Skocz do zawartości

Automatyczna skrzynia biegów 740i e38 lekkie szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Skrzynia w mojej bmw e38 740i bardzo delikatnie szarpie (może nie tyle szarpie) co tak przeciąga delikatnie proces zmiany biegu, po prostu czuć kiedy zmieniany jest bieg. Najbardziej odczuwalne jest to przy delikatnej, wolnej jeździe. Moje pytanie brzmi czy skrzynia w 19 letnim samochodzie ma prawo tak pracować i bezstresowo mogę jeździć sobie dalej czy mam już się powoli przygotowywać na wydatek rzędu 5tys. na naprawę skrzyni? A i dodam jeszcze że przy przełączaniu z D na R i odwrotnie czasami słychać puknięcie gdzieś z tyłu samochodu.

Opublikowano
Jeżeli są to tylko delikatne to wydaje mi się sprawdzić najpierw poduszki na skrzyni, gumowe łączniki wału, podporę wału bo to ma duży wpływ na puknięcia na zmianie z D na R i odwrotnie. Delikatne przeciągnięcia na biegach mam i ja od dłuższego czasu na zimnym silniku ale u mnie jest to spowodowane tym że mam uszkodzony konwerter czy coś w tym stylu.
Opublikowano
A olej w skrzyni zmieniałeś? Gdyby padał Ci konwerter to skrzynia wpadałaby Ci często i gęsto w tryb serwisowy, przynajmniej tak miałem w 525tds.

Szczerze mówiąc to boję się zmieniać olej bo tyle się już naczytałem o padających skrzyniach po zmianie oleju że wolałbym nie ryzykować.

Najbardziej zależy mi tym żeby dowidzieć się czy ta skrzynia jest naprawdę tak "delikatna" że przy takich lekkich objawach zużycia i prawidłowym użytkowaniu z mojej strony może po prostu paść z dnia na dzień?

Dużo wyjeżdżam za granicę i boję się żeby samochód nie musiał kiedyś wrócić na lawecie.

Opublikowano
Ja swoja kopiłem już z takimi objawami jak ty podajesz, wymieniłem olej (co się okazało nie był zmieniany od nowości ) i była spora poprawa ale dalej czuć to przeciąganie szczególnie miedzy 2 a 3. Jak na razie zrobiłem 10tys wcale jej nie oszczędzając i nic złego sie nie dzieje. Moje zdanie jest takie wymień olej razem z filtrem zobacz co się będzie działo ale pamiętaj zeby nalać dobry olej bo było chyba 5 rodzai
Opublikowano

Według mnie to tak właśnie działa ta skrzynia i nie ma co się martwić. Mam podobnie od zakupu i nic niepokojącego się nie działo, a zrobilem tym autem juz prawie 80k km.

Pamietaj że to konstrukcja sprzed dobrych 25lat, wiec do doskonalosci dzisiejszych automatow jej daleko ;)

 

Wymiana oleju napewno dobrze jej zrobi :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Trochę mnie uspokoiliście ;) W takim razie wymienie ten olej i sprawdzę podzespoły tylnego zawieszenia oraz podporę wału nawet jeśli coś tam jest uszkodzone naprawa nie będzie droga. Najbardziej bałem się o skrzynię...
Opublikowano
Byłem wczoraj u mechanika (naprawdę dobrego znawcy BMW) wyszło że mam uszkodzone elektorzawór 1-ego, 2-ego i 3-ego biegu oraz bodajże separator (chyba). Powiedział że skrzynia jest nieopłacalna do naprawy bo trzeba by było wymienić całą płytę sterującą ;( Dlatego lepiej kupić drugą. Ja postanowiłem kupić sobie jakiegoś anglika i poprzekładać co lepsze. Ogólnie piszę to żeby przestrzec wszystkich którzy planują kupić bmw w automacie, jeżeli skrzynia nie pracuje idealnie to lepiej dać sobie spokój (chyba że jest naprawdę dobra cena) pozdrawiam.
Opublikowano
kolego wymień najpierw olej komputer może pokazać taki błąd jeśli zawór jest również zabrudzony i się przycina po wymianie oleju objawy mogą ustąpić. wymiana oleju to koszt około 500zl z filtrem i uszczelka pod miskę, a nie 3 tys jak remont skrzyni zawsze warto spróbować
Opublikowano

Walnięcie na D i R to nie tylko luz na łączniku gumowym czy poduszkach skrzyni ale także na taśmie w środku skrzyni zaciskającej dany kosz z biegami.

Jak można bać się wymienić olej? Nie rozumiem takiego podejścia. Automatyczna skrzynia biegów jest 100razy bardziej skomplikowanym urządzeniem niż silnik, a jednak w silniku ludzie pilnują wymian. Większość skrzyń nie psułoby się gdyby olej był zmieniany na czas. Olej hydrauliczny traci swoje właściwości jak każdy inny i trzeba go wymieniać.

Połowa samochodów która przyjeżdża na naprawę skrzyń do naszego warsztatu miała szlam nie olej który przyczyniał się w bardzo dużym stopniu do zepsucia sterowników, zatarcia pomp itd.

Wymiana oleju i filtra w skrzyni to podstawa w takich starych samochodach, bo skrzynia pracuje non stop a filtr nie wyłapie wszystkich opiłków po 300tyś jak i również magnez.

Mam gdzieś zdjęcie miski olejowej w skrzyni po 350tyś bez wymiany, ze szlamu i opiłków mogliśmy lepić kulki jak ze śniegu i się nimi rzucać, jak znajde to wrzucę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.