Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam forumowiczow, jak w temacie kupilem bmw 1 120i 2005rok przebieg 145tys napewno orginalny (auto kupione w salonie bmw w holandii), nieznam sie zabardzo na silnikach benzynowych dotad jezdzilem dieslami dlatego zwracam sie z prosba o rade na co zwrocic uwage przy tym przebiegu. co nalezaloby wymienic, narazie wymienililem olej, filtr oleju, filtr kabinowy nie wiem tez jak to jest do konca z tym filtrem paliwa jest wymienialny czy nie jak to kiedy, na ten temat tez bym prosil o pare informacji, jutro odstawiam na wymiane swiec zaplonowych, poki co autko lata bez zarzutów i chcialbym zeby tak zostalo dlatego prosilbym o wszystkie rzetelne informacje. Z gory dziekuje
Opublikowano

w tym roku nie było filtra paliwa :wink:

 

co wymienic?

dpf, wyrzyc klapki z kolektora, regeneracja turbo, pompowytrysków, dwumasa ... widzę że wcześniej jeżdziłeś dieslem :D

 

jeśli jeździ i nic się nie dzieje to nic nie muszisz wymieniać to benzyna :mrgreen:

BOKIEM ALBO WCALE...
Opublikowano

hej ja swoja 120 kupilem w grudniu. ksiazka byla przebieg tez potwierdzony ksiazka i serwisem ( 115tys) ja wymienilem tak:

 

filtr powietrza,

kabinowy na weglowy ( byl zwykly)

olej komputer pokazywalem juz wymiane wlalem edge 0w40 ( zrobilem 3 tys km i jak narazie wskaznik nie ubywa) oczywiście wymieniłem tez filtr oleju.

plyn hamulcowy castrol break fluid dot 4 ( rowniez komp sugerowal wymiane)

plyn chlodniczy wlalem zalecany radicol nf koncentrat ( bylem na pomiar temp zamarzania i pokazywalo od -22 wiec albo slaby albo ktos dolal wody ) teraz pokazuje mi temp zamarzania od -39

naprawilem klime bo przetral sie przewod ktory idzie przy silniku ( koszt przewodu w serwisie 1400 zl ) znajomy ktory robi w przewodach hydraulicznych zakul mi go za 50 zl :) - wiem ze jest zima i mozna to bylo zrobic na wiosne ale chcialem miec na wiosne w 100% sprawne autko)

dodatkowo znajomy jak wyjmowal przewod od klimy musial spusci olej ze wspomagania wiec tez zalalem nowy atf dex II.

 

musialem rowniez wymienic opony wiec kupilem 4 nowe jednak zrezygnowal z tych twardych zalecanych na ktorych mozna jechac bez powietrza i kupilem zwykle do tego dokupilem na allegro zestaw naprawczy bmw kompresor plus klej.

 

i dodatkowo ze swirowal mi panel od klimy zdecydowalem sie na update softu samochodu zrobilem to w serwisie za 600 zl mialem soft fabryczny z 2006 teraz mam z 2013 z grudnia zaktualizowalo sie 20 modulow :)

 

co do filtra paliwa nie ma go… tzn jest w baku ale niewymienialny lejesz dobre paliwa i ma przeżyć twoje autko… świec nie ruszam bo pokazuje mi 80 tys do wymiany według książki były wymienione przy 99 tys.

 

 

to na tyle pozdro i mam nadzieje ze posluza nam nasze beemkiii.

Opublikowano
zdecydowalem sie na update softu samochodu zrobilem to w serwisie za 600 zl mialem soft fabryczny z 2006 teraz mam z 2013 z grudnia zaktualizowalo sie 20 modulow :)

Gdzie Ci zrobili update 20 modułów za 600zł? Dzwoniłem dziś do ASO Bawaria motors i zaśpiewali za kompletny update 1500zł!!!

Opublikowano
zdecydowalem sie na update softu samochodu zrobilem to w serwisie za 600 zl mialem soft fabryczny z 2006 teraz mam z 2013 z grudnia zaktualizowalo sie 20 modulow :)

Gdzie Ci zrobili update 20 modułów za 600zł? Dzwoniłem dziś do ASO Bawaria motors i zaśpiewali za kompletny update 1500zł!!!

 

a co ten update zmienia?

