Skocz do zawartości

5hp30 łomot ze skrzyni


mttj

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Potwór naprawiony - reno zaparkowane, więc przesiadam się do BMW i będę nim jeździł zadając szyku na ulicach Krakowa :

http://oi43.tinypic.com/255j889.jpg

 

pospawane to co się pourywało z przodu i dodatkowo teraz można go gasić i zapalać :)

 

Tylko chyba się zepsuła skrzynia ?

Generalnie mam 2 błędy - silnik mi wchodzi w awaryjny tryb i chyba stracił moc bo do 100km/h idzie w 7 sekund

a druga sprawa to jak mi trakcja przyhamuje oba koła to się robi łomot w skrzyni biegów - to nie jest normalne ?

i mi w awaryjny wszedł czasem.... - co to może być - brak oleju ?

 

wczoraj próbowałem szybko i wolno tu mi się nie udało, film:

http://videobam.com/FYkwT

 

pali normalnie czyli jak się depta 35l/100 a powoli (70) w Krakowie (nocą) 9.5..11l/100 (chyba ze światłą zatrzymają na dłużej)

 

w ogóle pomarańczowe światełko DSC się świeci jak szalone i nie pozawala przyśpieszać?!!??!? (pacz film), chyba ze sucho i płasko jest!!!

 

co robić ? po skrzyni i kupować nowe auto ?

czy 5hp30 daje się ogarnąć sporo taniej niż 4hp20 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo przed chwilą znowu mi się to stało

miałem tryb M, ręcznie przerzucałem między 2 a 3

i po rzuceniu 3, obroty poszły do góry, trójka jakby nie weszła - coś się zaczęło ślizgać i 0.4sek potem błąd - brak oleju to jest ? czy jakieś sprzęgła się kończą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy sie wszyscy znacie na holowaniu, jak wilk na gwiazdach. :duh: Te auta moża holować tylko przy predkosci 500 km/h za myśliwcem Spitfire i maksymalna odległość to 150k km pod warunkiem ze przy okazji będziesz robił beczki, bo jak nie to tylko 100k km :cool2:

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy sie wszyscy znacie na holowaniu, jak wilk na gwiazdach. :duh: Te auta moża holować tylko przy predkosci 500 km/h za myśliwcem Spitfire i maksymalna odległość to 150k km pod warunkiem ze przy okazji będziesz robił beczki, bo jak nie to tylko 100k km :cool2:

Nie za Spitfirerem tylko za Messerschmitem i to na krótkim, sztywnym holu z otwartym szyberdachem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale was pogięło...

fancuzy te "tanie" nie przekraczają 270km/h a te bardzo drogie i 4x4 vmax to 430km/h, i trza do nich specjalnych francuskich opon.

one inaczej latają bokami niż niemieckie, aczkolwiek jest wyjątek - jest to praktycznie identycznie jak vw phaeton.

 

inaczej = zupełnie, ale to zupełnie inaczej i stylem jazdy się do nich mercedes cl/s zbliża bardziej niż bmw

 

 

w każdym razie skrzynia mi się popsuła i trochę się teraz sama naprawiła, i nie wiem co jest ?

 

generalnie o co chodzi- bo już odkryłem: czaaaaaasami (b. rzadko) jak depnę na maxa to się coś poślizgnie nawet na zapiętym biegu,

bez zmiany i się error pojawia (wykrył poślizg) i trza robić reset.

 

w zf 4hp20 miałem też podobnie tuż przed popsuciem prawie totalnym, tylko tam reakcja komputera była wolniejsza i był czas na zdjęcie nogi z gazu:

-ślizga się

-kontrokla na ddesce juz się świeci

-komp robi swoje tru tu tu i zaczyna mówić o błędzie

- jak zdejmę nogę z gazu zanim zacznie gadać bo błąd nie wskoczy i kontrolka na desce zniknie, jak to trwa ponad

1sek to wskakuje na stałe i potrzebne włącz/wyłącz auto

 

w Series7 mam jakieś 0.4 sekundy - czyli praktycznie jak tylko poczuje że ślizga to pozamiatane, ale czasami zdążę odjąć gazu

 

oleju braki się coś ślizga ? czy paproch wszedł w zawory i coś się nie domyka, nie otwiera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mogłeś holować 430km/h szybciej byś ją zaholował i może olej w tak krótkim czasie by się nie zagrzał.

 

Jak komp robi tu tu tu tu to deptaj gaz do końca i rób ślady na asfalcie na 5km wtedy skrzynia powinna dostać smarowania i się sama naprawi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej nie, odpuście z tymi francuzami! nie był holowany Bugatti Veyronem W18, ani C6 V6 ani Safrane Biturbo, tylko był holowany Roverem 75 l4 czy v6!!!! a R. było wtedy kupione przez BMW (ale wciąż brytyjskie)

 

powiedzcie mi tylko jedną sprawę jakie są objawy końca oleju w 5hp30 ?

 

i czy ślizganie (raz na 150km) po depnięciu do końca przy zapiętym biegu np trzecim to może być to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że ktoś za Ciebie sprawdzi stan oleju?

Ja obstawiam że w końcu na całe szczęście zakatowałeś skrzynie :mrgreen: I myślę że jak nie będzie Ci się opłacało remontować/wymieniać to każdy na forum będzie zadowolony+ będzie duży ubaw :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a nie próbowałeś tak jak powyżej radzą, sprawdzić stan oleju? wymieniałeś go w ogóle kiedyś? , sprawdzałeś jakie błędy są w skrzyni?

 

odezwij się jak sprawdzisz to wszystko.

Jak skrzynia będzie uwalona to remont za ok 6 tys lub sprawdzona używka za ok 2 tyś i po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oki jest już u mechanika - naprawia się

linka się zerwała od maski i nie można było jeździć - bo sobie płyn ze spryskiwaczy wypstrykałem

(a resztę wypstrykało auto samo na reflektory) - ale jaja w ASO to jest za 79pln+ vat !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.