Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panów. Pacjent to e36 318i rocznik 1992 silnik M40 z gazem sekwencyjnym. Sprawa ma się tak.

 

Odpalam zimny motor, kręci jakieś 3 sekundy po czym odpala (ale akurat to to będzie raczej wina aku, bo dość wolno kręci). To nie problem. Jadę rozpędzam się a auto nie idzie do przodu jak powinno. Wciskam gaz opór to się muli ale jedzie tak jakby z przerwami. Jedzie przystaje znów jedzie. dam gaz do połowy idze w miarę normalnie ale nadal czuć te przystawanie. Mowa oczywiście o benzynie. Na gazie nie mam jak sprawdzić, bo gaz przerzuca mi automatycznie a jak przeżuci problem ustępuje, bo temperatura jest już wystarczająca. Silnik pracuje równo i cicho. Wałek nie jest raczej wyruchany, bo na benzynie kręci na ciepłym do samego odcięcia nawet na 3 biegu. Gdy sie zagrzeje idzie jak M43 mojego kolegi w czystej benzynie. Natomiast na gazie na ciepłym motorze jest odczuwalne lekkie poszarpywanie. Tzn. Około 2300rpm przystaje po czym znów idzie, następnie przy około 3500 znów ma miejsce ta sama sytuacja i znów idzie aż do 5000 po czym przystaje całkowicie i do odcinki idzie jak muł. Za to na benzynie na ciepłym nic takiego nie ma miejsca.

Podpiąłem auto pod INPĘ i pokazała błąd 201- lambda integrator regulator stop. Co to? Po skasowaniu i przejażdżce błąd nie powrócił.

Mam też kilka fotek z odczytów INPY na pracującym silniku, może to wam rozjaśni co się dzieje z moim silnikiem. Dodam tylko, że silnik pracuje cicho a szklanki nie stukaja. Stuknie se tylko kilka razy gdy jest zimny po czym ucicha.

Wyżej wspomniane odczyty. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Michał.

http://images64.fotosik.pl/494/d6327da2d989af6em.jpghttp://images64.fotosik.pl/494/848c56fb96f7700am.jpghttp://images65.fotosik.pl/493/42c2823965bea29em.jpghttp://images62.fotosik.pl/494/35e689edd00996d5m.jpghttp://images65.fotosik.pl/493/1f0eea4910748854m.jpghttp://images64.fotosik.pl/494/7e20ae02849fbf72m.jpg

Opublikowano
Mam to samo w moim m43b19 jak odpalam na zimnym mam problem z ruszaniem... ma troche mula i musze dodac wiecej gazu i powoli ze sprzegla puszcac i jak przejade okolo 50 m wszystko wraca do normy. Przewody i świece mam nowe także problem raczej w nich nie leży
Opublikowano
Ja mam coś takiego, że na zimnym gdy zamykam bramę od posesji to obroty nie są równe i na benzynie między 2000 - 3000 obrotów dławi się, szarpie i ma takie jakby przerwy w przyśpieszaniu, jak dojdzie do końca niebieskiego pola to przechodzi na gaz i już jest lepiej, ale dalej szarpie co prawda minimalnie, ale jest o prawie nie wyczuwalne. Jak się auto rozgrzeje, to czuć, że autem trzepie trochę (widać najbardziej po gałce zmiany biegów na luzie, no i po silniku), ale tak się dzieje na benzynie - na gazie tego nie czuć, ale pewnie dlatego, że mam wyższe obroty :/ Auto ma również ogromne spalanie, na PB jeżdżę codziennie ok. 4 km i przez 10 - 11 dni spali mi 10 litrów benzyny przy odpalaniu 2 x na dzień... gazu wychodzi, że pali ok. 16 - 17 litrów (poprzednio źle liczyłem, bo nie odejmowałem kilometrów, których przemierzałem na benzynie). W aucie zmieniałem sondę 2 x i jedna była na bank sprawna, bo wyciągnięta ze sprawnego auta, świece na NGK i gumę przepływomierza i to nic nie dało, cały czas to samo.
Opublikowano
Byłem przed chwilą na komputerze i miałem ten sam błąd: sonda lambda poza poziomem regulacji... czujnik temperatury okej, poza tym żadnych błędów, a silnik żłopie, muli, chodzi nierówno i nic się nie zmieniło. Dolot szczelny. Dodam, że jak wyłączę silnik, to jest taki charakterystyczny syk.
Opublikowano
Teraz przejechałem 13 kilometrów na samej benzynie i wskazówka z pozycji 15 litrów jest przy rezerwie prawie... auto lepiej chodzi na benzynie (na ciepłym).
Opublikowano
A było grzebane przy rozrządzie? Jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu jest przestawiony to będzie palił dużo i nie będzie też równo chodził... I sprawdź szczelność uładu od węża przepływomierza po kolektor ssący :) Ja dzisiaj jadę chyba na porządny komputer i okaże się :) Ponoć m43 m44 są bardzo podatne na nieszczelności..
Opublikowano
Z tego co wyczytałem kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia ECU w np w m40 i m43 dzięki czemuś takiemu jak " motronic "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.