Skocz do zawartości

[E36 M42 1.6] Jak sprawdzić katalizator?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy forumowicze niedawno wymieniałem wydech i katalizator w mojej pełnoletniej już beni zamieniłem na tłumik środkowy. Czytałem gdzieś na forum, że można taki stary kat spieniężyć tylko pytanie jak sprawdzić czy on jest jeszcze w stanie do sprzedaży, bo nie chciałbym nikogo zrobić w balona? Zamieszczam zdjęcia, które zrobiłem przy okazji wymiany. Być może one Wam coś powiedzą o stanie tego katalizatora.

http://images61.fotosik.pl/500/71211113b28211a2m.jpg

http://images64.fotosik.pl/502/c1e84ea6c38d6687m.jpg

http://images63.fotosik.pl/501/683efbb834c3cca5m.jpg

Opublikowano
Pierwsze co potrzęś nim i posłuchaj czy nie lata w środku nic. Jak nic nie słychać to już dobrze :). Obetnij rury przed i za katem i daj go pod światło jak widać na przelot (przez tj. siatkę) to nic jak szukać skupu. Jaka cena z kat od bmw nie wiem a z chęcią się dowiem :). Jak autko po wycięciu kata (dźwięk/moc)?
Opublikowano
Dziękuję za podpowiedź. Dam znać jak już obetnę te rury no i wrzucę może jeszcze zdjęcia jak to wygląda (tak dla potomnych). W środku na pewno nic nie lata bo to już sprawdzałem. Co do dźwięku..jest lepiej niż było, tzn. nie czuję się jakbym jechał traktorem, bo katalizator ma z przodu dziurę a do tego podczas wymiany wydechu okazało się, że ten element, który przykręcasz do kolektora jest pęknięty. Wymieniając cały wydech pozbyłem się dwóch miejsc, którymi uciekały spaliny, tym samym pozbyłem się nieprzyjemnej woni spalin wewnątrz auta i dodatkowego hałasu. Moc również wzrosła, bo wcześniej jak mu depnąłem, to się w ogóle nie zbierał, tak jakby łapał lewe powietrze, a teraz wróciło do normy. Dodam, że nie wycinałem kata ze względu na przyrost mocy czy ryczenie pod maską, chodziło po prostu o wyeliminowanie usterki. Zamiast kata wstawiłem tłumik środkowy, jednak dźwięk już nie jest taki sam jak w oryginale. Czy jest lepszy/gorszy ciężko mi powiedzieć.
Opublikowano
Mam podobny problem dla tego pytam. Osłona katalizatora przerdzewiała na spawach i lata robiąc przy okazji kilka dziurek oraz wiejski hałas co jest mi kompletnie nie na rękę. Nie wiem czy gra jest warta świeczki tzn. naprawa tego czy lepiej zainwestować w strumienicę i mieć kłopot z głowy na dłuższy czas i ten temat już odhaczyć :D
Opublikowano
Ja próbowałem naprawić te dziury różnymi pastami do uszczelniania wydechu, ale za każdym razem (prędzej czy później) te pasty się wykruszały. Obudowa katalizatora zdaje się być aluminiowa, a wiadomo jak to z amelinium- tego nie pomalujesz :D no i ze spawaniem problem. Gdyby to był w miejscu, gdzie jest stal to nie ma problemu, bo odpalasz zwykłą spawarkę i sobie elektrodą zakleisz. Tak więc chyba najlepiej pozbyć się kata i wstawić coś nowego. Wiadomo, że decyduje zasobność portfela, bo nowy kat też można wsadzić, ale to kosztuje. Z drugiej strony, problemy mogą być przy przeglądzie. Jak będę po przeglądzie, to będę mógł powiedzieć coś więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.