Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Do tej pory wszystko działało jak ta lala (tj. INPA, NCS itd) dopóki nie miałem przyjemności gmerać w e90 2010. Otóż niby wszystko sczytywało NCSem ale jak chciałem coś zakodować to wyskakiwał błąd. Po odczycie w sterowniku niby były te dane co się nie mogły zakodować. Więc postanowiłem zaktualizować pakiet tj INPA(najnowsza z pakietem BMW tools 2.12), NCS(4.0.1, Ediabas 7.3.0) i Sp Daten (50.2). Po tej operacji miałem w INPa obie białe kropki tj battery i zapłon. Okazało się że to wina przestawionego portu COM w menedżerze. Naprawione. Następnie szukając silnika (nic innego nie próbowałem z braku czasu) wyskakuje mi taki błąd: http://a.imageshack.us/img64/5224/dd71.jpg. Co gorsze nie mogę teraz nawet działać z NCS bo wyskakuje przedziwny błąd: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e51514e4a852357.html .Proszę o pomoc. :mad2:

 

Na zagranicznym forum znalazłem wpis, że wraz z nową wersją pakietu BMW standard tools warto a nawet powinno się zainstalować nowszą wersję sterownika FTDI (stara z 2007 r. została zastąpiona wersją z 2013). Nie mam jednak obecnie możliwości sprawdzenia czegokolwiek czy działa. Nie wiem jak były ustawione wcześniej przed updatem Latency timer na COM1. Obecnie mam na 1.

Opublikowano

W sumie nie wiem czy aktualizowałeś sterowniki do obsługi portu USB->Serial. Na wszelki wypadek podaję linka do aktualnych http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Co do ustawień to u mnie jest:

Ustawienia portu

Liczba bitów na sek. -- 9600

Bity danych -- 8

Parzystość -- brak

Bity stopu -- 1

Sterowanie przepływem -- brak

Zaawansowane

Wielkość transferów USB

Odbioru -- 4096

Transmisji -- 4096

--------------------------------

Opcje BM

Czas opóźnienia -- 16

--------------------------------

Timeouty

Minimalny zapisu -- 0

Minimalny odczytu -- 0

--------------------------------

Opcje

Serial Enumerator -- x

pozostałe pola puste.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

A jakie ustawienia wybrałeś przy instalacji BST 2.12 ?

Przy silniku N47 w inpie brakuje Ci plików do niego.

Skopiuj wszystkie pliki z spdaten\ecu do ediabas\ecu.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Opublikowano

Jak już wspomniałem zainstalowałem najnowsze sterowniki, czas opóźnienia (latency timer) zgodnie z zaleceniami z poradników mam ustawione na 1, tak samo jak port COM na 1.

 

http://i236.photobucket.com/albums/ff29/808AWD325xi/devmgr4_zps39244b19.jpg

http://i236.photobucket.com/albums/ff29/808AWD325xi/devmgr5_zpsc152d447.jpg

 

Podczas instalacji BST 2.12 odznaczyłem to w kółku.

 

http://i236.photobucket.com/albums/ff29/808AWD325xi/bmwtool3_zps3b535b1a.jpg

 

Po zainstalowaniu wszystkiego skopiowałem i tak INPA z obsługą serii F(katalog C:/EC_APPS/INPA oraz katalog C:/EDIABAS).

Niestety nie mam aktualnie możliwości przetestowania czy wszystko trybi bo nie mam już BMW. We wtorek będę miał na stole E70 2007 3.0d i zobaczymy co i jak.

Opublikowano

Podczas instalacji BST "usb to serial adapter" nie ma być zaznaczone.

Latency ustaw na 1 i wybierz COM1. Powinno działać wtedy bez problemu.

NCS, INPA, WINKFP, ESYS, ISTA nie są mi obce.

Retrofity, kodowanie i programowanie to moja codzienność.

Masz problem to dzwoń. TEL: 502-372-555

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.