Skocz do zawartości

[F10/F11 550i] Wymiana płynu w układzie chłodzenia


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów zmieniał już w swoim aucie płyn w układzie chłodzenia.

Pytam, ponieważ ciekawy jestem jak podchodzą do tego ASO. BMW tradycyjnie radzi co 2 lata. Oczywiście wchodzi w grę tylko oryginalny płyn BMW.

Ja mam temperaturę zamarzania na -30 C, sprawdziłem, więc jest ok.

Na wiosnę mijają mi 2 lata, i przymierzam się do wymiany. Niemniej w tym moim silniku jest podwójny obieg chłodzenia - dla chłodnic powietrza doładowującego, oraz dla całej reszty ( są dwa zbiorniczki ). Ponoć nie jest to prosta operacja. Czy Ktoś mądry mógłby mi naświetlić postępowanie przy tym rzadkim jakby nie patrzeć na naszym rynku, motorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się. U mnie przez 3 lata nikt tego nie zaproponował, idrive zaplanował dopiero w pod koniec 2014 (produkcja 2010), chcę teraz zmienić sam.

Pytanie, czy wlać płyn bmw z aso czy może jest jakiś lepszy? Po 10-15 min ostrej jazdy trochę mi się grzeje silnik, nie wiem czy to przez wiek czy jakość płynu chłodzącego. Wiem, że są płyny "sportowe" o wyższej temp wrzenia tylko czy w codziennej jeździe taki płyn się sprawdza? A może do M5 leją coś lepszego?

Olej zmieniam co rok, czyli mniej więcej co 15kkm (mobil 0w40).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się zorientowałem, to zalecają oryginalny BMW, ten niebieski, taki jaki zostaje zalany podczas fabrycznego montażu. Innego radzą nie stosować.

U mnie motor się nie przegrzewa, ale ubyło mi trochę płynu w stosunku do poziomu jaki miałem przy kupnie auta ( max ), teraz mam mniej-więcej w połowie pomiędzy max a min, oczywiście na zimnym silniku. Zamiast robić jakieś dolewki, wolałbym wymienić cały. U mnie wchodzi prawie 12 litrów, ale to raptem 6 butelek koncentratu BMW po ok.40zł, czyli 240zł za następne 2 lata spokoju....

Nie wiem tylko na co zwrócić uwagę przy wymianie - tzn.czy jest to na tyle ryzykowna operacja, żeby jechać z nią do ASO. Co samo w sobie jest równie stresujące, jak nie bardziej, niż jakby zmienić go samemu, ewentualnie u zaprzyjaźnionego mechanika....

Szukałem różnych DIY na stronach w USA, ale do mojego silnika nie znalazłem niestety :(

 

W którym miejscu w iDrivie można sprawdzić kiedy płyn chłodzenia komp zaleca wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 2 lata to za wcześnie na zmianę płynu. Natomiast dobór nie jest taki prosty jakby się mogło wydawać. No chyba, że mamy dostęp do szczegółowych informacji co leje, czy zaleca lać producent, albo co mamy nalane. W Waszym przypadku wiadomo, ale jak chce się zmienić na lepsze...

 

Znalazłem ciekawy artykuł - wszystko ładnie wyjaśnione:

 

http://motofocus.pl/artykuly-uzytkownikow/6462/plyny-do-chlodnic-oraz-obsluga-ukladu-chlodzenia

 

 

Pemek! Na śląsku masz sporo speców nieuatoryzowanych. Sam korzystam z serwisu w Mysłowicach i nie odczuwam stresu typowego dla pozostawienia samochodu w ASO. Pełna kultura, punktualność, jeśli brak wiedzy to na pewno mają do niej dostęp. Współpraca z BMW bez autoryzacji to chyba optimum dla klienta :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna kultura, punktualność, jeśli brak wiedzy to na pewno mają do niej dostęp. Współpraca z BMW bez autoryzacji to chyba optimum dla klienta :cool2:

Ok racja tylko dzisiaj jeszcze w PL warsztaty i też ASO uczą się napraw silnika w 545i i 550i w E60. A silnik pemka to już w ogóle pewnie widzieli tylko na OEM. Moje zdanie to dolej co brakuje i daj sobie spokój niech się uczą na innych. Więcej możesz stracić niż zyskać. Albo zrób to po świetach, żeby sobie na tych kilka dni humoru nie popsuć :)

 

hejka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no dobra, masz rację, ale wymiana płynu to nie naprawa. Dawniej w TIS'ie było opisane co jak robić w taki sposób, że średnio rozgarnięty szympans by sobie poradził (dlaczego w ASO nie dawali rady to inna historia). Na pewno jest inna literatura opisująca m.in. procedurę wymiany płynu i odpowietrzenia układu i serwisy aso i inne współpracujące z bmw mają do niej dostęp (pewnie płatny).

Z innej strony są warsztaty, które nie specjalizują się w BMW a potrafią np. w vanosie grzebać to i z wymianą wody sobie poradzą. Oczywiście jak się trafi na matoła to wszystko da się spier...... I że będzie to ASO nic nie zmienia.

Za dwa, trzy i pięć lat nadal będą się uczyć a po czterech latach niby powinno się już wyminić. Lepiej niech Pemek jedzie na serwis i rzuci im temat, żeby mięli te "trochę" czasu na przemyślenie sprawy :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdżę do Mysłowic, do BM Cars. Jeżdżę, to może zbyt mocno powiedziane - byłem raz, zmienić olej. Temat mam z nimi wstępnie obgadany. Ale chciałem zasięgnąć dodatkowych informacji na forum. Im więcej wiem, tym lepiej.

Może faktycznie zrobię dolewkę tego oryginalnego płynu BMW, a z wymianą poczekam jeszcze z rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pemek na razie nie dotykaj płynu za wcześnie, optimum to raz na 3 lata lub 70tkm, pisze z doświadczenia widze co spuszczam u klientów :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.