Skocz do zawartości

brak ogrzewania w 330 xi


gtv8

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie mam mały a moze i duzy problem,a mianowicie autko nie grzeje w kabinie jak nalezy leci lekko ciepłe powietrze tylko:( auto nagrzewa sie normalnie dochodzi do pionu temp i stoi,próbowałem odpowietrzac poprzez odpowietrznik w chłodnicy ale nie idą bąble tylko leje ciurkiem plyn,na jałowym gdy dodam gazu tak na 3tys obr.zaczyna leciec cieplejsze powietrze,gdy odpuszcze wraca zimne,w trakcie jazdy tez leci lekko ciepłe,na postoju przy 1000 obr znowy leci chlodne powietrze.Moj znajomy który mi sprzedał auto mowił ze przed załozeniem instalacji lpg na postoju juz nie było jak nalezy ogrzewania,takze zamiana wezy przy nagrzewnicy raczej odpada,tym bardziej ze gaz byl zakladany u człowieka który jest znanay jako spec od gazu w BMW a mimo wszystko nie doszedł do ladu:( było to rok temu a instalacja załozona w maju 2013roku.Zaznacze ze auto sprawuje sie wysmienicie na gazie,weze od chłodnicy gorace

(góra i dół) chłodnica takze cała gorąca:( mysle ze albo zle odpowietrzam albo nagrzewnica zamulona albo pompa niedomaga.Za wszystkie podpowiedzi dziekuje z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowy rys. bo nie wiem co to za model 3 nr. 7 na rys http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/w/133.png

Ala coś takiego przy podszybiu po prawej stronie silnika http://img109.imageshack.us/img109/928/zawor.jpg

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model to e-46 330xi,czy ten elektrozawór wystepuje u mnie jako elektrozawór z dodatkową pompką wody?jesli jest spalona ta pompka dodatkowa lub stanęła to bylaby to odpowiedz dlaczego przy 3,4 tys obr na postoju jest ogrzewanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobotę z kuzynem naprawiałem jego ogrzewanie w e39 3.0d bo od kilku miesięcy mu nie grzało auto było u mechanika który sprawdzał pod względem elektronicznym , zaworki itd. ale nikt nie wpadł na to żeby zajrzeć do zbiorniczka z płynem , a tam sucho dodatkowo czujnik mu się uwalił i nie pokazywało ,ze jest jego brak dodaliśmy w sumie 4l płynu i teraz grzeje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn kolego mam i jest na max,a poza tym po zagrzaniu auta i temp. w pionie normalnie odkrecam powoli korek od chłodnicy i nic sie nie wylewa na zewnatrz poziom pozostaje bez zmian ,a tylko psiuka przelewem,takze pompa wody raczej wyeliminowana:) Mysle caly czas nad tym elektrozaworem wyposażonym w dodatkowa pompke wody,bo takie rozwiazanie było montowane w bmw i to właśnie miało za zadanie wzmagać przepływ wody na postoju w czasie grzania auta,a wyłaczało sie po ustawieniu na zimno.Sprawdze to tym bardziej ze termostaty obydwa sa wymienione (ten normalny duzy w obudowie przy vanosach jak i ten malutki w chłodnicy wody) .U mnie w 330xi jest 2 termostaty.Jeszcze sprawdze korek od chłodnicy czy jest sprawny.

PS. mozliwe jest odwrotne podłaczenie przewodów do nagrzewnicy gdy montowali gaz:( czy kierunkowość wpięcia parownika w przewody przed elektrozaworkiem i nagrzewnicą ma wpływ na grzanie?ale co ja pisze przecież przed instalacją lpg na postoju juz było słabe grzanie co pisałem wcześniej,tak sobie gdybam bez sensu:(

Edytowane przez gtv8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek powinien pracować po przekręceniu kluczyka jak zapalą się kontrolki , otwórz maskę i sprawdź czy go słychać , znowu inny chłopaczek musiał te zaworki zmienić bo mu ogrzewanie też nie chodziło tak więc zacznij od nich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszelkie podpowiedzi jutro sprawdze zaworek czy cyka,ale rzeczywiście gdy przekręce zapłon to cos w panelu climatroniku badz za panelem coś sie tam przestawia.czytałem tez w jakimś wątku o czujniku temperatury wewnatrz panelu klimatroniku,ale pierw sprawdze elektrozawór:) gdy to nie to podnosze lewą strone przodu auta i odpowietrze porządnie układ (moze i jaka poduszka powietrzna jest w nagrzewnicy) jak tu któryś z kolegów praktykował,z czym osobiście tez bym sie zgadzał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz odpowietrzać auto na podjeździe wtedy łatwiej pozbyć się bańki z nagrzewnicy. Istnieje też możliwość, że ze starości albo złego płynu bądź używania wody nagrzewnica się zakamieniła albo zaszlamiła. Wtedy płukanka układu chłodzenia albo wymiana nagrzewnicy. Jak masz wyraźny mocny strumień wody to pompa powinna być ok. Ew jak rozgrzejesz silnik sprawdź czy od początku do dość wysokich obrotów sika coraz to mocniej czy jest moment, że przestaje bądź sika mniej.

