Skocz do zawartości

E60 520D 2007, Kraków WBANX31020CW78228


Rekomendowane odpowiedzi

Hmm myślę że lepiej byłoby jakbyś od razu kupił te auto :wink: Skoro przebieg potwierdzony stanem technicznym/wizualnym + w jakiś sposób udokumentowany, auto Ci się podoba, spełnia Twoje wymagania to czemu go nie kupiłeś? Teraz masz tylko mętlik w głowie, a kolejne wpisy w temacie go powiększaja :roll: Koledzy wspominają o wadliwym silniku, jednak z drugiej strony który motor jest w dzisiejszych czasach bezproblemowy? Możesz znaleść egzemplarz z najmniej awaryjnym silnikiem i jak na ironię Ci sie rozleci :roll: . Auto to nie tylko silnik, a w 5er jest cała masa nietypowych elementów których naprawa może być bardzo droga. Ogólnie jestem przeciwnikiem szukania dziury w całym, tematów typu "kupiłem auto, co może mi się zepsuć?" albo "chce kupić i co mi sie w nim zepsuje?" :roll:

 

Pamiętaj że to Ty będziesz nim jeździł i to Tobie ma się podobać, a nie Forumowiczom :cool2:

 

zaimponowałeś mojej żonie :)

Ale z tą wymianą, ewentualną awarią to mam argument do negocjacji ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oops: :wink:

 

Przy takiej kwocie naturalne wydaje mi się utargowanie tych 2-3 tys zł. Nie wiem ile może kosztować profilaktyczna wymiana tego rozrządu, o ile ma to jakiś sens

 

Od siebie mogę dodać że 7 lat temu znalazłem dla rodziców mercedesa z silnikiem m271 w którym zastosowano pasek rozrządu jak w rowerze. W necie są całe wypracowania na temat jaki to beznadziejny i awaryjny silnik. Rodzice przejeździli nim 5 lat i ok 107000km bez awarii. Dodam że nie miałem zielonego pojęcia o problemach tego silnika i cudownie mi się z tym żyło. Na dzień dzisiejszy od blisko 2 lat mają kolejnego bezawaryjnego mb z tym samym silnikiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś już wymieniał rozrząd ,wadliwy łańcuch ? Bo jakoś nie słyszałem aby ktoś taki na forum się znalazł.

 

U kumpli w warsztacie, którzy specjalizują się w BMW, z tego co wiem, tylko w ostatnim miesiącu były chyba dwa takie motory z rozsypanymi rozrządami.

Koszt naprawy to ok. 5-7k PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To samo u mojego znajomego,który prowadzi duży serwis.

 

Do tego na branżowych aukcjach poleasingowych z całej Europy widać non stop takie beemki z rozwalonymi silnikami w tej wersji przy przebiegach 130-200 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Koszt naprawy to ok. 5-7k PLN"

 

Według mnie przy takim aucie to nie tragedia. Dla porównania w silniku mercedesa m271 profilaktyczna wymiana łańcucha, napinacza i dwóch kół zębatych to koszt rzędu 7k. Spodziewałem się bardziej kwoty 15-20k za naprawę. Podejrzewam że profilaktyczna wymiana będzie 2x tańsza niż koszt naprawy, więc rozmawiamy tu o sumie jak za komplet dobrych opon. Wydaje mi się że cały ten wątek to troche takie forumowe "bicie piany" tym bardziej że rozmawiamy o awarii która może się zdarzyć ale wcale nie musi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakie bicie piany? Założycie tematu prosi o rady to ma udzielane. Lepiej chyba żeby był świadom zagrożeń i kosztów ewentualnych niż kupował auto w pełnej nieświadomości, że ma pod maską jedną z większych wpadek BMW w historii marki. I oczywiście, że lepiej to naprawić profilaktycznie, szczególnie że obecnie są dostępne znacznie bardziej wytrzymałe elementy.

