Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, jak w temacie planuje zalozenie alarmu własnoręcznie, gdyż jak sam zrobie to wiem co i jak zrobione, pochowane.

A nieraz zdarzylo mi sie widziec auta z alarmem od mechanikow, gdzie wszystko bylo na wirzchu po zdjeciu najprostszego plastiku.

 

Do rzeczy, mam akurat alarm ze sterowaniem/ załączaniem z pilota org. (bez dodatkowego pilota).

Przez ryglowanie drzwi z centralnego zamka, sygnał plus i minus przy ryglowaniu/ rozlyglowaniu.

 

 

Gdzie mogę go szukać? CAS? KGM? KBM?

Jak szukać pinu odpowiedzialnego za to?

Auto E90 320d 2005r

Czy może w tym aucie tylko Alarm CAN?

 

Wiem, że zaraz będzie, że forum czytają też panowie którzy będą chcieli ominąć takie zabezpieczenia typu alarm, odcięcie itp.

Ale, nie oszukujmy się Oni to już od dawna dobrze wiedzą, gdzie co i jak.

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Opublikowano

ok, wiem nadal zastanawiam się na kupnem CANa a tego zostawienia do innego auta, tylko że CAN jest trochę bardziej przewidywalny przy podłaczeniu według mnie w stosunku do zwykłego alarmu "prądowego".

CAN jest dużo łatwiejszy do podłączenia to fakt, dlatego się zastanawiam

 

Ale czy w ogóle da się podłączyć w tym aucie zwykły alarm? tj. czy są odpwiednie sygnały, masa/plus na centralce, sterowanie kierunkami, krańcówki?

Bo w niektórych nowszych autach wiem, że sygnały nie są sterowane "prądowo" tylko impulsowo.

 

I ewentualnie jakie alarmy polecacie?

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki już zamontowałem alarm dostałem instrukcję ale podłączyłem trochę inaczej, w innych miejscach, bo wiadomo, że to co w instrukcji to wie też złodziej;]

 

dzięki za informację

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Opublikowano

gdzie umieściłeś diodę?

 

moglbys napisa na priv gdzie schowałeś centralke alarmu i czy zrobiłeś odcinke i jak.

 

Bo ja też montuję alarm i widze że najwiekszy problem to właśnie taka logistyka gdzie co upchać itp itd...

Opublikowano

Niestety po akcji z kradzieżą stałem się bardzo podejrzliwy i nie powiem Ci gdzie mam umieszczony ale po zdjęciu wszystkich rzeczy typu licznik, radio klimatronic, wyswietlacz Navi osłonki nad nogami itp. itd. jest moim zdaniem jak na tego typu auto dość miejsca na schowanie alarmu, a jak zdejmiesz dodatkowo cały kokpit, co nieco więcej zajmuje, ale daje większe możliwości to miejsce na prawdę jest, porównując do np (Audi A4 B8 w którym też zakładałem).

Tu masz link do BMW seri 1 który na szybko znalazłem ale jest w miare podobnie, ogólnie daje się radę bez instrukcji dojśc co gdzie i jak.

viewtopic.php?f=161&t=217466

 

Można także zrobić myk, i alarm ukryć gdzieś pod maską, w sterowniku silnika po prawej stronie w osłonie plastikowej lubi pod inną osłoną plastikową która trzeba zdjąć a o której nie pomyślałbyś, że może być alarm, typu skrzynka przekaźników itp.

a do wnętrza pojazdu pociągnąć tylko czujki ruchu i ewentualnie diodę, którą nie każdy montuje ze względu na to, że można dojść po kablu.

Z jednej strony można dojść z drugiej złodziej widzi, że jest zabezpieczone z daleka i woli wybrać takie bez zabezpieczeń, i złodzieje są mądrzy jeśli będzie miał czas dojść po kablu do zabezpieczenia to i bez diody dojdzie, ważne żeby nie montować jej w tym samym miejscu zaraz obok alarmu.

a kable izolować izolacją parcianą tj.materiałową jak oryginalnie a nie zwykła, co sprawia, że nie rzucają się one na pierwszy rzut oka.

 

Jesli chodzi o to co można odciąć to polecam parę obwodów, alarm i na kablu który przecina dodatkowe przekaźniki które przerywają obwody, lub dodatkowe odcięcia typu swich, pstryczek, immobilizer.

Alarm polecam jednak CAN z dodatkowym pilotem i sterowaniem centralnym zamkiem, bo:

jesli złodziej zdoła skopiować klucz, lub już go ma bo np. Pan od którego kupiłeś auto skopiował go i za pół roku sobie ukradnie, to wtedy alarm CAN z oryginalnym kluczem nic nie daje bo gość wsiada do auta jak do siebie,

tak jest to dodatkowy pilot ale i zabezpieczenie, a z tego pilota można od razu rozbrajając i uzbrajając sterować zamkiem, czyli jednym pilotek zamykasz otwierasz i uzbrajasz auto drugim odpalasz.

