Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

 

Nadmienie na początku że jeżdżę BMW 5 GT 535d w Anglii ,napęd na tył.Auto kupiłem nowe.

Wymieniłem ostatnio wszystkie 4 opony w swoim egzemplarzu.Z letnich Goodyear Excellence na Pirelli P Zero 245/40 20 z przodu i 275/35 20 tyłu,również letnie.Opony nowe z homologacją BMW ,więc ustawiłem zbieżność ,w ASO oczywiście.Od tego czasu auto znosi na lewą stronę.Choć zdaję sobie sprawę że przy lewostronnym ruchu jezdnia jest nachylona w lewo na wyspach to jednak jestem pewien że coś jest nie tak bo na poprzednim komplecie opon to nie występowało ,a przynajmniej nie w takim stopniu.Przy nachyleniu w prawo nie odczuwam szczerze mówiąć zjeżdżania na prawo albo odczuwam to jedynie delikatnie...Do tego auto buja się lekko niestabilnie a najbardziej denerwujące jest to że w zakręty w lewo auto wchodzi łagodniej (miękki skręt kierownicy) niż zakręty w prawo (wyczuwalny opór w kierownicy).ASO poprawiło zbieżność ,doszukało się niby błedu w parametrze cross toe ,ale auto jedynie nieznacznie sie poprawiło.Denerwuje nadal zwłaszcza "różne" skręcanie w prawo i w lewo a jak to w ASO jeśli cyferki "wyskakują" na zielono to wtedy wg nich wszystko jest OK i to ja jestem dziwny.Nie marudziłbym jednak gdyby wszystko było dobrze.Ciśnienie w oponach sprawdzone ,opony założone prawidłowo.W ASO mam wrażenie że chcą mnie spławić ,mówią że GT jest ciężki i tak może być zwłaszcza że cyferki na pomiarach świecą sie na zielono.Dodają też że opony muszą się ułożyć.Nie wierzę im ,śmiem nawet twierdzić że nie potrafią ustawić zbieżności albo sprzęt mają jakiś "słaby".Powoli wpadam w paranoje...Nie wiem czy nie zabrać auta w inne miejsce ,gdzie ustawiam zbieżność do swojego drugiego (sportowego) auta ,ale nie wiem czy ustawiając na codzień zbieżność w Lambo Ferrari czy Maserati bedą potrafili ustawić wszystko w zwykłym samochodzie.Boję się że popsują już wszystko do reszty a tym bardziej że strace gwarancje bo to nie ASO.Nie wiem ,na prawde nie wiem...

Proszę o komentarz.

 

Dziękuje

Opublikowano

Opony trzeba przerzucić z lewej na prawą.

Zbieżność ustawiali już na nowych oponach?

Nie popadaj w paranoje, że ktoś kto ustawia w autach sportowych geometrie nie potrafiłby tego w BMW :roll:

Opublikowano

dzięki marbie

 

geometrie ustawili już na nowych oponach ,również pomyślałem o zamianie opon ,przy okazji - czy mogą zamienić całe koła? bo chyba nie ma sensu ścigać opon z felg

co do paranoji to nie dopowiedziałem ,że w ASO opowiadają czasem rzeczy nie z tej ziemi np.to co usłyszałem w swoim ASO przy okazji mojego problemu to to że "tam gdzie ustawiają na codzień samochody sportowe mogą nie umieć ustawić GT bo to trudny samochód do geometrii" ,coś na ten kształt

zgadzam sie z Tobą maribie że brzmi to jak jakaś mega głupota ,ale to co słysze czasem od różnych fachowców... i jak tak się nasłucham tych wszystkich głupot to zaczynam krakać jak oni

koniec końców pokombinuje z oponami/kołami i dam znać

 

dzięki

Opublikowano

przy okazji - czy mogą zamienić całe koła?

Jeżeli są kierunkowe opony to musisz przerzucić opony, a nie same koła.

Opublikowano

Pojechałem ustawć zbieżność w inne miejsce ,chłopaki wykonali bardzo dobra robote.Samochód znowu prowadzi sie jak nowy.Jak powiedziałem w ASO że chcę złożyć oficjalną skargę i opisać jak to ASO nie może poradzić sobie ze zbieżnością jednego ze swoich modeli zaproponowali mi zakup wybranego przeze mnie modelu z na prawdę kuszącym rabatem.Moje auto maj już prawie 3 lata i 50000km przejechane.No nie wiem...

 

...dam znać jak przebiegają negocjacje ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.