Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Noszę się z takim problemem :) w trakcie diagnozy ABS komputerkiem okazało się, że przedni lewy czujnik jest do wymiany. Oczywiście kontrolka ABS świeci się cały czas i nie gaśnie. Wymieniłem ten czujnik i kontrolka nadal Świeci. Po ponownym podłączeniu komputera okazało się, że tym razem lewy tylny czujnik jest do wymiany. Hmm..Zakupiłem czujnik i podłączyłem z tyłu. I co?? Okazało się, że tym razem komputer pokazuje tylny prawy czujnik...już go nie kupowałem i postanowiłem zapytać Was jako znających się lepiej ode mnie o co chodzi. W ten sposób to pewnie wszystkie bym, wymienił i co dalej? POMOCY!

 

Jeszcze jedna sprawa :) gdybyście byli tak mili i wskazali gdzie w 1.6 jest krokowiec bo chciałbym go wyczyścić - obroty powoli schodzą do nominalnych i wydaje mi się, że to może być przyczyna, chyba, że macie inne sugestie.

 

Pozdrawiam

 

 

Proszę się zapoznać!!! viewtopic.php?f=68&t=120678

Edytowane przez atlas1977
Opublikowano

Odnośnie ABSu się nie wypowiem, jedyne co przychodzi mi na myśl to być może sterownik ABSu świruje? u mnie była jeszcze taka sytuacja że kontrolka ABSu w pewnym momencie się zapalila i zgasnąć nie chciała po czym okazało się że akumulator był słaby i po wymianie zgasła.

 

Co do Krokowca, to zależy jaki silnik masz. Z tego co widzę masz 1.6 ale czy M40 ? czy M40? W M43 silnik krokowy znajduje się pod górną częścią kolektora ssącego a dokładniej to tam gdzie prowadzi wąż zaznaczony na tym obrazku http://img405.imageshack.us/img405/6369/dscn0531m.jpg

 

W M40 jest chyba tak samo pod górną częścią kolektora.

Opublikowano
hmm...rok mojej coupe to 1996 i wiem, że ma 102 konie. Sorki ale dopiero się uczę tego auta. Co do akumulatora to wydaje się być ok, prąd trzyma. Postaram się sprawdzić oporność wszystkich czujników po kolei. Może znajdzie się ktoś kto ma dobry program do diagnostyki auta w Gdańsku bo zawsze warto to zrobić innym programem niż mam. :) Co do krokowca, to tak jakaś rurka pod kolektorem jest ale nic więcej, zrobię fotkę to wkleję :)
Opublikowano

tu na zdjęciu zaznaczyłeś rurkę, która u mnie chyba jest pęknięta troszkę...

wydaje mi się, że krokowiec jest też na tym zdjęciu przyczepiony z lewej strony do kolektora....

silnik M43 chyba mam bo 102km :)

uczę się....

Opublikowano

Tak skoro masz 96' i 102km to jest M43b16. Na zdjęciu zaznaczyłem ci przybliżone położenie krokowca, jest tam gdzie PROWADZI ten przewód. Żeby ogólnie krokowca zobaczyć i go wyciągnąć jesteś zmuszony do demontażu górnej części kolektora ssacego czyli tego:

http://img01.tablica.pl/images_tablicapl/15596027_1_644x461_kolektor-ssacy-bmw-e36-compact-316i-1996r-m43-dabrowa-gornicza.jpg

Zdjęcie z google*

 

Żeby go ściągnąć trzeba odkręcić 2 główne śruby przed i po prawej stronie kolektora, oraz 2 śruby trzymające miejsce gdzie jest odma, tylko przy owym demontażu trzeba uważać ponieważ żeby całkowicie ściągnąć kolektor trzeba także ściągnąć przewód powietrzny do serwa hamulca, oraz mały przewodzik który znajduje się pod kolektorem (na to szczególnie trzeba uważać by nie wyrwać). Jak ci się już uda to zrobić to powinno ukazać ci się to:

http://pics.tinypic.pl/i/00489/bmql8v1rx8kx.jpg

 

Wybacz że nie ma tu krokowca jest to zdjęcie z mojego auta podczas remontu. W białym okręgu znajduje się miejsce gdzie jest silniczek krokowy, który trzyma się na dwóch bolcach które ci zaznaczyłem czerwonymi kółeczkami.

 

A no i P.S krokowiec wygląda tak:

http://img18.tablica.pl/images_tablicapl/44800019_1_644x461_e36-silniczek-krokowy-silnik-16-m43-opoczno.jpg

Zdjęcie z google*

 

Chociaż z tego co wyczytałem wcześniej, nie każdy model miał silniczek krokowy, były silniki gdzie zamiast silnika krokowego pod kolektorem był regulator biegu jałowego(?) obok czujnika położenia przepustnicy. Ale po więcej szczegółów zapraszam tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=174068

Opublikowano
moim zdaniem nie trzeba zdejmować górnej części kolektora, na pierwszy rzut oka kolektor wygląda tak jak w m42 i pisali na forum że też trzeba odkręcić kolektor a ja go wyciągnąłem bez odkręcania, co prawda wyciągnięcie wymaga pewnej techniki ale można zaoszczędzić trochę czasu .
Opublikowano

Bardzo dziękuję za fachowe tłumaczenie...szacunek :) skoro jest to grubsza sprawa to zacznę od czyszczenia przepustnicy a następnie dorwę tego krokowca :) Ja myślałem, że krokowiec to to co na zdjęciu poniżej ale jak widać się pomyliłem...szkoda bo to to na wierzchu jest :)

 

http://images36.fotosik.pl/115/0f19b0d385c52e95.jpg

Opublikowano
Tak jak wspomniałem wyżej, że w niektórych silnikach silniczka krokowego nie ma, więc musisz się upewnić czy aby na pewno go masz. Jeżeli mówisz że masz regulator czyli to co wstawiłeś na zdjęciu zaraz obok czujnika położenia przepustnicy to znaczy że twój silnik właśnie nie ma krokowca, a ten regulator. I to jego powinieneś spróbować wyczyścić.
Opublikowano

ooo..widzisz kolego :) i tu pojawia mi się uśmiech na ustach. Mam taki regulator i wyczyszczę z pewnością bo to o wiele łatwiejsze. mam nadzieję, że po takowym zabiegu będzie lepiej :0 ni o kolejnym problemem będzie wypadanie zapłonu ale to możn wina świec..mam nadzieję :0

poniżej mój silnik

http://s-trojmiasto.pl/ogloszenia/foto/51/20140103/new_161230_84124300.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.