Skocz do zawartości

BMW Rheingold


kris1973

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam przeczytałem cały watek i już się pogubiłem czy ktoś podpowie jaka wersje na dzień dzisiejszy ściągnąć (najlepiej polska) i jak zainstalować, czy możne wersja bez instalacyjna tablet win10.

Dziękuję

 

Jesli dla siebie to np wersje 3.55 do ktorej jest calkiem spore spolszczenie.

Na tablecie instalowalem iste ale mial normalne usb i to bylo na win 7 i 8. Na windows 10 i tablecie z micro usb przez kabelek usb_otg to cienko to widze.

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam zainstalowaną Istę Rheingold 3.52.16.7z - do nie dawna wszystko działało, wczoraj chciałem podłączyć się do auta i otrzymałem komunikat:

 

Błąd

Pojazd nie mógł zostać prawidłowo zidentyfikowany, Sprawdź dostęp do pojazdu i czy aktywna jest diagnostyka do analizy i kontroli. :(

 

 

Czy możecie mi podpowiedzieć co jest przyczyną tego błędu skoro wszystko działało :cry2: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!!!

Po woli ograniam temat na ICOM A3 łączę się z ISTA.

Po podłączeniu do motocykla ISTA P pyta czy sterowniki zostały wymienione

W Edycji sterowników mam : programowanie, kodowanie, wymiana.

Możecie mi to wytłumaczyć Czy chodzi i aktualizację sterowników do motocykla/ ABS DME itp/ ?

Sory za takie pytania ale zaczynam i nie chcę czegoś uwalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie to tylko informacja dla tych co założyli nowe sterowniki (nie używane nowe, tylko nowe ze sklepu :shock: :idea: )

klikasz nie i idziesz dalej sam znajdzie sterowniki do aktualizacji większości modeli

nie wiem jak w motocyklach wszystkich ale czasami trzeba odznaczyć który sterownik aktualizować i kodować ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam cos takiego http://www.fotosik.pl/zdjecie/e89a09596b655694

Zaznaczyć programowanie A kodowanie to co ?

Tak odznacz wybierz całkowicie masz na dole przycisk ,wszystko i utwórz plan działań (nie odznaczaj wymiany)

jak utworzy plan modyfikacji to zobaczysz które sterowniki wymagają programowania,

kodowania nie musisz odznaczać samo odznaczy tak samo jak czynności końcowe jak kalibracje (np DME nie ma kodowania u ciebie )

jak utworzysz plan to po prawej na dole będziesz miał akceptuj plan modyfikacji (działań) i już wtedy programujesz

jak chcesz coś usunąć to na dole po lewej masz cofnięcie edycja planu i powrócisz do tego co miałeś wcześniej

możesz odznaczyć tylko jeden moduł i znowu utworzyć plan modyfikacji , akceptacja planu oznacza wykonanie i już wtedy

nic nie odłączaj nie baw się światłami itp (jak utworzysz plan to sobie wydrukuj w pdf )

przed samym programowaniem doda wszystkie czynności końcowe ,

zrób zdjęcie numerów softów (ZBnr ZUSB nr asemblly nr) itp)

(nie zapomnij i zasilaczu do motocykli tez potrzebne )

jak chcesz jakiś sterownik usunąć to kliknij na niego na drzewie i druga zakładka usuń wszystkie czynności ale nie po utworzeniu planu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok super Dziękuje za fachową pomoc W poniedziałek testuję /

Podczas programowania innych urządzeń robi się kopie ustawień Czy tutaj jakby coś nie poszło to można zrobić kopie/ ?

Rozumiem że jak aktualizuje sterownik to pobiera go z serwera przez internet?

Pytam bo siedzę troche w programowaniu proców i routerów i tam tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko jak masz icom ori (obecnie icom next http://www.dealer-pc.com/independent/bmw-icoms )

i jesteś podłączony do serwera OSS BMW http://www.dealer-pc.com/independent/oss

ale pewnie masz wersje ISTA-P z ladera BB to nie masz takiej możliwości :D

w OSS to nie jest tak łatwo, musisz się aktywować uzyskać login i hasło oczywiście nie za darmo https://www.bmwtechinfo.com/ ,

wykupić godziny pracy dopiero , sam icom nie jest niezbędny można mieć inną głowice zgodną z J2534 Pass Thru Tool (PTT) a nie jest tania, droższa niż icom next dla BMW ,ale za to współpracuje z wiekszoscią marek ,

tutaj OSS https://www.youtube.com/watch?v=9QQXETL-oBs

https://www.youtube.com/watch?v=PK6JQKx_4L0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle zrozumiałeś wypowiedz kolegi Din 76.W twoim przypadku nie ma sensu pchania się w koszty,ale aktualizację możesz robić tym co masz bo program ma wszystkie bazy w sobie.Czym nowsza wersja tym nowsze bazy (oczywiście nie dla wszystkich pojazdów się zmieniają przy nowszych wersjach programu.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Lady ma racje, chodziło mi że nie masz dostępu do serwera OSS BMW, ale aktualizacje możesz zrobić tym co masz ,

dla warsztatów nie jest udostępniana baza tylko sama aplikacja ISTA i przez internet po identyfikacji ściągane są dane aby przygotować

aktualizacje, nie ma problemu jak zerwie połączenie internetowe ponieważ po identyfikacji wszystko przed programowaniem masz

ściągnięte na swoim dysku.