 

Odciąć można to co jak sam mówiłeś podają w instrukcji SEO lub standardowo:

wystarczy szukać kabelka idącego od sterownika silnika do wtryskiwaczy czujnika obrotów wału, jakiegoś przekaźnika, w automatach nawet czujnik wciśniecia hamulca potrzebny do odpalenia, rozrusznik, odcięcie dopływu paliwa, immo,

Ja sciągnołem sobie książke BMW 5 Series (E60, E61) Repair Manual: 2004-2010, ale jak się okazało jest też

BMW 3 Series (E90, E91, E92, E93) Service Manual: 2006-2010 jako, że są bardzo podobne,

viewtopic.php?f=15&t=68496&start=75

 

Mozna założyć jeszcze inne dodatkowe zabezpieczenia typu:

Zeder i parkować na skręconych kołach, żeby nawet lawetą nie wzieli;]

blokada koła zamachowego

dodatkowy immo

blokada hamulców które pozostają zaciśnięte do odblokowania

blokada skrzyni biegów

blokady na kierownice pedały, ale jest to bardzo nie popularne z racji tego, każdorazowego zakładania i zdejmowania.

 

Moim skromnym zdaniem Pan złodziej to bardzo mądry człowiek, i doskonale zna się na swoim fachu i jak bardzo chce ukraść dane auto to z każdym zabezpieczeniem sobie poradzi, kwestia tylko ile mu to zajmie, ile będzie miał czasu, czy będzie na to przygotowany i czy nie bardziej opłaca mu sie znaleźć podobne bez zabezpieczeń, łatwiejsze i bezpieczniejsze do ukradzenia.

 

 

 

 

Mam pytanie, jeszcze odnośnie czujnika otwarcia drzwi kierowy, bo obecnie jest uszkodzony, tj. auto nie reaguje na otwarcie tych drzwi, nie wyświetla nie, włącza podświetlenia w momencie otwarcia.

z tego co doszedłem to jest on w zamku, ale jaką głupota jeśli tak było przez BMW zrobienie tego w zamku, bo jak się domyślam złodzieje uszkadzając zamek, uszkodzili czujnik, wcześniej chodził lux, i otwierając auto alarm oryginalny BMW nie zadziałał, no chyba że czujka wyczuła ruch ale jeśli nawet to po chwili, a jeśli wierzyć filmiką z YT o kradzieży naszych aut w 90 s.

 

Do tego czasu powył chwile, skopiowali klucz i juz rozbroili alarm dodatkowym kluczem, zanim ktoś zdąży wstać/ obudzić się zobaczyć gdzie wyje, czy jego auto, już nie wył więcej i dziękuje...

Ogólnie uważam, że oryginalne zabezpieczenia nie są nic warte i lepiej przy zakupie nowego założyć dobry alarm i parę odcięć w firmie za 2 tys zł, jeśli sie na tym nie znasz osobiście, niż dawać 5 tys za oryginał, który nic nie daje bo po dwóch tyg od wypuszczenia auta już wiedzą jak go rozbroić..

Więc do póki nie zrobię tego zamka i czujnika drzwi nie poruszam się autem.

 

Jak patrzyłem na wkładki zamka to dziwnym trafem na allegro nie ma ani jednej, co więcej ciężko tam znaleźć jakąkolwiek wkładkę zamka kierowcy, ciekawe dlaczego;]

Myślałem o jakiejś nieoryginalnej wkładce zamka mocniejszej, wytrzymalszej, lub zamku na kartę bez mechanicznej możliwości otwarcia tj, mam kartę czy pastylkę którą przykładam do drzwi aby je otworzyć i działa ale:

 

Nieoryginalnych do e90 nie mogłem znaleźć, albo słabo szukam, pod złymi hasłami.

Druga opcja z kartą fajna i do zrobienia jak się pomyśli, ale mechaniczny zamek ma służyć do otwarcia auta chyba nawet jak się rozładuje aku do zera a tak nie mam możliwości wejścia do niego, no i skoro ten czujnik otwarcia jest w zamku to i tak muszę zainstalować ten zamek, wiec d...a:]

Wcześniej myślałem, że skoro nie ma krańcówki, to może jest jakiś magnes/elektromagnes który widzi czy drzwi zamknięte, lub inny czujnik, a ten połączony z zamkiem niestety mnie zawiódł;/

Sprzedam/zamienię listwy czarne mat e90

Kupię listwy e90 chromowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.