Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Orientujecie się jakie w tej opcji się ma przełączniki z właściwościami jezdnymi? Jeżeli są przełączniki normal i sport to czy sztywność zawieszenia również się zmienia? :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak zmieniasz nastały zawieszenia to zmieniają się nastały amortyzatorów, układu kierowniczego, oraz skrzyni biegów. Przy nastawieniu zawieszenia w pozycji sport samochód zdecydowanie mniej się przechyla niż przy comfort.
Opublikowano
Też mi się tak wydaje ale jak pytałem handlowca w BMW to powiedział mi, że w tej opcji zawieszenia siła tłumienia zmienia się tylko na bardziej komfortową. Jak wyłączysz opcje komfort to masz wtedy normal. I siła tłumienia zmienia się tylko w przypadku tych dwóch nastawień. Jeżeli przełączysz na sport to zawieszenie zostaje na normal tylko zmieniają się nastawy tych rzeczy co pisałeś. Zagmatwane to trochę i nie wiem czy miał rację.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

strasznie zagmatwali te opcje zawieszenia w f15 :)

 

z tego co wiem to w pakiecie comfort masz adaptacyjne amortyzatory plus pneumatykę tylnej osi. Wydaje mi się, że na przełącznikach masz wtedy comfort, normal i sport plus pewnie eco.

 

w pakiecie dynamic to jest po prostu dynamic drive, który ogranicza przechyły auta na zaketach.

 

w m pakiecie jest adaptacyjne zawieszenie , ale bardziej usztywnione z pneumatyką tyłu w standardzie. W opcji możesz dokupić pakiet dynamic.

 

W standardzie za to jeżeli chodzi o przełączniki to chyba powinno być comfort, sport plus opcja eco ( coś w stylu dynamic damper np w x3 )

 

mogę się mylić, ale mniej więcej to chyba tak wygląda.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Wszystko się zgadza ale czy w opcji zawieszenia comfort, normal i sport plus różnią się twardością zawieszenia?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
No to dobrze, jednak handlowiec który pracuje w BMW nie wie na jakiej zasadzie to działa... :shock:
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Handlowcy w BMW, jak i w salonach innych marek są tylko krwiopijcami, którzy dążą do maksymalizacji zysku. Odwiedziłem trzech dealerów BMW i zadawałem pytania dotyczące właśnie zawieszenia i innych dość kosztownych opcji. Generalnie gadali o jakichś bzdurach wyczytanych z kilkustronicowych broszur, wzbogacając wypowiedź trudno weryfikowalnymi opowieściami o szkoleniu w NRF...

Moje ogólne wrażenie o sprzedawcach to.... bałwany, które chcą sprzedać, ale nie narobić się zbytnio. Po co się douczać o opcjach BMW, jeśli może się pojawić praca w Mercedesie lub Porsche.

Sam musiałem poszukać informacji o opcjach na obcojęzycznych forach. Samochód zamówiłem u sprzedawcy, który choć nieudolnie, aczkolwiek wytrwale próbował odpowiedzieć na pytania, które ewidentnie go przerastały.

Opublikowano
Handlowcy w BMW, jak i w salonach innych marek są tylko krwiopijcami, którzy dążą do maksymalizacji zysku. Odwiedziłem trzech dealerów BMW i zadawałem pytania dotyczące właśnie zawieszenia i innych dość kosztownych opcji. Generalnie gadali o jakichś bzdurach wyczytanych z kilkustronicowych broszur, wzbogacając wypowiedź trudno weryfikowalnymi opowieściami o szkoleniu w NRF...

Moje ogólne wrażenie o sprzedawcach to.... bałwany, które chcą sprzedać, ale nie narobić się zbytnio. Po co się douczać o opcjach BMW, jeśli może się pojawić praca w Mercedesie lub Porsche.

Sam musiałem poszukać informacji o opcjach na obcojęzycznych forach. Samochód zamówiłem u sprzedawcy, który choć nieudolnie, aczkolwiek wytrwale próbował odpowiedzieć na pytania, które ewidentnie go przerastały.

 

a przeglądaliście może folder o X5 ?

ilość błędów, które ja-laik wyłapałem jest duża .......... :duh:

Opublikowano
hehe, zgadzam się z Tobą w 100% . Aczkolwiek uważam, że w salonach klasy premium handlowcy powinni mieć jakieś szkolenia albo chociaż sami powinni doszkolić się w tym zakresie(mi by było głupio jakbym nie wiedział co sprzedaje) :shock: Wkurzające jest to, że w salonie ja mam większe pojęcie na temat opcji niż człowiek, który te samochody sprzedaje na co dzień.. Nawet nie oni sami są winni tylko dyrektor sprzedaży czy sam właściciel.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Nie do końca... Obaj wydajecie tylko i wyłącznie Twoje pieniądze :-) on tylko namawia Ciebie do wydania ich większej ilości. Jeśli Ty nie będziesz czujny i zorientowany, on nic nie traci
Opublikowano
Traci w moich oczach swoją fachowość i przydatność. No i mają wystawianą niezbyt dobrą opinię. Raczej mnie nie namawiają bo jak idę zamówić auto to idę zdecydowany i wiem czego chcę :) Ale to prawda, że jeżeli nie jesteś czujny to na każdym kroku chcą Cię "wydymać"..
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Proszę o pomoc bo sam się pogubiłem w tych zawieszeniach... jakie zawieszenie bierzecie do swoich aut? Tylko to mnie wstrzymuję w podjęciu ostatecznej decyzji. Decyduję się na 40d i multum zawieszeń do wyboru włącznie z pakietem sportowym M.
Opublikowano
Proszę o pomoc bo sam się pogubiłem w tych zawieszeniach... jakie zawieszenie bierzecie do swoich aut? Tylko to mnie wstrzymuję w podjęciu ostatecznej decyzji. Decyduję się na 40d i multum zawieszeń do wyboru włącznie z pakietem sportowym M.