BOKIEM ALBO WCALE...
Opublikowano
Robilem w bmw auto premium rzeszow. Za 600 zl full update plus adaptacja nowego aku. Mam fakture wiec jak cos moge pokazac;) czemu 600 a nie wiecej nie wiem. Moja bunia nie za bogata jesli chodzi o wyposazenia po za kilmatronikiem wiele wiecej nie ma wiec moze dlatego aktualizacja byla pelna z tego co wiem to w bmw nie bawia sie w poszczegolne moduly tylko zapuszczaja caly nowy soft jaki jest dostepny na serwerach.
Opublikowano
To rzeczywiscie tanio, a orientujesz sie moze kolego jaka opinie ma ten serwis ? Jak bede w polsce na urolpie to chce sie tam wybrac na jakis grubszy przeglad bo mam niedaleko a ceny w holenderskich serwisach zwalaja z nog hehe chcociaz raz sie pozytywnie zaskoczylem jak na serwisie w amsterdamie za wymiane bezpiecznika plus kawka niezaplacilem nic, ciekawe ile sobie licza w tym rzeszowie za lancuch I te wszystkie napinacze plus robocizna bo predzej czy puzniej nas to czeka
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich, właśnie zakupiłem 120i 150 kM 2004. przebieg 124tys km, auto ściągnięte osobiście z Niemiec. Doradźcie jaki olej wlać do tego motoru bo jedni podają 0w40, a inni 5w30. Prośba jeszcze o rodzaj świec, jakie najlepsze do w/w modelu?
Opublikowano
świece beru, a olej valvoline SynPower XL-III 5W-30, albo jakis motula albo liquy moly, ale musi miec bmw long life 04 rekomendowany dla bmw, osobiscie uzywam valvoline SynPower XL-III 5W-30. Zapomnij o castrolu, przereklamowany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie, ja też już w drugim bmw jeżdżę na valvoline xl-III 5w30 i jest duża różnica z castrolem (na początku w e46 lałem)... oczywiście na plus dla valvoline
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z Waszych wypowiedzi wynika, że castrol to shit. Zdecydowałem się na motula :), natomiast co do świec to chyba NGK wezmę.

Bardzo dobry wybór!! NGK też polecam!!

Co do olei dodam jeszcze, że jeśli ktoś z forumowiczów jeździ motocyklem to najwięcej może powiedzieć o olejach, bo tam olej ma jeszcze więcej do roboty

Sam miałem 3 motory (CB500, CBF500, Hornet 600) obecnie mała przerwa.... i jeździłem na motulu lub valvoline... na częściach silnika np. (pokrywa zaworów, wałki) nie było najmniejszych zabrudzeń, silniki wyglądały jak nowe. Dodam, że żaden z motocykli (przebiegi od 90tyś km do 30tyś km) nie miał nigdy żadnej awarii silnika.

Więc uważam, że warto dopłacić parę pln kupić olej z najwyższej półki i wymieniać go przynajmniej co 15tyś lub rok. Wiem, że to pozwala na uniknięcie wielu kosztownych awarii.

Opublikowano
Myślicie że zmiana z Valvoline Max Life 5W40 na Valvoline SynPower XL-III 5W30 będzie miała negatywny skutek dla silnika?
Opublikowano
Myślicie że zmiana z Valvoline Max Life 5W40 na Valvoline SynPower XL-III 5W30 będzie miała negatywny skutek dla silnika?

A dlaczego mialaby miec?

Opublikowano
Myślicie że zmiana z Valvoline Max Life 5W40 na Valvoline SynPower XL-III 5W30 będzie miała negatywny skutek dla silnika?

A dlaczego mialaby miec?

 

Jeden i drugi jest full syntetyk, spokojnie możesz wymienić na SynPower XL-III 5W30, jezeli masz taki kaprys.

Opublikowano
a na klasy lepkosci nie zwracac uwagi? LL04 chyba zalecaja, ewentualnie LL01 no bo to, ze syntetyk to chyba nie wszystko ??

 

Valvoline SynPower XL-III 5W30 ma klase lepkosci ll04, takze jak najbardziej pasuje .

Opublikowano
Myślicie że zmiana z Valvoline Max Life 5W40 na Valvoline SynPower XL-III 5W30 będzie miała negatywny skutek dla silnika?

A dlaczego mialaby miec?

Bo W40 jest ciut gęściejszy od W30

Opublikowano

Które świece brać do 120i N46B20?

 

NGK IZFR6H11 - 37zł/szt.

BERU 0002335935 - 46,40zł/szt. (one szły na fabryczny montaż)

BOSCH 0 242 235 776 - 43zł/szt.

DENSO VK20 - 51,99zł/szt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.