Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam posiadam bmw e39 520 136km, wczoraj odebrałem samochód od mechanika (wymiana turbo), niestety dzisiaj spotkała mnie kolejna niespodzianka... Mam dziwne skoki temperatury płynu chłodniczego, problem wygląda następująco, po przejechaniu okolo 50 km , zauwazyłem ze temperatura na wskazniku wzrasta doszła prawie do kreski przed czerwonym polem, zwolnilem i temperatura także zaczęła spadać, niestety po przyspieszeniu znowu wzrosła i tak działo sie kilka razy, zjechałem na parking, temperatura uspokoiła się i ruszyłem dalej wtedy samochod jeszcze bardziej mnie zaskoczył ponieważ temperatura zaczęła spadać do kreski na niebieskim polu, na odcinku 150 km miałem dwie takie sytuacje,Dodam jeszcze że około 2 lata temu wymieniałem chłodniczkę spalin, przez która także miałem problem z temperatura ale wtedy temperatura tylko rosła, kupiłem od znajomego używaną chłodniczke i wszystko było ok. nie mam pojęcia co może być przyczyną takich skoków temperatury, czy to wina termostatu, czy zapowietrzony jest układ, a może chłodniczka spalin padła znowu?? odwiedzałem różne fora ale ciężko czasami wywnioskować coś jezeli jest mowa o innym samochodzie. Bardzo proszę o jakąś radę, podpowiedź.... Edytowane przez lypt
Opublikowano
A sprawdzałeś w ogóle czy układ jest zapowietrzony?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Nie sprawdzałem, jutro to zrobię dzisiaj nie miałem poprostu czasu, a obstawiasz że może to byc przyczyna takich skoków od zimnego po ciepłe??
Opublikowano
Przyczyna to może być jedna z możliwych, dlatego najlepiej eliminować je od najprostszych. Potem dopiero kolej na termostat itp.. A i dopisz w temacie, że chodzi o BMW 520d konkretnie.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Opublikowano
Jeżeli sprawdzisz odpowietrzenie i będzie ok, to pewnie wina termostatu. Miałem u siebie identyczne objawy, wymieniłem termostat i problem znikł :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak po pierwsze, to nie jeździ się jak wskazówka wychyla się w prawo od pionu, to już ponad 115 stopni, czyli źle.

Po drugie, powinieneś zacząć od sprawdzenia podstawowych rzeczy, choćby takich jak poziom płynu chłodniczego.

Jak masz poziom, to zagrzej auto i sprawdź czy nie jest zapowietrzony.

Termostat może się wieszać w różnych pozycjach, ale najpierw ogarnij to co pisane wyżej.

Jak tutaj wszystko będzie okej, to załącz test 7 i jeździj, przy czym patrz co się dzieje.

Jak będzie przegrzewał dalej, to termostat główny będzie do wymiany na 99%,

Opublikowano
Ok, wielkie dzięki za wszelkie sugestie, sprawdzę jeszcze tym testem 7, bo o tym nie wiedziałem, dzisiaj go odpowietrzałem niby temp już nie rosła jak wczesniej... ale też jakoś szczególnie daleko nie jezdzilem, jednak wydaję mi sie że bedzie to termostat, bo dolny wąż po lewej stronie jest całkowicie zimny, a chyba powinien być ciepły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dobije temperatura do 93-95 to powinien się zrobić ciepły, to znak że termostat puszcza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.