Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po okazyjnej cenie czyli za darmo wszedłem w posiadanie dwóch błędów:

P1168-Układ napędowy - regulacja paliwa za katalizatorem

P0133- Układ napędowy - 02 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)

 

Z internetu wychodzi że to sonda Lambda, ale nie jestem pewien. Zanim udam się do jakiegoś mechanika chciałem sprawdzić ile taka sonda kosztuje i tu mam problem.

http://sklep.auto-voll.pl/11787530287-oryginal-bmw.html ta kosztuje 831,72zł

http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-bmw-1-e81-e87-e82-3-e46-e90-i3848635708.html uniwersalna 160 zł

http://allegro.pl/sonda-lambda-1-6i-115km-bmw-1-e84-e82-e87-2009r-i3876630313.html używana 100 zł

http://allegro.pl/sonda-lambda-bmw-1-e87-e81-1-6i-e90-i3904883782.html używana 100zł

Tylko że te używane oryginalne jakoś dziwnie wyglądają. I zastanawiam się czy taka uniwersalna będzie pasować

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, pokazałem te błędy wstępnie mechanikowi i twierdzi że jak by to była sonda to był by błąd sondy. Dokładnie przyjrzy się jak oddam auto czyli pod koniec tygodnia. Coś mówił o katalizatorze. Generalnie nie chcę iść w koszty bo auto jeździ normalnie, najwyżej skasuje się błędy i dalej będę jeździł:)
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich to moja pierwsza wizyta u Was.

 

Nie będę pisał nowego tematu, bo mój problem jest identyczny jak kolegi.

 

Moje pytanie, czy poradziłeś sobie, jeśli jeszcze jesteś na forum?

Jeśli nie to proszę o pomoc jakiegoś speca.

Od jakiegoś czasu przy pewnych obrotach pojawia mi się brzeczenie jakby w silniku ale dźwięk jakby tłumika, po przeczytaniu tego posta zaczynam podejrzewać ze katalizator mógł się rozsypać. Jakies propozycje? Od czego zacząć?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
pokazałem te błędy wstępnie mechanikowi i twierdzi że jak by to była sonda to był by błąd sondy
- jeśli tak mówi, to zmień mechanika, bo to właśnie jest błąd sondy (P0133).

Miałem identyczne 2 błędy. Wymieniłem sondę na taką, jaka była oryginalnie zamontowana, czyli NGK (NTK) OZA600-EBM2 (1845) i to rozwiązało problem.

Wymiana prosta, wystarczy wymontować kolektor wylotowy (9 śrub do głowice i 4 do wydechu), zmienić sondę i skręcić z nowymi uszczelkami kolektora oraz tłumika. Proponuje wymienić od razu śruby do tłumika bo zapewne się jakaś ukręci - ja wymieniłem wszystkie 4 na M8 klasy 10.9. Stare śruby należy wybić lub rozwiercić.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.