Skocz do zawartości

x3 2.0d 150 KM na ciepłym silniku zarzuca wolnymi obrotami


szczyrk81

Rekomendowane odpowiedzi

No od 13 min silnik był już w pełni rozgrzany, ale tak jak pisałem jechałem wtedy przez miasto i było tam wszystko, w sensie postój na światłach oraz jazda miejska.

Na wolnych pod garażem(na rozgrzanym silniku) wartości mam takie same, rzadko kiedy którykolwiek wtrysk wykracza poza +1 lub -1.

 

Czyli mówisz żeby szukać dalej?

Z drganiami może być związanych jeszcze wiele innych przyczyn, np. tłumik drgań, poduszki pod silnikiem, dwumasa (chociaż to wykluczam) itp. Ale czy takie drgania powodują wahania wskazówki z obrotami?

U mnie ewidentnie wskazówka wykonuje ruch, podejrzewam że w przypadku uszkodzonego tłumika drgań czy poduszek kierowca odczuwa drgania auta ale wskazówka obrotów stoi nieruchomo. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zczytaj Inpą wszystkie błędy albo Disem bo on ma więcej funkcji.

Ja Dis znam słabo ale jak sprawdzałem wtryski x-a obydwoma programami to dis pokazywał sporo szczegółowych informacji o wiele więcej niż Inpa.

Podejrzewam ze może to być jakiś czujnik który w pewnym momencie może podać błędne info i komp koryguje obroty i trochę spadają.Albo zrób wartości podstawowe, ktoś to ostatnio robił na forum.Daj znać jak sobie poradziłeś.

szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zczytaj Inpą wszystkie błędy albo Disem bo on ma więcej funkcji.

Ja Dis znam słabo ale jak sprawdzałem wtryski x-a obydwoma programami to dis pokazywał sporo szczegółowych informacji o wiele więcej niż Inpa.

Podejrzewam ze może to być jakiś czujnik który w pewnym momencie może podać błędne info i komp koryguje obroty i trochę spadają.Albo zrób wartości podstawowe, ktoś to ostatnio robił na forum.Daj znać jak sobie poradziłeś.

 

No dobra. Zrobię dzisiaj odczyty DIS'em.

Ktoś na szybko pamięta gdzie w DIS jest ten test wtrysków?

Function selection - > Service function i co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj testy DIS'em (Balance test).

Wygląda że jest ok.

Film tutaj:

 

Dodatkowo wyszło że chyba mam uwalony sterownik świec żarowych bo jakieś 2 tyg temu kasowałem błędy "Glow plug" dla każdego z cylindra i dzisiaj w DIS ponownie się pojawiły.

Ale to chyba nie ma żadnego znaczenia z falowaniem obrotów zgadza się?

 

Co jeszcze sugerujecie zrobić?

W DIS widzę coś takiego jak "Bleeding fuel system". Co to robi?

 

A np. nieszczelność układu dolotowego może takie coś powodować?

 

szczyrk pisałeś

Albo zrób wartości podstawowe, ktoś to ostatnio robił na forum

 

Chodzi o kasowanie adaptacji? Robiłem to jakiś czas temu.

Chyba że jest może jakiś specjalny reset dla wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 6 mcy temu czyściłem EGR oraz przepustnicę, także raczej to też nie to.

Chyba że może któraś z tych części jest uszkodzona, ale w sumie komputer żadnych błędów z tym związanych nie wyrzuca.

Można je jakoś "przetestować"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario tylko tak profilaktycznie zapytam-czy te obroty falują Ci jak masz włączoną automatyczną klimatyzację. Jeżeli tak to ją wyłącz i zobacz wtedy.

POZDRAWIAM

 

To już wykluczyłem jakiś czas temu.

 

W kolejny weekend zamierzam wymienić uszczelki w dolocie na odcinku od turbo do przepustnicy.

Innych pomysłów już nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario tylko tak profilaktycznie zapytam-czy te obroty falują Ci jak masz włączoną automatyczną klimatyzację. Jeżeli tak to ją wyłącz i zobacz wtedy.

POZDRAWIAM

 

To już wykluczyłem jakiś czas temu.

 

W kolejny weekend zamierzam wymienić uszczelki w dolocie na odcinku od turbo do przepustnicy.

Innych pomysłów już nie mam.

 

Tak jak pisałem za przegląd dolotu zabiorę się w weekend, ale dzisiaj trochę na szybko obejrzałem jak to wszystko wygląda.

Trochę dziwi mnie to że rura pomiędzy intercoolerem a przepustnicą jest dość mocno z zewnątrz zapocona olejem.

Chodzi o element nr 6 z poniższego rysunku. Mocne zapocenie widoczne jest w środkowej części tej rury i wygląda to tak jakby olej wydostawał się z czujnika temperatury (element nr 10 z rysunku).

