Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam małą prośbę do znawców tematu. Poradźcie mi co z tym robić. Kiedyś dawno temu przy skanowaniu błędów DISem znalazłem zbyt niskie ciśnienie doładowania. Błąd nie był aktywny. Skasowałem, więcej nie powrócił. Ale z ciekawości bawiłem się DISem i znalazłem test przepływomierza. Puściłem. DIS na koniec powiedział, że jest problem w układzie EGR i żeby sprawdzić podciśnienie, konwerter, zawór. Podciśnienie sprawdziłem, konwerter wymieniłem, zawór wyczyszczony, otwiera się płynnie gdy wyssam z niego powietrze szprycą. Mało okopcony. EGR pracuje, na wolnych obrotach po zdjęciu rury widać jak otwiera się i zamyka. Auto jeździ normalnie, moc jest w całym zakresie obrotów, spalanie małe, nie wiem czy nie kopci, bo ma DPF, który wg DISa regerenuje się co ok 20 km (zawsze gdy spojrze to od ostatniej regeneracji jest ok 20 tys. m). Ciśnienie przed filtrem poniżej wartości maksymalnych, które podaje DIS. Żyć, nie umierać. Jedynym niedomaganiem jest jakiś dziwny rezonans, coś jakby buczy na wolnych i obrotach i przenosi się to na karoserię, w aucie jest przez to dość głośno. Tego szukam swoją drogą, nie przypuszczam by miało to związek z tym co mówi DIS.

 

I teraz pytanie - czy ten test przepływki DISem powinien przejść do końca? Jeśli tak, to co dalej powinienem sprawdzić? Za wszelkie rady z góry dziękuję.

 

Auto to E90 330d, 140 tys. prawdziwego przebiegu.

Opublikowano

Jeśli na wolnych obrotach mierzona masa powietrza oscyluje w granicach parametru zadanego ,tzn. Raz jest minimalnie większa raz minimalnie mniejsza (mowa o 5 do 15mg) to jest wszystko ok . Wejdź w funkcje serwisowe i wymuś adaptację przepływki ( reset).

Jeśli wartość zmierzona masy powietrza będzie odbiegała i utrzymywała się na nie właściwym poziomie (zbyt dużo- zbyt mało) oznacza to że że zawór sterujący podciśnieniem nie dziali poprawnie ,lub sam układ rurek podciśnieniowych jest nieszczelny. W ostateczności sama przepustnica spalin nie działa właściwie.

W pracy układu pewne odchyłki są dopuszczalne , po ich przekroczeniu , zapala się lampka "check" .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienia. Rozumiem, że sprawdzę te masy live w DISie - czy tak? Inpe mam jakąś starą i jeszcze nie ogarnąłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.