 

Ja mam tą pompkę elektryczną od obiegu, ale zawsze myślałem że jest po to by można było po wyłączeniu silnika dalej mieć ogrzewanie i że ma tylko właśnie to zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawór spr. i działa:)ale to nie to niestety,ide dalej i nastepne co zrobie to zamienie przewody od nagrzewnicy moze zamienione były przez kogoś wczesniej,ale to robota na ladniejsza pogode niestety bo duzo rozbierania.Bronie sie jak moge przed wymianą nagrzewnicy ale coraz bardziej widze jej wymiane na nowa:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało Ci się do czegoś dojsć z tym ogrzewaniem?

mam także 330xi i podobny problem, tj.ogrzewanie przy wyższych obrotach, silnik dość szybko łapie temperaturę i trzyma ją, ale ogrzewanie jest bardzo słabe, dopiero po przejechaniu ok.15km jest ciepło, przy czym ze środkowych nawiewów leci ciepłe, z bocznych letnie, a na nogi chłodne powietrze

przepłukałem nagrzewnicę płynem do czyszczenia chłodnic z odkamieniaczem i odniosłem wrażenie, że auto szybciej nieco się nagrzewa, ale nie wiem skąd problemy z różnymi temperaturami z róznych nawiewów (środkowego, bocznych, na nogi) ??

ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio mialem problem z ogrzewaniem w miescie temperatura byla prawidlowa a jak jechalem szybciej spadala do zera.mechanik stwierdzil glowny termostat.wymienil i wszystko wrocilo do normy.jezeli nie zadzialalo by podobno jest jeszcze jakisz czujnik czy drugi termostat ktory wspoldziala z glownym termostatem jezeli bedzie zepsuty wymiana tylko glownego termostatu prawdopodobnie bedzie zbedna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie jutro plucze octem nagrzewnice,jezeli poprawi sie to w cieplejsze dni rozebranie kokpitu i wymiana nagrzewnicy mnie czeka,wczoraj podmieniłem climatronic i takze bez efektu :( ,a termostat kolego jest drugi w 330- tce,gdzieś przy chłodnicy pod osłoną zbiorniczka na płyn,ale poprzedni właściciel juz go wymieniał bo,takze podejrzewał to.Lipa i juz :( w kurtce,czapce i szalikem juz jezdze w wozie :) qurwa mać...... i tak ją lubie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czyściłem i nic :( korek jak cholera,nawet weze od nagrzewnicy zamieniałem bez efektu,wąż na zasileniu gorący na powrocie letni,gdy zdjąłem waz od powrotu nagrzewnicy i zapaliłem auto to woda wolno sie przelewała.Takze w zasadzie zostaje tylko nagrzewnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo i juz jestem madrzejszy nie wiedziałem ze ten termostat słuzy do chłodzenia skrzyni,moj jest właśnie automat i wiem ze go mam,a myślałem ze służy do ogrzewania.Dzięki bo tylko bym innych wprowadzał w błąd. dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaku odpowietrz ja porzadnie i ogrzewanie wroci - znane z autopsji ;)

 

za termostaty sie nie bierz bo ogrzewanie dziala poza nimi, na malym obiegu. zawor wodny latwo sprawdzisz na wlaczonym zaplonie ustaw temp na 16st, pozniej zwieksz na powiedzmy 20st i po drodze powinienes slyszec cykniecie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie jednak ocet +gorąca woda, a po tym jeszce nierozcieńczony srodek do płukania układów chłodzenia + gorąca woda+ wielokrotne płukanie(tylko samej nagrzewnicy) pomagło bo po 2-óch dniach ogrzewanie jest,moze nie żar,ale dobrze gorące leci:) i to na postoju,chyba coś sie tam rozpuściło tego kamienia. Mimo tego juz zamówiłem nową nagrzewnice behr i w weekend wymieniam,kolego patrum
elektrozawór kupiłem nowy ale stary tez był sprawny
.A co do płukanki,to nie wymagane jest bo wszystko nowe w układzie :) prucz nagrzewnicy,ale tylko do soboty :) Dziękuję serdecznie za pomoc wszystkim.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
chlopaku odpowietrz ja porzadnie i ogrzewanie wroci - znane z autopsji ;)

 

za termostaty sie nie bierz bo ogrzewanie dziala poza nimi, na malym obiegu. zawor wodny latwo sprawdzisz na wlaczonym zaplonie ustaw temp na 16st, pozniej zwieksz na powiedzmy 20st i po drodze powinienes slyszec cykniecie ;)

 

Miałeś racje kolego :) chyle głowe , (na starej po czyszczeniu zaczeło po dwóch dniach grzać ciepłe), ale to nie czyszczenie nagrzewnicy spowodowało powrót gorącego powietrza,ale widocznie zalanie ponowne plynu ją w pewien sposób odpowietrzyło,dziś wyjąłem starą nagrzewnice i włożyłem nową behr,po uzupełnieniu plynu,to samo co wcześniej na starej nagrzewnicy leci ciepłe ale na postoju zimne znowu.Wkurwiony okropnie byłem jak cholera,podlewarowałem lewą strone auta jak radzi patrum dolałem plynu i ugniatam weze,z korka bąble idą,robie to przez 20 minut odpalam auto i ogrzewanie jest juz ale przy 1500 tys. obr, :) wiec dalej to powtarzam i efekt taki ze grzeje na postoju jak cholera żarem.Niepotrzebnie sprawdzałem mase rzeczy,a trzeba było od najprostrzych :) porządne odpowietrzenie załatwiło sprawę,jeżeli ponownie sie zapowietrzy to winą bedzie korek od chłodnicy,lub sam odpowietrznik.

PS.rzeczywiście nagrzewnice w e-46 330 wymienia sie przez tunel środkowy i to w niecałą godzine,forum pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz kilka razy swoja odpowietrzalem bo caly czas mam jakies niuanse z ukladem chlodzenia, jak nie peknie mi zbiorniczek wyrownawczy to chlodnica spadnie z zaczepu i pasek trze o zbiorniczek, a to zle wpiety waz do zbiorniczka, ktorego nastepnie wywala :D chyba w koncu mi sie udalo ogarnac temat chlodzenia w mojej beemce, za kazdym razem odpowietrzajac na lewarku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.