 

Też tak macie u siebie?

Ślady oleju tutaj to standard w naszych autkach?

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/v/242.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po przeglądzie dolotu.

Wszystko wygląda na jak najbardziej ok.

Wspomniane wcześniej zapocenie w okolicy czujnika temperatury wynikało najwyraźniej z tego że był nie do końca dokręcony.

Mimo to wymieniłem jeszcze uszczelki w dolocie które wcześniej zakupiłem.

 

Generalnie poprawy nie ma.

 

Jednak dzisiaj znów pojeździłem z wpiętym komputerem i są nowe ciekawostki.

Wcześniej wychodziło że wtryski mam ok.

 

Dzisiaj dojechałem do domu i znów silnik zaczął delikatnie nierówno pracować i rozpoczęło się falowanie obrotów.

I niestety korekcje wyglądały tak:

http://images63.fotosik.pl/797/0365b84a979ce0d6.jpg

 

Coś się złego dzieje na pierwszym cylindrze.

Następnie ciekawostka. Wyłączyłem silnik. Odpaliłem ponownie i korekcja na pierwszym cylindrze nie podchodziła już wyżej niż +1.

O co chodzi?

 

 

Dodatkowo wcześniej wykonałem pomiar ciśnień.

Na 3-m biegu obroty ok. 4000 wygląda to tak:

http://images64.fotosik.pl/799/2d514a5ccce3b21a.jpg

 

Co o tym myślicie?

 

Też tak macie że ciśnienie w kolektorze jest mniejsze niż oczekiwane przez ECU?(wrzuciłem już w tym temacie posta w dziale diagnostyka).

 

Doradźcie coś proszę bo już zaczynam sobie włosy z głowy wyrywać :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario a kiedy zmieniałeś filtr paliwa?Może jest zawalony i dlatego raz jest kłopot a raz dobrze.Z odczytu wygląda na to że wtrysk przez moment dawał dużą korektę a później było ok.Jeśli nie wskazuje cały czas to szukałbym gdzie indziej.Filtr paliwa,listwa paliwowa, sprawdź kostki na wtryskach czy dociśnięte.Coś w pewnym momencie daje znać na kompa że podwyższa korektę wtrysku.
szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa zmieniony miałem jakieś pół roku temu.

Odłączyłem i ponownie podłączyłem wtryski i czujniki na listwie paliwowej. Zobaczymy czy przyniesie to jakieś rezultaty.

Dam znać.

 

Najbardziej denerwujące jest to że nieraz jest ok a nieraz silnik nierówno pracuje, czyli tak jakby coś nie łączyło.

A jest taka możliwość że filtr paliwa miałem źle wymieniony i np. w układzie znajduje się powietrze?

A może jakiś filtr wstępny paliwa który znajduje się w zbiorniku paliwa jest zapchany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam podobny problem. Moje auto czasami faluje na obrotach jałowych i jest taki dziwny efekt: stała prędkość, stałe obroty a silnik tak jakby sam przyspieszał i zwalniał. Czuć jest to za kierownicą do obrotów 2200 i na niższych biegach. Powyżej tych obrotów i podczas przyspieszania auto pracuje normalnie.

Dodam także, że praca silnika przypomina bardziej benzynę ponieważ słychać jest regularne tykanie, tak jakby tarcie z okolic silnika, sprzęgła. Im wyższe obroty tym czestotliwość cykania większa i nie przestaje nawet po wciśnięciu sprzęgła.

Wtryski po regeneracji. Mechanik stwierdził że były już podjechane. Serwis BMW Auto Breczko w Białymstoku rozłożył ręce i kazał jeździć aż coś walnie.

Ciśnienia między cylindrami i głowicami poprawne bez większych rozbieżności.

Panowie pomóżcie bo już nie wiem co z tym dalej robić.

Auto 195 tys km.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze w temacie mojego falowania obrotów.

Wg was może to być EGR?

W sieci sporo jest o tym żeby sprawdzić EGR i odłączyć od niego wężyk podciśnieniowy i ten wężyk zaślepić czymś na czas testów.

Czy takie testy mogę przeprowadzać bezproblemowo w naszych autkach?

Nic nie uszkodzę jeżeli pojeżdżę z zaślepionym wężykiem przez kilka dni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Udało się rozwiązać temat.

Podobnie jak u kolegi szczyrk okazało się że winne były wtryskiwacze.

U Ciebie szczyrk chyba jeden miałeś uwalony i wówczas fajnie to na testach korekcji było widać.

U mnie niekiedy wychylał się tylko 1 wtrysk na +3.5.

