Skocz do zawartości

[E39] Z nawiewu nie daje ciepła


irongate

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zapewne było to już wałkowane, ale potrzebuje konkretnej informacji na temat poniższego błedu wykrytego w Carsofcie 6.1.4:

 

Single diagnosis AIRCO - Status ERROR !

Module Info: AIRCO

Version: Airco automatic

 

22 Auxiliary-fan relay

 

Nie działa wentylator i nie dmucha ciepłego powietrza pomimo ustawienia na najwyższe obroty oraz najwyższą temperatrę. Ciepło mam jak się rozpędzę do 100 km/h i coś tam nawieje do środka. Nawet "odszronienie" nic nie daje, słychać tylko jak klapy zmieniają ustawienie. Wyciągnąłem dzisiaj panel klimy i wyczyściłem z kurzu opornik i ten mały wiatraczek, był strasznie zasyfiony. Wyczytałem, żeby sprawdzić przekaźnik za schowkiem i "jeża" oraz wentylator czy wogóle buja. Nie wiem czy tylko to czy coś jeszcze? Czy jeśli kupować to czy zamienny jeż z Alledrogo będzie dobry czy kupić oryginalną używkę? Czy te przekaźniki są gdzieś dostępe oprócz serwisu BMW? Będę wdzięczny za pomoc.

 

Dodam też, że autko to BMW E39 525d Touring, 163KM, 03/2000, manual.

Edytowane przez irongate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zaworki od ogrzewania CI działają?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nr 19 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=64_1051&hg=64&fg=18 lub 11 w zależność i jak jest u Ciebie http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=64_0971&hg=64&fg=18 Po demontażu elektrozaworów, musisz sprawdzić czy Się nie zacinają, najlepiej wyczyścić i ocenić ich stan wizualny
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za podpowiedź, sprawdzę, ale Panowie mieli problem z ogrzewaniem u pasażera i u nich działał wentylator, u mnie natomiast mimo ustawienia temp. na 32 stopnie, daje ciepło, ale jak nawieje, gdy jadę 100km/h albo szybciej. U mnie przy włączeniu wentylatora na max. nic nie słychać, po prostu jakby went od dmuchawy umarł. Czytałem gdzieś, że przyczyną może być wypalony jeż, ale też przekaźnik pod schowkiem, tylko gdzie go dostać oprócz serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś, że przyczyną może być wypalony jeż, ale też przekaźnik pod schowkiem, tylko gdzie go dostać oprócz serwisu?

Na samej górze masz dyskretną reklamę 2 sklepów, tam dostaniesz niemalże wszystko co swojego auta. Ewentualnie alledrogo.pl decyzja należy do Ciebie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po długich próbach reanimacji, niestety musiałem kupić drugiego jeżyka. Po zamontowaniu i usunięciu błędów pojawił się nowy, tym razem o nazwie:

 

1 temperature control wheel right

 

Jak się domyślam, chodzi o jakiś czujnik temperatury znajdujący się w komorze wentylatora z prawej strony?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=64_0681&hg=64&fg=40

Pozycja 5

 

Generalnie wentylator nadal stoi i nie działa pomimo ustawienia max. lub nawiewu na szybę czołową, po prostu cisza.

Co najciekawsze, że jak się rozpędzę na ekspresowej do 100km/h to czuje jak ciepło wpada do samochodu, ale na postoju już nie jest tak kolorowo.

 

Bezpieczniki i przekaźniki w bagażniku i pod schowkiem w normie.

Z tego co się orientuję to jeszcze są jakieś pod filtrem kabinowym od pasażera?

Czy mógł się spalić went.? Czy aby go sprawdzić, to trzeba zdjąć całą dechę?

 

Proszę o pomoc, bo w takich warunkach nie idzie jeździć :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wentylatora trzeba górę deski zdjąć.

A nie lepiej odpiąć kostkę od jeża, i podać bezpośrednio na wentylator napięcie?

Jak nie ruszy, to masz winowajcę.

 

W sumie nie głupie. W ferworze walki nie pomyślałem :)

Sprawdzę i zamelduje o wynikach, ale oczywiście czekam na inne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.