Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Jestem posiadaczem BMW E46 316i. Auto jest z 2004 roku. Przebieg to 125 000km - niby oparty książką serwisową.

Niestety auto połyka dośc spore ilości oleju. W 1000km zniknęło około 1l oleju. Sprawdzałem wycieki - jest jeden mały - ale mechanicy mówią że to na pewno nie taka ilość.

Autem jeżdzę głównie na krótkie trasy po mieście (10km max). Zauważyłem również, że pod korkiem od oleju zbiera się coś w rodzaju "masła" - jasnego koloru. Nie widzę by kopcił na niebiesko.

Auto pali na kopa, nawet po długim postoju (4 dni mrozu po -10 stopni) na dworze pod chmurką.

 

Co może być przyczyną tak dużego ubytku oleju? Czy są to pierścienie? Czy głowica?

Dzięki!

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zmień na początek odmę.

Kopci na niebiesko zaraz po odpaleniu? Jak go przeciągniesz na obrotach to kopci?

Mogą być pierścienie, uszczelniacze zaworowe albo odma. Zacznij od wymiany odmy. I zlikwiduj wyciek.

Opublikowano
Może jeszcze kapać z pompy vacuum ale raczej nie jest to duży wyciek. Nie czujesz palonego oleju po dłuższym postoju? Nie dymi się z pod maski? Jak kapie z pompy to na wydech i są takie objawy.
Opublikowano

Właściwie to trochę czuś olej ale na początku i to jest prawdopodobnie z tego małego wycieku który mechanik już zlokalizował.

Jeśli chodzi o kopcenie to tylko na biało... ja tam nie widzę by na niebiesko kopcił. Trochę wody się w tłumiku gromadzi i na biało dymi przez to chyba.

Opublikowano
Według"Sam naprawiam" podają,że sprawny motor może"brać do (nie powinno przekraczać) 1,0dm3 oleju na 1000km
never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.