 

Po teście w serwisie BOSCH okazało się że 2 wtryski nadawały się już tylko do regeneracji a pozostałe 2 zbliżały się już do tego poziomu.

Po regeneracji wszystkich 4-ch wtrysków wszystko działa jak powinno, silnik chodzi równiutko. Teraz testuje jeszcze spalanie bo powinno się zmniejszyć.

 

Gdyby coś to koszt regeneracji jednego wtryskiwacza (wymiana sprężynki, kulki, końcówki, uszczelniaczy) zamknął się w 350 PLN od sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Odgrzewam temat.

W kwietniu 2014 pisałem iż temat się udało rozwiązać po regeneracji wtryskiwaczy.

Aktualnie wszystko powróciło.

Podłączyłem kompa i ponownie wyszło mi że na pierwszym wtrysku mam przekroczone parametry.

Na regenerację miałem roczną gwarancję zatem pewnie uda się to naprawić niskimi kosztami.

Ale mam szybkie pytanie.

Czy zawyżona korekcja w programach diagnostycznych zawsze oznacza uszkodzony wtryskiwacz?

A może np. cylinder ma przedmuchy i to powoduje takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odgrzewam temat.

W kwietniu 2014 pisałem iż temat się udało rozwiązać po regeneracji wtryskiwaczy.

Aktualnie wszystko powróciło.

Podłączyłem kompa i ponownie wyszło mi że na pierwszym wtrysku mam przekroczone parametry.

Na regenerację miałem roczną gwarancję zatem pewnie uda się to naprawić niskimi kosztami.

Ale mam szybkie pytanie.

Czy zawyżona korekcja w programach diagnostycznych zawsze oznacza uszkodzony wtryskiwacz?

A może np. cylinder ma przedmuchy i to powoduje takie problemy?

 

 

gdyby miał przedmuchy to by ciągle korekcja wychodziła na max a nie raz na jakiś czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zamiast regeneracji wyczyścili ultradzwiekami i zalożyli? Ceny dziwnie za te wtryski miałeś takie same za wszystkie 4 szt choć sam mówiłes że dwa były uwalone a dwa jeszcze nie. Teraz będą musieli zrobić dobrze.
szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc auto wczoraj zostawiłem w serwisie Bosch'a w którym pierwotnie regenerowano mi wtryskiwacze.

Póki co rozmawiałem z nimi tylko przez telefon i powiedzieli mi że wyciągnęli wtryskiwacze i na maszynie wyszło że wszystkie są jak najbardziej ok.

Rzekomo po ponownym montażu wtrysków zmienili jakieś "kody" wtryskiwaczy i że niby wszystko jest ok.

Póki co powiedziałem tylko że odbiorę auto po weekendzie i aby dobrze wszystko posprawdzali.

Pytanie czy wg was to co mi powiedzieli ma sens? Jakieś zmienianie kodów ma sens czy tylko chcą mnie w balona zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No ale z tymi kodami wtryskiwaczy to jest tak że są one niezmienne dla wtryskiwacza zawsze?

Czy może po regeneracji i wymianie końcówki wtryskiwacza jego parametry się rzecz jasna zmieniają i jakaś maszyna powinna "wygenerować" nowe kody które przepisujemy do kompa?

 

Po tej akcji korekcje są ok ale coś mi nie pasuje w kulturze pracy silnika i dodatkowo zaczął więcej palić. Coś tam zacząłem działać i nawet wrzuciłem zapytanie w dziale diagnostyki:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=266037

 

Może coś się uda znaleźć bo póki co nie pasuje mi ta kultura pracy silnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kodów to poczytaj tego linka

http://www.motofakty.pl/artykul/dzial-nowe-technologie-kodowanie-wtryskiwaczy-common-rail-firmy-delphi.html

W tym artykule piszą o DELPHI ale to samo sie tyczy Bosha

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

Dobry artykuł.

Czyli regeneracja zmienia właściwości wtryskiwacza i trzeba odpowiednio nowy kod "wyliczyć" i przypisać do ECU.

A więc jeżeli regenerujemy wtryskiwacze to kody które mamy na główce wtryskiwacza idą do kosza ponieważ nowe trzeba wygenerować na maszynie.

 

Czyli jednak mój warsztat nie kłamał :D .

Tłumaczyli się tylko że wcześniej nie mieli takiej maszyny która wyliczy nowy kod i dlatego mi tego nie zrobili. Tylko szkoda że wtedy mi tego nie powiedzieli :D .

 

Tak jak pisałem wcześniej szukam jeszcze przyczyn nieprawidłowej pracy silnika.

Chcę w weekend jakoś potestować pompę vacuum.

Maciej jakiś pomysł jak to najlepiej zrobić? Bo chyba przy pomocy DIS, się nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.