Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! to mój pierwszy temat na tym forum.

 

Mam spory problem i prosze nie odsyłać mnie do innych tematów bo już wszystko co było z tym związane przestudiowałem ;)

E39 1997 523i automat. Silnik przeszedł generalny remont po pęknięciu głowicy. problem w tym że na wolnych obrotach strasznie nim szarpie i obroty falują mniej wiecej od 400 do 700. Mechanik powiedział ze juz nic do głowy mu nie przychodzi i nie ma pojecia co sie dzieje. Nie ma różnicy czy jest zimny czy ciepły. Generalnie tylko szczelność dolotu nie była sprawdzona ale na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ( i gra ) poprawnie a nawet bdb. powyżej 1000 obrotów wszystko jest ok i nie ma ubytków w mocy kompresja też sprawdzona. Mam troche wolnego więc sam spróbuję coś zdziałać ... :(

 

wymienione zostało dość sporo:

-Przepływka (oryginał)

-czujnik położenia wału korbowego

-czujnik temp.

-zregenerowany vanos

-świece

-nowa odma (oryginał)

-nowy aku(ładowanie i wszystko inne sprawdzone)

-uszczelki pod kolektorem ssącym

 

być może było tego nawet więcej ale póki co nie moge sobie przypomnieć a to tylko wydatki związane z tym szarpaniem....

Proszę o jakieś porady bo już mi ręce opadają :(

-

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup zmywacz do hamulców, i popsikaj w okolicy dolotu, jak zmienia się obroty, to jest nieszczelność.

A co z ustawieniem rozrządu?

Na pewno jest to poprawie zrobione?

Opublikowano

napewno wszystko jest poprawnie bo juz 2 mechanik sie za to zabierał i nawet kolege który pracuje w ASO BMW prosił o pomoc i nic....

Zmywacz do hamulców czyli do odtłuszczania tarcz coś ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmywacz jest palny, więc jak będzie jakaś nieszczelność, to go pociągnie do dolotu i spali, co zauważysz na bujaniu obrotami.
Opublikowano
chyba znalazłem przyczynę. Miedzy przepustnicą a ta drugą od ASC zdawało mi się ze jest troszke nie równo. Popryskałem w tym miejscu samostartem i obroty rosną oraz troche się wyrównują. po południu biore sie za demontaż i zobacze co dalej. Mam nadzieje żę tylko na tym się zakończy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli jednak najprostsze sposoby szukania nieszczelności są najlepsze :cool2:

Daj znać co wyszło :mrgreen:

Opublikowano
Też dobrze jest rozebrać rury dolotu. (nie ma dużo roboty) i wzrokowo obejrzeć spękania. Jak są to można chwilowo izolacją przejechać i zobaczyć efekt. Czasami zmywacz nie dojdzie od spodu, albo na malutkie nieszczelności
Opublikowano

rozebrałem cały dolot włącznie z kolektorem jutro bede składać. Co zauważyłem :

-rurka od domy (nowa) która idzie do głowicy nie trzyma sie jej zaczep przy odmie czemu nie wiadomo ??? skleiłem to na stałe bo przy nawet delikatnym ruchu wypada...

-łączenie miedzy przepustnica od ASC,normalna przepustnicą a kolektorem było można powiedzieć mierne. Stare uszczelki wyglądają ok ale troszke sa twarde. Wszystko było wysmarowane chyba dekarskim lub sanitarnym sylikonem dawno temu sądząc po jego wyglądzie. Całość odtłuściłem i przeszlifpwałem papierem 2000(łączenia Przepustnic) założyłem nowe uszczelki i prewencyjnie posmarowałem czerwonym sylikonem ( nie wiem czy dobrze zrobiłem ale to juz samo wyjdzie...).

-Wszystko odtłuszczone i przeglądnięte.

 

Jutro mam nadzieje do południa to złożyć i myśle ze powinno być ok. Jeśli nie to pozostaje czujnik położenia wałka a pózniej raczej sie poddaje bo nic wiecej chyba nie można wymienić....

Opublikowano

po walce z dolotem od 6 rano do teraz wszystko juz prawie gotowe ;) nie skręcałem jeszcze tylko przepływki i tych gum(założone tylko do próby) ale pomimo tego obrotomierz nawet nie drgnie :)

 

Mam tylko jeden problem gdzie podpiąć ten cieniutki wężyk od sterowania ciśnieniem paliwa. Troche głupia sytuacja ale nie moge sobie przypomnieć ani znaleźć dla niego miejsca :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego nie wiem, dawno nie grzebałem przy benzin :roll:

Ale jak sam widzisz bmw bywają kapryśne, i przez taką drobnostkę jak nieszczelność w dolocie potrafi robić jaja :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.