Skocz do zawartości

[e36] Drgania calej karoseri przy wysileniu


de_never

Rekomendowane odpowiedzi

e36 2.5 L vanos bosh Witam, czy ktos spotkal sie z czyms takim, ze auto na 4-5 biegu od 1000-2000 obrotow przy wicsnietym pedale gazu strasznie drga? az plastiki mi trzeszcza. Nie dzieje sie to na 1-2-3 biegu gdyz samochod sobie lekko przyspiesza - dzieje sie dopiero jak juz ma ciezej. Wrazenie by bylo takie tak jakby te drgania szly od tlumika. Bo doslownie czuc je wszedzie. Na calej budzie.

Jako ze te obroty sa w niskim przedziale to pomylalem ze moze vanos sie nie zalacza czy cos ale test na postuj przy wlaczonym silnika i 12 V na sterowanie vanosa - vanos sie otwiera i zaczynaja straznie falowac obroty - wiec samo dzialanie vanosa sprawne, nie wiem czy go zalacza w tym przedziale bo nie jestem w stanie tego sprwadzic w czasie jazdy. Odpinalem tez w sumie sterowanie vanosa i bez - nie zauwazylem roznic w sumie. Odpinalem rowniez czujnik walka rozrzadu - i sa minimalne roznice w pracy samochodu i jezdzie. Ktos mial podobny przypadek ? Moze to byc przez tlumik ze jest np gdzies przypchany ? To wyglada tak jakby auto mialo problem z rozpedzeniem sie z tych obrotow. Auto nie szarpie nie dlawi sie nie kaszle. Tylko drzy strasznie. od 1-2 tys obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vanos zmienia fazy rozrządy przy pewnych obrotach (coś koło 3tyś ) a nie zależnie od obciążenia

A drgania przy niskiej predkości obrotowej silnika to chyba normalna rzecz w każdym aucie ,tak do 1500-1700 to zawsze jak wcisniesz gaz na wysokim biegu to bd trzęsło ,pewnie duże znaczenie ma też zużycie gumowego łącznika wału napędowego ,lub dwu masowego koła zamachowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos zmienia fazy od 1 od 3-4 tys obrotow nie pamietam dokladnej liczby wlasnie aby poprawic dol a pozniej sie wylacza i powraca do punku zero. Wiec dlatego pomyslalem ze to moze vanos. Vanos jest zeby poprawic dol. Dlatego sie nad nim zastanawiam. Pomyslalem zeby go zalaczyc na stale i pojezdziec i zobaczyc jak auto sie zachowuje wtedy. Wiem ze mala predkosc obrotowa ale mialem wczesniej 2.0 vanos i tak nie bylo nawet przy duzym wysileniu samochod tajk jakby buczy bo ciezko ale nie zeby trzeslo buda przy 1.5 tys obrotow na 5 jakby mialo zaraz zgasnac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.