Skocz do zawartości

[E46 316 ti] dziwny problem elektryczny / elektryka


arnold1

Rekomendowane odpowiedzi

Problem

Zaczęło się od radia. Podczas jazdy radio się wyłączało z dość głośnym trzaskiem i włączało ponownie samo po 1 sekundzie.

Z biegiem czasu radio wyłączało się z trzaskiem na coraz dłuższe okresy czasu, 10 sekund albo kilkukrotne wylaczenie z trzaskiem sie radia i wlaczenie samoczynne w krotkim odstepie czasu. Potem radio wylaczalo sie na godziny (guzik wlaczenia nie odpowiadal).

 

Po kilku miesiacach radio wylaczalo sie na dzien, czasem dwa (czasem po rozruchu sie wlaczylo na chwile zeby z trzaskiem sie wylaczyc) teraz aktualnie nie dziala juz z miesiac pod rzad.

Samochod raz byl w serwisie BMW w katowicach (myslowice) co do radia ale po restarcie komputera radio ponownie zaczelo dzialac wiec nic juz dalej niesprawdzali. Problem w tym ze przejechalem kilka kilometrow i radio znowu sie wylaczylo.

 

Mniejszy ale podobny problem jest z nawiewem. Nawiew zazwyczaj dziala. Czasem jednak przestaje dzialac calkowicie, zeby potem znowu sie wlaczyc samemu.

Co do nawiewu, czesto nie przestaje dzialac po wylaczeniu samochodu i wyciagnieciu kluczykow. Dzisiaj w koncu zdecydowalem sie tutaj napisac bo pierwszy raz akumulator mi padl (nowy) prawdopodobnie wlasnie przez to ze przez kilka godzin po wyjsciu z auta nawiew sobie nadal dzialal.

 

Problem narastal wydaje mi sie na podstawie radia, wczesniej wylaczalo sie na chwile a potem na coraz dluzsze okresy.

 

Podsumowanie objawow:

+ wylaczajace sie samo i wlaczajace radio

+ wylaczajacy sie nawiew i wlaczajacy

+ nawiew dzialajacy czesto po zgaszeniu silnika i wyciagnieciu kluczykow

+ przy wyjmowaniu bezpieczenika radia i wkladaniu idzie iskra (przy innych bezpiecznikach tak sie nie dzieje)

 

Co to moze byc?

Chcialbym to naprawic na poczekaniu najlepiej, wiec wymienilbym wszystkie tanie czesci ktore to moga powodowac.

Jesli to nie pomoze zostawie samochod w warsztacie i wspomne o sprawdzenie tych powazniejszych mozliwych przyczyn podanych tutaj.

Edytowane przez arnold1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chodzi o nawiew to kluczowym słowem jest "jeż".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Więc jeż - rezystor dmuchawy do naprawy lub wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Falowanie obrotów dmuchamy + działający nawiew po wyjęciu kluczyka = padający jeż, jest do dość powszechna usterka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy szczegol co do radia, wlasnie sie bawilem bezpiecznikami, wylaczylem nawiew zeby nie rozladowal akumulatora jak nie jezdze.

Przy okazji sprawdzilem bezpiecznik radia. Byl wlozony odwrotnie bo wszystkie numerki amperow na bezpiecznikach sa czytane od lewej patrzac od kierowcy, ten byl odwrotnie tylko ten.

Do tego jak go wkladalem to zawsze szla iskra. Przy innych ktore wyjmowalem i wkladalem (wielu) nic takiego sie nie zdarzylo. Przy bezpieczniku radiu, wlozeniu i wyjeciu szla iskra z malym trzaskiem.

