Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakiś rok temu, może trochę więcej, zrobiłem swap swojego seryjnego silnika 1.6 m43 na 1.8 m42. Przy zakładaniu dolotu napotkałem problem- puszka z filtrem powietrza od m42 jest większa niż od m43 i koliduje z seryjnymi uchwytami w moim aucie- musiałbym je ciąć, dorabiać nowe i spawać do budy nowe żeby wsadzić airbox od m42. Zamiast się z tym szarpać, bo już nie miałem na to siły, wsadziłem starą puszkę z filtrem od m43. Jeżdżę tak do tej pory i w sumie wszystko działa, ale zastanawiam się, jaki wpływ- i czy w ogóle, ma to, że silnik oddycha przez dolot z 1.6 m43 (na oko airbox od m42 ma 40% większą objętość, a sam filtr jest 2 razy większy). Jak to wpływa na osiągi? Myślę teraz, czy kupować puchę od m42 i kombinować z cięciem i spawaniem uchwytów, czy może pójść ścieżką znienawidzonych filtrów stożkowych i liczyć na szczęście że się uda złożyć z nich coś sensownego. Jakie jest wasze zdanie?

 

Pozdrawiam, Karol

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
nic nie rób , tu tylko chodzi o żywotność filtra powietrza, większy ma większą objętość i na dłużej starczy od wymiany do wymiany, a Tobie mocy napewno nie ubędzie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.