Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytanie dotyczy czy w moim modelu z roku 2000 bmw 520d 136km znajduja sie klapki zawirowan, bo chcialem sie ich pozbyc po przeczytaniu wielu postow na ten temat, ale wyczytalem ze byly robione od 2000roku i chcialem zamowic zaslepki wraz z kompletem uszczelek do kolektora i wyczyscic dokladnie (jaki preparat polecacie przed myjka cisnieniowa?) i jezeli sie znajduja to jaki rozmiar bo cos czytalem ze 22mm pasuja do:

E46 320d/318d (2001-2005),

E39 525d (2000-2003) dotyczy tylko modeli z automatyczną skrzynią biegów,

E39 530d (od 1998) dotyczy tylko modeli z automatyczną skrzynią biegów

E46 330d / 330xd (od 1998) dotyczy tylko modeli z automatyczną skrzynią biegów

 

a o swoim silniku nie znalazlem zadnej wzmianki. Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Opublikowano
W twoim silniku nie ma klapek, a dobrym płynem będzie np. Akra do mycia silników czy jakikolwiek płyn rozpuszczający oleje i smary. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak uszczelki są twarde i sparciałe, to wymień, ja zostawiłem stare, bo wyglądały przyzwoicie.

Co do mycia kolektora, ja go zalewałem płynem do mycia felg, jakiś tani K2, i wszystek syf ładnie rozpuszczało.

Do tego pomagałem sobie taką szczotką jak do czyszczenia butelek.

Opublikowano

Co do klapek - dostałeś już odpowiedź.

W kwestii kolektora i uszczelek do niego - ponieważ kolektora nie zdejmuje się ze drugi dzień tylko z reguły raz na kilka lat przy okazji wymiany świec żarowych czy kontroli/wymiany elektrozaworka sterującego podciśnieniem przy EGRze to najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest kupno i montaż nowych uszczelek przy każdym zdjęciu kolektora ssącego. Oczywiście możesz założyć dotychczasowe uszczelki jeśli uważasz, że są ok jednak wtedy nie masz pewności, czy ułożą się tak samo dobrze i nie pojawią się jakieś nieszczelności przy kolektorze bądź też nie wiesz jak długo te uszczelki jeszcze pociągną zanim stwardnieją i będą nieszczelne. Zrobisz jak uważasz.

Jak na wiosnę/jak będzie już cieplej chcę zrzucić kolektor w celu wymiany elektrozaworka podciśnienia oraz wymiany wężyków podciśnienia pod kolektorem, wypłukania kolektora z syfu - na 100% nie założę dotychczasowych uszczelek tylko kupię nowy komplet.

Pzdr.

Opublikowano
Kup komplet nowych uszczelek, 6zł szt x 8 to nie jakiś ogromny koszt. Przy ściągniętym kolektorze warto powymieniać wężyki z podciśnienia bo pewnie będą już sparciałe i wystarczy że je ruszysz a popękają. Kolektor zalej na kilka godzin jakimś agresywniejszym płynem typu właśnie k2 akra lub płyn do felg następnie wypłucz karcherem pod dużym ciśnieniem po czym zostaw kolektor na kolejnych kilka godzin, żeby dobrze wysechł. Przy okazji wyczyść egr, jak już robić to najlepiej kompleksowo :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak masz zalewać kolektor, to wykręć czujnik ciśnienia doładowania, bo może nie wytrzymać takiego traktowania.
Opublikowano
czujnik ciesnienia juz mialem okazje wymieniac, przez niego wracalem z wroclawia do lublina, z powodu jego zepsucia a jechalem do monachium tam gdzie pracuje. jutro rozkrecam ten kolektor, przewody cisnienia posprawdzam, dzieki za informacje bardzo pomagaja
Opublikowano
zdjalem kolektor jestem w trakcie jego oczyszczania, wymienilem wezyki cisnieniowe od czujnika cisnienia i reszte oprocz wezykow do wtryskow bo wygladaja dobrze, czy wymienic takze? i chcialem zapytac czy mozna wstawic wezyki do nich tylko od wewnatrz zbrojone,takie jak do czujnikow, bo widzialem ze te do wtryskow sa tez na zewnatrz uzbrojone jakims materialem, a takich nie moge nigdzie dostac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.