Skocz do zawartości

530d ciezko kręci rozrusznikiem na zimnym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam delikatny problem z odpalaniem silnika w niższych temperaturach około -1st. Silnik kręci jak by brakowało mu prądu, kontrolki przygasają podczas kręcenia. Rozrusznik startuje bardzo wolno, coraz szybciej, szybciej aż nagle odpala. Świece żarowe sprawne, akumulator sprawny 100ah 900a, ładowanie 14,2. W czym tkwi problem ?
Opublikowano

Dlaczego mówisz, że aku sprawny?

Odpalasz przy wciśniętym sprzęgle? ( o ile to manual)

 

Nie masz oleju jakiegoś gęściucha zalanego? Jaka jest temp? Przy bardzo niskich nie ma bata.. rozrusznik zawsze będzie wolniej kręcił.

Opublikowano

Automat.

olej 5w40 albo 5w30 castrol

Temp. -3 ale od około 0 stopni zaczyna sie takie przygasanie kontrolek, jak by bylo kolo -10 to raczej by nie odpalil

Akumulator sprawny odpalałem nawet przez kable z innym aku.

Opublikowano
a jak odpalasz z innego samochodu/akumulatora to też rozrusznik Ci słabo kręci? Mi się wydaje, że to akumulator, bo u siebie czasami mam podobnie kiedy jest słabo naładowany. Możliwe, że akumulator masz sprawny, ale coś zżera Ci prąd w czasie postoju.
Opublikowano

Przez kable bez zmian? Nie były to kable za 50zł o przekroju włosa? Bo jak widzę niektóre kable to się nadają tylko do ładowarki do telefonu :duh:

Możesz przeczyścić słupki i klemy od aku i sprawdzić ładowanie przy aku i przy plusie pod maską i jaka jest różnica.

Bo może jest problem z napięciem między aku a rozrusznikiem. Sąsiad ma 530d ale tam rozrusznik kręci szybko, a nie ospale.

Opublikowano

nawet jak naładuje akumulator do pełna prostownikiem to tak sie dzieje przy pierwszym odpaleniu.

Wczoraj właśnie tak robiłem ładowałem na maxa akumulator i sprawdzalem czy lepiej odpali to jest bez różnicy.

 

 

efekt u mnie podobny podczas kręcenia może nawet troche gorszy ale przy temp. -3

Opublikowano

Wszystko mam przeczyszczone styki zabezpieczone miedzia w spreyu.

Kable samoróbki z przewodu fi 5 mm więc ich jestem pewien na 100%

rożnica pomiędzy bolcami a klemami to 0,2V

Opublikowano
Sprawdz jakie jest napiecie na aku podczas kręcenia,przegasanie kontrolek jest z braku prądu i może właśnie rozrusznik go pobiera zbyt dużo.A to że aku jest w pełni naładowany nie oznacza że jest sprawny bo napięcie ma ale mocy rozruchowej już może nie mieć i tyle.
Opublikowano

Ma koło 9 V jak odpalam na zimnym po nocy.

W Vw t4 jak odpalam to mam 8.5 V i kręci normalnie nic nie przygasa.

Opublikowano

no malo malo chyba sie przyjże rozrusznikowi bliżej pewnie tulejki szczotki do wymiany.

Jak odpalałem na kable z innym akumulatorem 120ah tak samo było więc pewnie to rozrusznik ma luzy duze i cięzko zakręcic

Opublikowano
Ja stawiam że to akumulator,któraś cela jest uszkodzona.Kablami nawet z pięciu aku możesz próbować i będzie tak samo bo cały prąd będzie zjadała twoja bateria.Najlepiej wyjmij swój i załóż na próbe inny,stawiam że się zdziwisz. :norty: ---ale ale... nigdy nie wiadomo. :cool2: POzdr
Opublikowano
Miałem wstawiony dziś inny ale troche mniejszy 80 ah i 700a na rozruch akumulator 4 miesiące i ledwo co zakręcił i wysiadł całkowicie nie odpalił.
Opublikowano

witam

zima to ciężki okres, u mnie dzisiaj tez bmw nie odpaliło, rozrusznik kręcił ale ciężko strasznie dziwne bo mam nowy akumulator, po kilku próbach uruchomienia przestał działa , po przekręceniu kluczyka żadnej reakcji, dzisiaj wymontowałem rozrusznik e39 530d manual ,bardzo łatwo jest go wymontowac.

Rozebrałem go i niestety szczotki do wymiany, dodatkowo spory rant na komutatorze, zna ktoś lub możecie polecic jakiś warsztat w Warszawie który regeneruje rozruszniki

Opublikowano

Wczoraj zrobiłem dokładnie tak samo, rozrusznik dałem do regeneracji, jutro odbiore to sie okaże czy cos pomogło.

Jak go wyjąlem to na krótko podłaczyłem do akumulatora to strasznie wolno krecił i powoli sie rozkrecał tak samo jak w samochodzie.

Opublikowano
Temat został rozwiązany, wynny okazał sie rozrusznik a raczej jego wirnik, króry został wymieniony. Teraz po 3 dniach postoju i -6 stopni samochód odpala jak szalony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.