Skocz do zawartości

BMW 530d nie odpala na ciepłym ALE TO NIE WSZYSTKO POMOCY


Sylwasxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na samym początku chciałbym się przedstawić jestem Sylwek z woj lubelskiego

Nieszczęsnym posiadaczem 530d z 2000 r jestem od kilku dni ... A taki się cieszyłem jak ją dopadłęm :D

 

Do rzeczy .

 

Mój problem polega na tym że auto nie chce odpalić na ciepłym silniku . Na zimnym silniku wszystko jest okej kluczyk start i gada. Jak odpalę autko na zimnym silniku chwile pochodzi oczywiśćie zeby go nie skrzywdzić wciskam gaz i bezproblemowo kręci się do 4600 rpm . Jedziemy dalej autko nagrzewa się i zaczyna kręcisz się tak do 3800 - 4200 rpm zależy jak go naleci i najczęsciej jak temperatura osiągne normę po chwili wyskakuję błąd układu wtryskowego . jedziemy dalej gasimy auto i już go nie zapalimy . Czasami jest tak że błąd nie wyskoczy bo auto nie osiągnie odpowiedniej temperatury ale i tak go nie odpalimy jak troche się zagrzeje . Rozrusznika mało nie urwie a auto nie gada :/ . i tu ciekawostka autko pięknie pali ale na popych :)

Jak go kupiłem nic takiego się nie działo jeździłem szczęśliwie kilka dni poza wyjątkiem jak spadało paliwo do rezerwy to też walił błąd układu wtryskowego ale myślałem że to ta pompka co przelewa paliwo w baku , tankowałem więcej i nie było problemu aż do momętu przejechania 100km w trasie zgasiłem i bardzo ciężko zapalił kolejny raz coraz ciężej i ciężej i teraz szkoda kręcić tylko na popych :D albo czekać aż wystygnie . Byłem na kompie nic ciekawego nie pokazało wyskoczył czujnik na listwie ale czy on tak szybko możę paść i czy możę być powodem nie palenia na ciepłym ??

 

Fiuuu długo napisałem ale dwa dni już siedze i czytam i nic sensownego nie mogę wymyśleć pomocy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde własnie nie wiem sam bo wymieniać na pałe to nie sztuka a żaden specjalista z moich okolic nie jest w stanie określić :/

A takie pytanie z mojej strony czy ten czujnik w listwie wtryskowej może powodować własnie nie palenie na ciepłym silniku czy tylko wali błąd eainspritzelange ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przyczyn w takim problemie jest troche więcej,ja podpowiem ci ze swojego przykładu. Sprawdż pompke progową czy jak jest rozgrzany i nie pali--tzn jak podaje paliwo,czy bziuczy. Miałem tak u siebie,że paliła na zimnym,po rozgrzaniu kicha,wymieniłem i z głowy.Jednak w póżniejszym czasie pojawił się problem z takimi samymi objawami jednak skończyło się na regeneracji wtryskiwacza drugiego cylindra--na popych nie próbowałem bo mam ASB więc nie nada :mrgreen: .

Z tym czujnikiem na listwie to wątpie,jeżeli coś w tym kierunku to prędzej wiązka na listwie( jak się nagrzeje silnik to i wiązka też która może nie łączyć--ale też wątpie) Wystarczy że jeden wrysk przelewa paliwo i o odpaleniu trzeba zapomnieć. Ja proponuje zajrzeć do pompki progowej,a póżniej zdjąć węzyki kolejno na wtryskiwaczach i będziesz widział jak z którego przelewa się paliwo--Powinno tego paliwa praktycznie nie być w momencie kręcenia rozrusznikiem(malutko).Jeżeli będzie to znaczna ilość( kieliszek) tzn że ten konkretny wtrysk padł i sprawa jasna. POzdr i powodzenia. :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tez bym Ci proponowal zrobic test przelewowy wtryskiwaczy. Tez mialem problem z odpalaniem na cieplo i juz zabieralem sie do wymiany czujnika polozenia walu korbowego ale podpiecie pod inpe, pokazal niewlasciwa ilosc wtryskiwanego paliwa, potem szybki test przelewowy i szybko wyszlo ze 3 wtryskiwacz leje. 400PLN regeneracja przy okazji wymiana swiec zarowych i wszystko smiga, tyle ze teraz wyglada na uszkodzony przeplywomierz ale to inna historia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak czujnik położenia wału korbowego wymontowałem i zmierzyłem rezystancje na zimnym i potem go dość mocno podgrzałem i wydaje się okej cały czas działa , wymieniłem pompkę w baku , sprwdziłem pompę progową daje tak jak powinna , paliwo z filtra już wypływa bez powietrza była nieszczelność na wężu od filtra do pompy CR zrobione , wymieniłem zaworek który reguluję ciśnienie ten za filtrem , wymieniłem czujnik ciśnienia w listwie cr , zmieniłęm filtr paliwa a moja kochana bunia dalej ma mnie w dup*** , czyli na zimnym jest okej na ciepły nie chce zapalić :/ i jak się rozgrzeje wyskakuję błąd eainspritzenlagen ale ciekawostką jest to że jeśli cały czas deptam do spodu po 5000 rpm to błąd nie wyskakuję a wystarczy żę jadę 50 na trójcę i chce przyśpieszyć od razu wywala błąd już nie wiem czego ma się czepić ... Jutro zamierzam zrobić test przelewowy wtryskiwaczy i takie mam pytanie na biegu jałowym ile mililitrów powinien wypompować sprawny wtryskiwacz w ciągu jednej minuty ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj test przlewowy wtryskiwaczy i wyszedł następująco :

Trzy wtryski miały 25 ml 23 ml i 27ml

Kolejne trzy 38 ml 40 ml i około 43 ml

Nadmienię tylko że poprzedni właściciel 3 wtryski zregenerował więc chyba widać które

Czas testu to 5 minut na wolnych obrotach

Więc wydaje mi się że nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem czujnik w pompie cr i teraz jak pokręce z 5 s to odpala a wcześniej wogóle nie odpalał tylko ze jak troche pojeżdze to wskakuje błąd układu wtryskowego . Jak kręciłem tylko rozrusznikiem to w wężykach po 8 - 10 sekundach prawie nic się nie pojawiło może ze 5 milimetrów w wężyku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy powiem tak 3 troche mniej 3 troche więcej bo poprzedni właściciel wymieniał 3 wtryski czy regenerował już nie wiem dokładnie . Chodzi o to że nie mam gdzie wpiąć w kompa jakbym miał kompa to może i bym sobie poradził ale u nas same nieudaczniki które tylko umią kasować błędy ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.