Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Muszę wymienić chłodnicę bo trochę podcieka,znalazłem taką http://allegro.pl/chlodnica-wody-bmw-5-e39-520d-525d-530d-1998-2004-i3685208523.html

nie ma informacji kto jest producentem,boję się że to jakieś chińskie badziewie.Może ktoś montował taką chłodnicę, a może inną mi zaproponujecie.Jeszcze pytanie czy przy wymianie trzeba odkręcać wentylator wisco?

POzdrawiam

Opublikowano

boisz się czy czujesz że za te pieniądze nie może być oryginał ?

to jest najtańszy zamiennik więc ładnie wygląda ale ze szczelnością różnie bywa

czasami zaraz cieknie a czasami zaczyna po skończeniu się gwarancji

jak byś się zdecydował to pierw zadzwoń i zapytaj czy ma otwór gwintowany na czujnik temperatury

nie wiem czy w dieslu powinien być ale te tanie do silników benzynowych przeważnie nie mają

a sprzedający wtedy mówi że tulejkę z gwintem możesz przełożyć ze swojej chłodnicy

tylko nie mówi że jest to praktycznie niewykonalne

za 500 zł kupisz BEHRA czyli oryginał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57 nie ma czujnika poziomu cieczy, ani w zbiorniczku, ani w chłodnicy.

 

EDIT:

Czujnika temperatury też tam nie ma.

Opublikowano

Dzięki koledzy za info.W mojej siedzi chłodnica Hella ale taką znalazłem za 1200zł. Chyba zdecyduję się na Nissensa o którym wspominał danielxc77,kosztuje 630zł.

W sobotę będę chciał wymieniać tą chłodnicę i dalej nie wiem czy trzeba wyjmować wisko. :) jeśli tak to muszę zaopatrzyć się w odpowiednie klucze.

Opublikowano

Musisz wyjąć wisko. Pamiętaj o lewym gwincie.

Ja właśnie tej firmy kupiłem. W sklepie wyżej powiedzieli, że nie było reklamacji na nie a na behra już się zdarzały. Cena była praktycznie taka sama.

Przeczyść przy okazji chłodnicę klimy ile dasz radę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wisko musisz odkręcić.

Nie wiem jaką masz pompę, ale na moją oryginalną (nowy typ, 99r) musiałem zakładać spiłowany klucz 32 i normalny na wisko, i dopiero dałem radę odkręcić.

A na nowej HEPU już wchodzi normalny klucz 32, więc jest małe udogodnienie przy demontażu.

Osłona chłodnicy jest na 2 małe spinki, potem wyciągasz ją do góry.

Z chłodnicy trzeba odpiąć węże, o ile z górnym jeszcze na spokojnie można sobie poradzić, to zdjąć dolny (zwłaszcza jak długo nie ruszany) to już sztuka.

Mój pękł, mimo że na prawdę delikatnie się z nim obchodziłem (nowy 114pln).

Górne mocowanie to 2 plastiki przykręcane śrubą na klucz 8, chłodnica wychodzi "skosem", czyli jak stoisz przodem do silnika, to najpierw podnosisz lewą część w górę, i staraj się ją wyciągnąć tym miejscem, gdzie masz podgięcie w rurce do klimy.

Uwaga na dolne mocowanie, jest wsuwane, są tam jakieś gumy, przy montażu sprawdź czy dobrze w nie trafiłeś (pociągnij za dół chłodnicy w stronę silnika, ma siedzieć sztywno i się nie ruszać).

Żebyś nie musiał odkręcać 2 razy jak to u mnie było.

Jak będziesz miał wyjętą chłodnice, to masz idealnie sporo miejsca na czyszczenie przestrzeni między chłodnicami, a i kontrolę pasków, pompy wody, etc.

Powodzenia :wink:

Opublikowano
Dzięki koledzy za wskazówki.Klucz 32 muszę mieć bardzo cienki bo pompę mam starą.Chłodnica idzie Nissens i jutro ma być więc w sobotę będę działał.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
i jak poszla wymiana??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

jest czujnik poziomu cieczy w M57.

Jak mi ubywało płynu (kuny pogryzły przewód główny), to wyskoczyła informacja low coolant level...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ciekawe bo u mnie nie ma takiego czujnika, ani w zbiorniczku, ani w chłodnicy, a siedzą jeszcze oryginały.

Tyle że ja mam małe BC, to może tutaj będzie jakaś różnica.

Opublikowano

Witam.

Właśnie czujnik poziomu płynu chłodzącego jest uzależniony od tego czy mamy małe bc czy duże bc.

Jest opcja do założenia jakbyś robił retrofit zegarów na duże bc Shadow69.

Potrzebna jest wiązka przejściowa do zegarów gdyż twoje mają dwie kostki podłączeniowe a duże bc ma trzy kostki, do tego czujnik poziomy płynu,

wiązka do czujnika i zegary plus pierdoły całość około godziny do półtorej pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem nad zmianą zegarów na duże BC, ale jakoś nie mam bardzo pilnej potrzeby ;)

Marzą mi się zegary z takimi tarczami jak w M5, bo samych zegarów raczej nie przełożę. :roll:

Opublikowano

koledzy teraz pytanie odnisnie wymiany chlodnicy

jakie sa potrzebne narzedzia, rozmiary musze naszykowac;/

oraz czy poradze sobie z wymiana pod golym niebem ;)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

poradzisz sobie pod chmurką. Ja jeszcze robiłem z wiatrakiem klimy, wiec musialem sciagac zderzak. Tutaj nie trzeba.

Z nietypowych potrzebujesz w zasadzie tylko klucza 32 dla wisko i solidnego młota do przylozenia w klucz, no chyba ze czymś zablokujesz ośkę (drugi klucz, cienki). Pamiętać o lewym gwincie.

Zdejmujesz wisko z osłoną i masz praktycznie już chłodnice na wierzchu. Od góry jedynie jest umocowana dwoma zaczepami, a na dole jednie osadzona na gumowych wsporniczkach.

Kup sobie wcześniej dwa oringi dla szybkozłączek węży chłodnicy.

 

o-ringi masz miec 38mm (srednica wewnętrzna) o grubości 4mm

Opublikowano

dzieki chlopaki

tym razem poszlo jak nigdy bez zadnych problemow

30 min i chlodnica wymieniona

pozdro

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

  • 1 rok później...
Opublikowano
witam potrzebuje wymienić płyn w układzie chłodzenia w m57 530d czy jest z tym jakiś problem i jak to zrobić ? za odp. z góry dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.