A pełna baza SP-daten i Psdzdata to tylko w serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można prosić o polskie bazy do isty-d 4.04.20

Baza SQLiteDBS pl dla tej wersji nie jest dostępna, jak również już nie da się przerobić z starszej wersji ,

 

druga zła wiadomość to niestety dla serii F i G od tej wersji też już nie ma diagnostyki po kablu ENET pojawia się błąd

"PAD-Modus must be activated."

kontrola napięcia , dla ENET potrzebny jest emulator napięcia aby wykonywać czynności w ISTA D (oczywiście bez programowania)

to samo stało się dla serii E z DCAN od wersji 4.02.12

Z icom wszystko działa jak należny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić o polskie bazy do isty-d 4.04.20

Baza SQLiteDBS pl dla tej wersji nie jest dostępna, jak również już nie da się przerobić z starszej wersji ,

 

druga zła wiadomość to niestety dla serii F i G od tej wersji też już nie ma diagnostyki po kablu ENET pojawia się błąd

"PAD-Modus must be activated."

kontrola napięcia , dla ENET potrzebny jest emulator napięcia aby wykonywać czynności w ISTA D (oczywiście bez programowania)

to samo stało się dla serii E z DCAN od wersji 4.02.12

Z icom wszystko działa jak należny.

Witam ! Dla seri E problem występuje wtedy gdy program poprosi o wyłączenie zapłonu .Po zatem nie spotkałem się żeby dla serii E były jakieś błędy spowodowane brakiem rzeczywistego napięcia KL15 i KL 30 z kablem K-DCAN. Tak jak piszesz problem można rozwiązać używając emulatora napięcia i wtedy można cieszyć się nadal z DCAN :D Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zasada podobna, ale to tylko dodatkowa aplikacja tylko do napięcia ,

emulator to jest jakieś rozwiązanie, (troche lepszy jest dla ediabas z K-DCAN)

ja mam icom i czyta napięcie bezpośrednio, mimo to po wyłączeniu zapłonu kasje błędy, ale nie informuje kiedy ponownie

włączyć tak jak ista P , czasami znikają niektóre moduły z identyfikacji z powodu braku zapłonu co generuje dodatkowe błędy braku komunikacji , trzeba ponownie przeprowadzać identyfikacje i kasować błędy, dlatego uważam że to trochę jednak jeszcze nie dopracowane oprogramowanie ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada podobna, ale to tylko dodatkowa aplikacja tylko do napięcia ,

emulator to jest jakieś rozwiązanie, (troche lepszy jest dla ediabas z K-DCAN)

ja mam icom i czyta napięcie bezpośrednio, mimo to po wyłączeniu zapłonu kasje błędy, ale nie informuje kiedy ponownie

włączyć tak jak ista P , czasami znikają niektóre moduły z identyfikacji z powodu braku zapłonu co generuje dodatkowe błędy braku komunikacji , trzeba ponownie przeprowadzać identyfikacje i kasować błędy, dlatego uważam że to trochę jednak jeszcze nie dopracowane oprogramowanie ,

Nie spotkałem się nigdy żeby z ICOM nie powiadomił program kiedy włączyć zapłon.Zawsze działa mi prawidłowo.Ostatnio próbowałem z ciekawości z emulatorem plus K-DCAN i też działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie spotkałem się nigdy żeby z ICOM nie powiadomił program kiedy włączyć zapłon.Zawsze działa mi prawidłowo.Ostatnio próbowałem z ciekawości z emulatorem plus K-DCAN i też działa prawidłowo.

Jeszcze po prostu nie próbował najnowsze wersje ISTA )))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ista sama niczego nie wyłączy.Podejrzewam że źle zrozumiałeś moją wypowiedź.Podczas kasowania błędów (mowa o pracy z ICOM)program podaje komendę by wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk.Po kilkunastu sekundach pada następna komenda by włożyć kluczyk i włączyć zapłon.To jest prawidłowa procedura .Kolega Din76 napisał że czasem program nie podaje tej drugiej komendy ,czyli żeby po wykasowaniu błędów włożyć kluczyk i włączyć zapłon .Napisałem że nigdy nie miałem takiego przypadku ,ale nie oznacza to że nie wieżę że tak się dzieje. Wręcz przeciwnie zainteresowało mnie to dlaczego tak jest i gdzie leży przyczyna tego błędu.Dodam że robiłem często kasowanie błędów zarówno w serii E jak i F i nigdy mi się to nie przytrafiło .Prace były wykonywane z ICOM NEXT ,ale myślę że to też nie ma znaczenia. Ze zwykłym kablem(K-DCAN) sprawa wygląda inaczej bo jak wiadomo nie ma wtedy w programie widocznych zacisków KL15 i KL 30.Wtedy można po komendzie wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk czekać w nieskończoność . Po zastosowaniu emulatora zaciski są widoczne i wtedy wszystko przebiega tak samo jak przy pracy z ICOM.To wszystko co miałem do powiedzenia kolego temsky740. Myślę że teraz wszystko jasne.

Pozdrawiam! :handshake:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.