Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wykonałem operacje czyszczenia kolektora ssącego oraz EGR, bmw e39 e46 2.0d i pomyślałem, że może komuś się przydać w przyszłości. Krok po kroku...

 

1. Odkręcić 3 śrubki od pierwszej osłony, i UWAGA pod spodem są zatrzaski trzeba powoli podwarzać i ściągnąć po odkreceniu śrubek, ja ułamałem swoją osłonę i złączyłem opaskami plastokowymi :)

 

http://images63.fotosik.pl/559/4b6e4c036d168785m.jpg

 

2. kolejne 3 śrubki nastepnie boczną osłonę wyciągnąć do góry

 

http://images61.fotosik.pl/559/b59b9f21d829cc04m.jpg

 

3. odkręciłem śrubki złącza plusowego, następnie zdjąłem wężyk od zaworu EGR, później odkręciłem 2 śrubki od rury EGR jak na zdjęciu oraz opaskę uciskową od EGR. Później poodkręcałem wszystkie sruby od kolektora i co najważniejsze wypiąć kostkę elektrozaworu jak na zdjęciu. Po wykonaniu wszystkich czynności zdjąłem kolektor.

 

http://images63.fotosik.pl/559/25275a83dcd4f6a6m.jpg

 

4. Od kolektora pozdejmowałem wszystkie uszczelki, zaciski i takie tam wszystko co można było zdjąć, a co najważniejsze wykręciłem elektrozawór. Wszystko przygotowałem do mycia kolektora i zaworu EGR.

 

Oto brudny EGR i kolektor

 

http://images63.fotosik.pl/559/e5d0fc150703fa7fm.jpg

 

http://images65.fotosik.pl/560/f48eb8320b2e0491m.jpg

 

Wszystko spryskałem specjalnym preparatem do mycia silników, nie wypływa negatywnie na uszczelki i lakier, wypryskałem calą butelkę. następnie karcher i gorącą wodą wymyłem kolektor i zawór EGR

 

http://images63.fotosik.pl/559/e6beafc3df9224a7m.jpg

 

Czysty EGR

 

http://images63.fotosik.pl/559/e25a13caac8d25efm.jpg

 

Zakupiłem nowe uszczelki pod kolektor

 

http://images63.fotosik.pl/559/35c1ed82c2161b5am.jpg

 

Po tym wszystkim wymieniłem przewody wysokiego ciśnienia, były sparciałem i łamały się w rękach.

No i zamontowałem wszystko po kolei i powiem że auto naprawdę odżyło, lepiej wchodzi na obroty i silnik jest bardziej elastyczny. Polecam wykonanie tych czynności oraz przy okazji wymienić odme, ja to zrobiłem i zamieszcze w oddzielnym poście jak prosto można tą czynność wykonać. pozdrawiam i mam nadzieje że komuś się to przyda :)

Opublikowano
Piękna robota. Powiedz jeszcze ile kosztował ten preparat i ile dałeś za uszczelki:)
Opublikowano
za preparat dałem 15zl w sklepie z czesciami ale co maja tez warsztat, bo u niektórych nie ma tego, ewentualnie na allegro mozna znalezc, a uszczelki komplet 4 okrągłe i 4 prostokątne 60zl a tej dużej okraglej od EGR nie mogli znalezc w sklepie i zalozylem stara, byla jeszcze w dosc dobrym stanie. pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.