byłem w bmw i tak trzeba programować...

Nr muszą być te same ,więc trzeba szukać identycznego ,znalazłem taki na allegro za 100zł

A i tak nie mam pewności że jak kupie to będzie na 100% to...Tak jak piszesz shadow masakra z tymi poduszkami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od Ciebie to tylko samochody kupować bo wszystko co było możliwe do zrobienia Ty już przerabiałeś :mrgreen:

 

No w sumie to tak by już było :mrgreen:

Zastanawiam się czy to jeszcze pasja, czy już obsesja :mrgreen:

 

.Tak jak piszesz shadow masakra z tymi poduszkami.

 

Zgadzam się, od wczoraj siedzi nad moimi najlepszy specjalista jakiego znam, i dalej coś nie tak.

Poduszek nie chciałem sam robić, bo po pierwsze, to dość delikatny układ, nie było by miło zdetonować którąś poduszkę rozwalając boczek, podsufitkę czy kierownicę.

A po drugie, nie przepadam za NSC który jest takim minimum do kodowania sterownika, w dodatku mój jest jakiś niestabilny.

Więc to jest 2 raz kiedy mechanik grzebie przy moim aucie :mrgreen: Poprzednio oddałem do wymiany łożysko, bo za cholerę nie chciało wyjść.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

koledzy mam problem padł mi sterownik airbag. Kupiłem 2 używany o tych samych numerach. Po podpięciu pod kompa pokazuje mi dwa błędy

http://imgup.pl/di/QR75/b-x-a.jpg

domyślam się, że trzeba zaprogramować NCS moduł i wy programować z niego te 2 poduszki. Jakieś wskazówki jak to zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można by spróbować zakodować "pustym plikiem", powinien się chyba zaadaptować pod to co ma w aucie.

Albo odszukać te 2 poduszki i wklepać tam nicht_aktiv.

Opublikowano
a jakieś instrukcje jak to zrobić ? :D Na razie jestem zielony w NCS. A u mnie w mieście jak kogoś pytam czy to zaprogramuje to mówi, że się nie da :| Na razie wyczytałem to co ty mówisz muszę ściągnąć jakiś plik z modułu poduszek znaleźć 2 poduszki i wyłączyć. A te błędy co mam to są od poduszek drzwi tylnych bocznych dobrze czytam?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te błędy co mam to są od poduszek drzwi tylnych bocznych dobrze czytam?

 

Zgadza się.

 

Jak odczytasz plik możesz spróbować wyłączyć te 2 poduszki, albo całość pustym, ale uważaj, bo te sterowniki lubią się wysypywać :?

Dokładnej instrukcji ci nie podam, ale będzie to szło podobnie jak np przy kodowaniu dziennych, tylko zaciągasz plik z innego modułu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chce cie wprowadzić w błąd, ale z 8 m-c temu robiłem to u siebie, i na 99% to było to :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaa, jeszcze jedno, do każdej z poduszek są bodajże 2 parametry, także łącznie pasuje zmienić 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

SIDEBAG_FOND_LINKS_1

aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_2

aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_1

aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_2

aktiv

 

Chyba w ten sposób.

Może wujek google wie coś więcej ode mnie ;)

Miałem gdzieś plik zgrany ze swojego sterownika, ale nie mogę go znaleźć. :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.