Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Choć mój Tadek jest obecnie w dobrym humorze to jednak ciekawi mnie temat zmiany silnika na 525i, lub nawet na jeszcze silniejszy (mooooże w dalekiej przyszłości ) Jakie są koszty takiej operacji i czy to w ogóle się opłaca? Brakuje mi mocy w TDSie (na wiosnę wymienię końcówki wtrysków-może będzie poprawa). Na autostradzie moje auto nie budzi obecnie respektu, a 143 konie powinno śmigać bez problemu te 170 180 chyba nie? Poprzednia e46 320d latała w porównaniu z tym czołgiem, a to przecież raptem 7 koni różnicy. Starsza konstrukcja i cięższe auto, ale mimo wszystko powinno to jechać lepij... Wracam do pytania... Pozdrawiam.
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Jeżeli oczekujesz F1 od starego TDSa to wymagasz dużo... ale TDS czy w manualu czy w automacie powinien jechać przynajmniej te 200km/h. Jeżeli chcesz zyskać większą dynamikę to raczej sprzedaj swoje auto i kup tego 525i lub 540i. Zmiana silnika na benzynowy mija się z celem bo musisz wymienić bardzo dużo części: silnik kompletny, skrzynia biegów, całąą wiązke elektryczną, komputery, dyfer, licznik, zbiornik paliwa, pompkę paliwa w baku i wiele wiele innych. A jak wiadomo to wszystko kosztuje i nie zawsze swap wychodzi tak że wszystko działa jak trzeba. Zastanów się czy naprawdę Ci się to opłaca i czy nie lepiej sprzedać TDSa i kupić coś znacznie mocniejszego
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Sęk w tym że dużo w niego włożyłem, ma oryginalny lakier i nie ma rdzy... będę go dopieszczał w takim razie, bo rozumiem, że to koszty z kategorii 10 tys....
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

Operacja ekonomicznie nieuzasadniona... Policz :

 

- silnik z elektryką, ECU

- kompletna wiązka elektryczna z 525iT, zegary (jeśli masz OBC IV to również do zmiany na 055)

- chłodnice

- skrzynia biegów

- wał napędowy

- tylna belka z dyfrem i półosiami + poduszki dyfra (są inne niż w 518 / 520 / 525td(s))

- zbiornik paliwa z kompletnym osprzętem

- układ paliwowy

- węże, rurki, spinki, klipsy...

- robocizna...

 

Moja rada dla Ciebie drumpit : ZOSTAW "Królową Klekotynę" w spokoju, dopieszczaj.... A nadmiar gotówki odkładaj na poliftowe e34 Touring z M50B25TU albo M60 pod maską.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Włóż chip, załóż MBC, dołóż większy IC i uwolnij wydech. Zdziwisz się co TDS potrafi zrobić na drodze!

 

PS. Aha, na początek zacznij od prawidłowej dawki, kąta wtrysku, sprawnej pompy wtryskowej, turbiny i całej reszty!

http://s10.postimg.org/3yu3kileh/Edytowane_zdj_cia.jpg


Lamere - 525tdsA

Opublikowano
Dziękuję za mądre sugestie. Co do kąta wtrysku to raczej ufam swojemu mechanikowi. Warsztat w Długiej Goślinie. Co by nie mówić-naprawiają tam beemki od wielu lat. Moje dwie poprzednie też tam robiłem i nigdy się nie zawiodłem. Pompa była uszczelniona i auto odpala bez problemu na zimnym i ciepłym. Teraz uruchamiam ją raz na 2, 3 tygodnie i też pali od kopa. Najpierw może zrobię wtryski. Chciałbym mieć arcysprawnego tdsa w oryginale. 143 konie powinny dawać radę. Boję się, że tuningi, przeróbki i chipy skrócą życie pompce i silnikowi. Jestem tu raczej konserwatystą...
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Biorąc pod uwagę ceny e34 i głupotę ludzką to taki swap da się przeprowadzić w naprawdę przyzwoitych cenach. ostatnio kupiłem e34 2.0 vanos 1995, sprowadzony ze szwecji od pierwszego własciciela w polsce. minus to uszczelka pod głowicą ale za to komplet kluczy i nie podarte fotele. Gość sprzedał ją za 950zł więcej nie chciał. więc swap wychodzi praktycznie za darmo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.