 

Co to moze znaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec z radiem nikt niewie

co do jeza.... napisalem do tego sprzedawcy z jezem ( http://allegro.pl/show_item.php?item=3873802364 ) czy część bedzie pasowac do mojej e46 na wszelki wypadek

odpisal:

witam

są dwa rodzaje rezystorów

jeśli ma Pan taki jak na zdjęciu - zęby ułone w "trójkąt" - to tak będzie

pasował

a jeśli te "ząbki" układają się w kwadrat, to nie

pozdrawiam

 

Skad mam miec pewnosc jaki mam dokladnie? Czy da sie upewnic bez rozkrecania samochodu? (dzis probowalem, i zabraklo mi kluczy, sciagnolem juz schowek, zawadzajacy tunel nadmuchu na nogi, ale kluczy nie starczylo odpowiednich, bylem blisko :P)

W boshu chcieli 290 zl za rezystor i od 60-100 zl za wymiane. Takze porownujac do ceny allegro 100 zl :P to wole kupic z allegro tylko musze miec pewnosc ze bedzie pasowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ten czas który spędziłeś na dopytywaniu się na forum wymontowałbyś tego jeża ze 20 razy ;) Pierwszy lepszy sklep z narzędziami i dwa wkrętaki : duży i najlepiej dług "krzyżak" i TORX 20 do samego jeża i 10 - 15 min pracy.

Po demontażu jeża zobacz jak Ci się radio zachowuje, możliwe że właśnie jeż powoduje takie zachowanie.

Kierunek włożonego bezpiecznika kompletnie nie ma znaczenia, dodatkowo iskra przy wkładaniu pojawia się dlatego że radio pobiera prąd niezależnie od tego czy włączony jest zapłon czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Staram się zrozumieć problem i z tego co rozumiem to problem możne tworzyć samo radio i osprzet, sam "jeż" nic niema wspólnego bezpośrednio z radiem jedna wspólna rzecz to źródło zasilanie ale gdyby coś był nie tak z zasilanie to na pewno padł by by bezpiecznik lub obciążenie było by widoczne np: na podświetleniu radia czy liczników...

 

Rozumiem iż radio bez silnika może samo pracować bez problemu?

Czy radio wyłączą podświetlani i czy wyświetla czas?

Radio wyłącza się na zmieniarce CD? czy tylko FM-AM

Czy radio także trzaska podczas obcji "oczekuje na włączenie on/off radio" wyświetla czas

Czy miałeś jakieś modyfikacje okablowania alarm głośnik wzmacniacz zmieniarka itp?

Trzas jest słyszalny w głośnikach i w innym miejscu-lokalizacja?

Czy miałeś regenerowany alternator/naprawiany?

 

Ja proponuje przetestować radio jest to proste

 

http://t3.pixhost.org/thumbs/4440/20404326_10_1272652603.jpg

 

Tak prawdo podobnie wygląda twoje złączę ISO potrzebował być miernik[bez miernika także można ] aby sprawdzić źródło zasilania podczas jazdy jak wygląda oraz podczas jak się radio wyłączy! wystarczy cztery piny podłączyć...

Wyciągnij radio wyciągnij kość ISO zmostkuj do radia masę Zasilanie 12+[pin5], z pinu 5 zmostkuj na pin9 [podtrzymanie +12v], oraz pozostaw złącze zmieniarki albo pin 7 [K-line] jeżeli ma kabel na kości ISO zmostkuj go do radia wepnij pomiędzy masą oraz zasilanie radia miernik i obserwuj napięcie zamiast anteny FM-AM włóż kawałek drutu.

 

Uruchom zasilanie pojazdu radio uruchomi się bez zapłonu ale nie będzie działać wyświetli komunikat "Disable" uruchom zapłon radio powinno zadziałać i reagować na przyciski w innym przypadku popraw pin 7 lub sprawdź czy złącze zmieniarki jest podłączone.

Jeżeli radio nie wyłączy się nadal będzie pracować wyświetlać wszystkie opcje oczywiście nie usłyszysz radia bo głośniki są odłączone...

Jeżeli taki eksperyment ci się uda radio działa to możesz być pewny iż radio działa ale osprzęt podłączony do niego powoduje problem...

Jeżeli jednak radio wyłączyło się i byłeś wstanie zaobserwować co się dziwło na mierniku czy spadło do zera czy wzrosło gwałtownie? Ale to mało prawdopodobnie iż to wina zasilania!

 

Proponuje sprawdzić okablowanie od nagłośnienia pojazdu boczne drzwi oraz tylnia półka.

 

Daj znać jak walczysz z tematem ...

Pozostaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.