 

Witaj,

 

ja wziąłem wersję comfort,

a Ty zależy czego oczekujesz ? wydaje mi się, że różnica między kolejnymi wersjami jest do wychwycenia tylko w baaardzo ekstremalnych warunkach - gdzieś mi sprzedawca powiedział, że różnica miedzy nimi polega głównie na innym oprogramowaniu, nastawach ........

Opublikowano
Głowna różnica polega na tym, że chyba comfort nie ma Adaptive Drive a opcja Dynamic czy Professional ją ma.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

może to coś rozjaśni:

 

Po raz pierwszy w BMW: wybór pakietów układu jezdnego.

Aby umożliwić klientom lepszą orientację w bogatej ofercie poszczególnych

adaptacyjnych układów jezdnych, w przypadku nowego BMW X5 dodatkowo

do aktywnego układu kierowniczego oferowane będą oddzielnie tzw. pakiety

układu jezdnego (jako wyposażenie dodatkowe). Są one tak skonfigurowane,

aby jak najlepiej odpowiadać indywidualnemu stylowi jazdy lub oczekiwaniom

klientów w zakresie właściwości układu jezdnego. Jako wyposażenie

dodatkowe w dwóch z czterech pakietów układu jezdnego do BMW X5

dostępny będzie także układ Dynamic Performance Control z BMW X6,

zapewniający w pełni adaptacyjny rozdział siły napędowej na koła osi tylnej

dla zwiększenia zwinności na zakrętach.

– Pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Comfort (wyp.

dodatkowe): Do zwiększenia komfortu jazdy przyczyniają się układ

Dynamic Damper Control (DDC) oraz zawieszenie pneumatyczne osi tylnej

z automatyczną regulacją poziomu.

– Pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Dynamic (wyp.

dodatkowe): System aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych Dynamic

Drive oraz układ Dynamic Performance Control dla w pełni adaptacyjnego

rozdziału siły napędowej na koła osi tylnej optymalizują sportowe

właściwości jezdne BMW X5.

– Pakiet adaptacyjnego układu jezdnego Professional (wyp.

dodatkowe): Pakiet ten łączy cechy pakietów Comfort i Dynamic,

zapewniając unikalne połączenie sportowych właściwości jezdnych

i najwyższego komfortu jazdy.

– Adaptacyjny układ jezdny M (wyp. dodatkowe): Jako element

składowy wyposażenia standardowego modelu BMW X5 M50d oraz

pakietu sportowego M (wyposażenie dodatkowe) do innych modeli opcja

ta łączy układ Dynamic Damper Control (DDC) z zawieszeniem

pneumatycznym osi tylnej o wyraźnie sportowym zestrojeniu.

Opublikowano

Myślę że z tych 4 pakietów najlepszy będzie- Adaptacyjny układ jezdny M na najmniejszej dostępnej feldze w tym pakiecie.

Czyli najlepsze wrażenia sportowe i w miarę niezły jak na SUV-a komfort jazdy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja posiadam M50d, na tylnej osi jest pneumatyka. Na drogach idealnie gładnkich nie dostrzegałem wielkiej różncy w komforcie jazdy, zdecydowanie wyczuwalne było usztywnienie samochodu. Opcja jazdy na EcoPro i Comfort wg mnie "zmiękcza" zawieszenie, przy jeździe na normalnycj drogach w PL jest to jedyna opcja komfortowej jazdy. Przełączenia zawieszenia na Sport i Sport+ to jak jazda gokardem - a na na pofalowanej drodze ( większość w PL ) to katorga dla podróżujących. Sugeruję podpytać sprzedwaców jak skonfigurowane jest standardowe zawieszenie.
Opublikowano

Ja mam zawieszenie Comfort i posiada ono tryby eco pro, comfort, sport i sport + , nie jest tak jak pisano wcześniej że jest też tryb normal. Te zawieszenie również posiada pneumatykę z tyłu. Na co dzień na kiepskich drogach używam trybu comfort, samochód jest w tej opcji bardzo wygodny, nic nie trzęsie i nie podskakuje jak w przypadku poprzedniej e70. W opcji sport jest znaczna zmiana twardości zawieszenia. Fajnie się wtedy "śmiga" po autostradzie i gładkich asfaltach. Pomimo 19-tek i opon ROF komfort jest bardzo dobry, jestem miło zaskoczony tym zawieszeniem i mogę je w 100% polecić ;)

 

Apropo standardowego zawieszenia to nie zmienia się charakterystyka i sztywność zawieszenia niezależnie od wybranego trybu jazdy.

"Albo GRUBO albo WCALE"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.