 

Inna sprawa to to, że to auto jest po prostu drogie jak na swój rocznik, ma nie do końca udokumentowany przebieg. Wyposażenie też d... nie urywa, więc trzeba się zastanowić czy warto wydawać tyle pieniędzy na 6 letnie auto z wadliwym silnikiem. Drogi zakup + kilka tysięcy na rozrząd i już się robi kwota na poziomie modeli dwa lata młodszych w takiej wersji wyposażenia, ale za to z lepszym silnikiem, nowym i-drive'em itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rynek w Polsce jest tak przegnity, że często lepiej potencjalnie "gorszy" silnik, słabszy, bardziej awaryjny jeśli zadbany, użytkowany z głową, serwisowany itd. niż ten "lepszy", mocniejszy, teoretycznie bezawaryjny, w większości przypadków zajeżdżony przez swoją popularność i przez ludzi nie umiejących go użytkować... Więc może czasem lepsze zadbane 520d niż ganiać po Polsce i szukać nie zajeżdżonego z niskim przebiegiem 530d.

Co innego w Niemczech, ale cena i opłaty za większy silnik odstraszają niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za te pieniadze spkojnie znajdziesz 530d badz 535d, po co pchac sie w 2.0d ?? :duh: przeciez to nie jezdzi :wink:

 

Koledzy może podrzućmy koledze kilka linków z ciekawymi e60 i silnikami r6, szkoda jakby się naciął lub jeździł r4... :)

 

np:

 

http://otomoto.pl/bmw-530-oferta-prywatna-525-diesel-C31220157.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za gorącą dyskusję.

Rozważyłem wszystkie za i przeciw i zdecyduję się na tę sztukę :) + wymianiam odrazu rozrząd napinacz itp i mam spokój na conajmniej 150tyś. :) z nowymi ulepszonymi cześciami. Cały koszt razem z serwisem olejowym filtrami nie przekracza 5000 zł więc spokojnie dam radę.

Ktoś pisze wyposażenie nie urywa dupy....ale dla mnie niczego więcej nie potrzebuje, silnik 2.0 pięknie ciągnie - mi to wystarcza. Panowie, ja przesiadam się ze skody silnika 1.9 105KM :))). Mam małe dziecko i nie będę szalał ,a e60 to moje ciche marzenie od chyba 4,5 lat, po prostu czuję się w niej jakby była szyta na miarę. Poza tym obok na placu stoi Audi A7 i nowy passat i ktoś może powiedzieć, że dziwny jestem ale te furki np. mnie nie zachwycają, a stara beta - banan na pysku. Wygląda obłędnie z tym kolorze, najładniejszy kolor jaki jest (gusta).

Panowie tak właśnie zaczyna się moja przygoda z BMW i kto wie... może za 3,4 lata F10 :)

Dzięki za pomoc, wszystkie posty pomocne, niektóre mniej, dają do myślenia, sprawdziłem dziś z E60 wszystko co mogłem i chyba jestem zdecydowany.

Beta bardzo zadbana,pachnąca, kierownica niewytarta, ba... w lepszym stanie niż moja w Octavi 109000km (śmiertelnie poważnie). Dzisiaj na podnośniku zaglądałem z mechanikiem tu i tam, podpięty w serwisie drugim pod komputer pokazał historie błędów - błędy banalne, jakieś drobnostki. Wszystko się zgadza.

Nie mam czasu na jeżdzenie po Polsce i wysłuchiwanie bajek, typu Niemiec płakał jak sprzedawał, powtórze raz jeszcze ,że byłem w sobote u dwóch osób i już myślałem, że wyrobiłem sobie zdanie o właścicielach BMW (negatywne), nie rozumiem jak można zapuścić tak auto. Pozatym 3-5 rzeczy które pisało na aukcji nie zgadzało się ze stanem faktyrcznym. Czy ostatnie 3 wpisy w książce tym samym długopisem i tym samym charakterem pisma są OK ?? Jeszcze kurr...a bez pieczątki - to jakaś amatorszczyzna.

Z czystym sercem mogę powiedzieć, że wcześniejszy właściciel bardzo o nią dbał i czyścił.

Aha, na nowy rozrząd mam gwarancję 2 lata lub 150 000km.

 

pozdrawiam wszystkich właścicieli BMW i do zobaczenia za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulka!wypas masz ładny tylko przyjemności z jazdy

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBANX31020CW78228

Kod typu NX31

Typ 520D OL (EUR)

Typoszereg E E60 (MUE)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52)

Tapicerka LEDER DAKOTA/NATURBRAUN (LCNG)

Data prod. 2007-10-04

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2HHA LM RAEDER RADIALSP. 244 / NL Obr. BMW, st. le. Radialsp. 244 / j.p.u

S300A NOTRAD Koło dojazdowe

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific navigation control

S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.