Skocz do zawartości

BMW X3 F25 XDrive 2.0D akumulator


Przemkos34

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czym mogę podtrzymać napięcie? prostownikiem? po kablach z innego auta?

Prostownikiem na pewno nie - niebezpieczne (uszkodzenie elektroniki auta) i być może niemożliwe.

Po kablach z innego akumulatora (nawet nie odpiętego od innego auta).

Wtedy nie potrzeba uruchamiać silnika w tym innym aucie wystarczy po prostu podpiąć przewody.

Nie trzeba także odpinać klem akumulatora w tym innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli podepnę kable w moim drugim aucie F15 pod zaciski pod maska i to samo w F25 zaciski pod maską ?

Tak. Potem podmieniasz aku w F25 i na koniec odpinasz kable, i po sprawie.

Zadbaj o to aby pewnie podpiąć kable w obu autach tak aby nie powstało jakieś zwarcie w wypadku odpięcia się któregokolwiek z zacisków (krokodylków). Zwłaszcza kabel plusowy musi być bardzo dobrze pilnowany, aby jego zaciski nie dotknęły gdzieś masy, czyli jakiegokolwiek żelastwa jakiejkolwiek blachy lub śruby w każdym z aut.

I jeszcze jedna bardzo ważna sprawa - jak już odepniesz w bagażniku w F25 zacisk dodatni od akumulatora uważaj aby nie kłaść go byle gdzie. Przygotuj sobie jakąś podkładkę lub coś aby zabezpieczyć ten zacisk dodatni tak aby nie dotknął przypadkiem metalu w bagażniku F25. Inaczej może wystąpić zwarcie akumulatora w F15 (przez kable rozruchowe podłączone pod maskami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku w F25 ma dużą nakładkę czerwoną plusową, musisz ją dokręcić jak zwykły plus, a akumulator najlepiej stojąc do niego wyciągnąć go w prawo i pion do góry to AGM nic mu się nie stanie. Jeszcze masz zabezpieczenia na narożnikach u dołu aku przed wyjęciem i listwę na górze. Wyciągaj go śmiało nic mu się nie stanie i tak samo wsadzaj kolejny. Ja podtrzymywałem pod maską aku z motocykla i wszystko grało, nic nie trzeba było programować. Piszą wiele ale teoretyki. Uważaj na + i mase bo auto masz pod 12V nadal, jak pisał poprzedni kolega. Masz dużo czasu, po woli i po sprawie. Ja się naczytałem głupot i się męczyłem, to nie Audi. Nic takiego to, płacić grubą kasę za to, to pomyłka. Później jak już nowy dasz to możesz ale nic to nie daje spisując ładowanie itp zaprogramować nowy aku w Bimmer lite jeśli jeszcze jest tam, sklep ply tel. Jedynie jest ciężki i ciężko wyjąc.

Nakładka ta plusowa jak pół aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.