Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem w swojej e60 3.0d ze strasznie słabo grzeje chodzi o to ze jak jezdze w miescie i np stane na postoju to nawet ładnie daje ciepło ale podczas dłuzszej jazdy przy -9 stopniach w aucie jest coraz zimniej i bez kurtki nie dało by sie jezdzić miałem juz kiedys tez e60 i tam było to samo czy te auta maja jakis feler z ogrzewaniem? przeciez te auto normalnie nagrzewa sie do 90stopni a z nawiewu leci zimne powietrze.Maczytałem sie ze ludzie wymieniali dwa termostaty i dalej maja taki problem nie wiem juz sam czy ten typ tak ma czy komus przy -15 podczas dluzszej jazdy w trasie leci ladnie gorace powietrze.
Opublikowano
Albo masz coś poprzestawiane w menu idrive z temperaturą np. ustawione zimne powietrze na 4 kreskach, albo coś popsute, u mnie po 2 km leci ciepłe powietrze. Jakbym miał jeździć w kurtce w samochodzie tej klasy, to bym nawet o nim nie pomyślał :cool2:
Opublikowano

grisza1986

 

Pierwsza sprawa to termostaty a druga kwestia słaby nawiew może być spowodowany słabym akumulatorem wtedy wentylacja nie ma siły dmuchać mocniej oraz na koniec zostają ustawienia idrive

 

Pozdro

Opublikowano
A ja mam znowu od wczoraj problem że nawet na manualnym nawiewie do polowy regulacji sie dmuchawa "napedza" a od polowu juz z kazda kreska nie ma roznicay i lekko dmucha. jest cieple powietrze itp ale sila podmuchu jest slaba :( co to moze byc?
Opublikowano

Jak kiepsko dmucha to warto sprawdzić filtry przeciwpyłkowe - zakładam, że Kolega już to sprawdził?

A zimno w aucie - sprawdzamy temperaturę w ukrytym menu na zegarach, jak tam jest poniżej 80 stopni po 10 km jazdy to wymieniamy termostaty, sprawdzamy elektrozawory i czy działa dodatkowa pompka wody.

Opublikowano
W sumie nie sprawdiłem , wczoraj wiecorem dopiero to odkryłem ,że nie dmucha. Pytanie (może głupie) chodzi o filtr kabinowy? bo on był wymieniany niedawno.
Opublikowano
Aha i jeszcze jak ustawie na tryb odparowywania okien (dmuchawa całą siła wieje w okno przednie) to dmucha całej siły .
Opublikowano
Kolego Kazeb miałem ten sam problem padła ci klema minusowa IBS.Mozesz odłączyc małą wtyczke z dwoma kabelkami wychodzacymi z klemy i zobaczysz ze wszystko dędzie znowu działać lecz nie zmienia to faktu ze klema jest do wymiany. A w mojej sprawie zamówiłem juz dwa termostaty jutro je powinienem miec i zobaczymy wtedy czy nawiew bedzie juz goracy.
Opublikowano
Jak kiepsko dmucha to warto sprawdzić filtry przeciwpyłkowe - zakładam, że Kolega już to sprawdził?

A zimno w aucie - sprawdzamy temperaturę w ukrytym menu na zegarach, jak tam jest poniżej 80 stopni po 10 km jazdy to wymieniamy termostaty, sprawdzamy elektrozawory i czy działa dodatkowa pompka wody.

 

 

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

Kolego Kazeb miałem ten sam problem padła ci klema minusowa IBS.Mozesz odłączyc małą wtyczke z dwoma kabelkami wychodzacymi z klemy i zobaczysz ze wszystko dędzie znowu działać lecz nie zmienia to faktu ze klema jest do wymiany. A w mojej sprawie zamówiłem juz dwa termostaty jutro je powinienem miec i zobaczymy wtedy czy nawiew bedzie juz goracy.

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

Opublikowano
No włąsnie zawse mnie zastanawiala ta klema. Czy jest koniecznosc jeje wymiany bo skoro po odlaczeniu powinni wszystko dzialac to moze odlacyc i zostawic , czy ma jakis wplyw (cy to kolejny gadzet typu dpf)
Opublikowano

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

 

Dodatkowa pompa wody pracuje także w czasie pracy silnika ( choć w dieslu tego nie słychać:)) - dzięki niej niezależnie od obrotów silnika jest stały przepływ wody przez nagrzewnicę. To dlatego większość pompek ma powycierane szczotki choć funkcja REST używana jest stosunkowo rzadko. W E60 jednakże nie ma szczotek w tych pompkach - są w e39 i w E90.

A termostaty - jeśli jest -10 stopni na zewnątrz i silnik ma tylko 60 stopni to odczuwalna temperatura z nawiewów będzie niższa niż przy 90. To można sprawdzić w pięć minut bez żadnych kosztów.

Opublikowano

Jaki wpływ na ogrzewanie w czasie jazdy ma dodatkowa pompa wody? Przecież ona obsługuje tylko funkcję REST po wyłączeniu silnika.

 

 

Termostaty nie mają bezpośredniego wpływu na ciepłe powietrze z nawiewu, może mieć 60 C a będzie lecieć ciepłe powietrze.

 

Dodatkowa pompa wody pracuje także w czasie pracy silnika ( choć w dieslu tego nie słychać:)) - dzięki niej niezależnie od obrotów silnika jest stały przepływ wody przez nagrzewnicę. To dlatego większość pompek ma powycierane szczotki choć funkcja REST używana jest stosunkowo rzadko. W E60 jednakże nie ma szczotek w tych pompkach - są w e39 i w E90.

A termostaty - jeśli jest -10 stopni na zewnątrz i silnik ma tylko 60 stopni to odczuwalna temperatura z nawiewów będzie niższa niż przy 90. To można sprawdzić w pięć minut bez żadnych kosztów.

 

Nie wiedziałem, muszę zweryfikować, ale dzięki :cool2: Co do temperatury, ja miałem 55 st padnięte termostaty, a z nawiewów leciało gorące powietrze, takie samo jak ze sprawnymi :norty:

  • 4 lata później...
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.